Citat:
Ursprungligen postat av
MrFold
Någon som noterat detta (FUP s. 767):
KJ har till två stycken av sina vänner uppgivit att han ringt VB "många gånger". Han skaffade också omedelbart en ny telefon efter att polisen tagit den första i beslag. Vid ett tillfälle tog han t o m upp telefonen i en kompis närvaro och slog ett nummer.
Alla försök att ringa VB efter att telefonen slutligt dog på kvällen den 4:e maj har gått till mobilsvar eftersom hon hade denna tjänst aktiverad.
Inga samtal från någon av KJ:s telefoner har registrerats.
Finns skuggan av en chans att en totalt oskyldig kille, utan nån inblandning whatsoever i hennes försvinnande skulle bete sig på det här viset? Kan vi inte iom det här också diska av den enfaldiga diskussionen om huruvida "aspergare" kan ljuga eller inte? Den frågan hade jag iofs redan ett säkert svar på redan innan av personlig erfarenhet.
Klart att aspisar kan ljuga, men att de är totalt likgiltiga inför andra är fel. Får de veta vad de gjort fel blir de olyckliga, de vill göra rätt, men kan inte utan att träna och få veta hur man beter sig, as är ett sorgligt handikapp.
En psykopat som vill vara i fred med sin grej är säkert tacksam över att få free space med någon diagnos. Jag tror att man inte kunde föreställa sig att KJ är en ondskefull person, och valde att slaska honom som as. Jag tror att diagnosen är fel nu, men det beror inte på att han ljuger, utan på känslokylan. Eventuellt kan han ha en diagnos utöver as, men det är tveksamt. Han är för dum för as, för smart för autism. För beräknande för någon av diagnoserna, för kall.