2013-10-19, 13:15
Medlem
Sida 365 (379 i PDF)
Man söker igenom KJ's lägenhet med "Likhund" (hittar enbart mänsklig föruttnelse lukt).
Man hittar inget i lägenheten.

Sida 379 (393 i PDF)
Man söker igenom KJ's vardagsrum med en kriminalsökhund (kan hitta blod, sperma och mänsklig förruttnelsedoft).
"Hunden visar ett "förhöjt intresse" för parkettgolvet/golvlisten mot sovrumsväggen.
[..]
Markeringen påminner om de markeringar som uppnåtts under träning när en större yta kontaminerats genom torkning eller urvattning.
[..]
Detta tyder på att en större yta är kontaminerad av målsubstans och att hunden därför inte kan lokalisera en specifik "punkt".
Vidare visar hunden under söket intresse för en skurkvast som stod uppställd i hörnet mot sovrummet."

Det hade ju varit intressant att veta vilken substans det var hunden kände av, ifall det var blod eller ej.
Citera
2013-10-19, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Jag tänkte också på att han är väldigt snäll mot henne. Dock så verkar han inte alls kär. Mest likgiltig och nästan apatisk. Ingen passion direkt. Fast vad vet jag, det kanske är så uppe i Norrland.

Jo, MB är ju en bra kandidat, men det finns absolut ingen teknisk bevisning mot honom.

Jag tror inte att en person som KJ behöver motiv. Det kanske var som med hunden, att han vill utforska.

Kanske så i hela Sverige om man lider av Aperger gissar jag.
Inga sökningar av teknisk bevisning mot MB har väl gorts? Så varför skulle det finnas?
Ja, det kanske är så enkelt att han bara ville bocka av mord i sin lista med saker att göra.
Citera
2013-10-19, 13:20
Medlem
FilMedKattsands avatar
Rätt kul för övrigt att FB nämns ett antal gånger i FUP, inte helt otippat att poliser m.m kanske sitter och läser på FB ibland kan man väl anta då

T.e.x den här biten ur förhöret där man pratar om rykten angående K.J's hund

F2: …det är inte min personliga fråga till dig, men alltså… Nej, jag har inte läst hela
facebook och jag har inte läst heller…vi pratade om flashback medan du var på toaletten och
sånt där av olika skäl men…men…jag vill…jag ville bara få det dementerat av dig.

H: Ja, men den…den personen som spred det ryktet vill jag gärna seriöst prata……

F2: Men du vet…du vet…har ingen aning om det är någon person som har gjort det?

H: Nää.

F2 är då förhörsledare och H är K.J
Senast redigerad av FilMedKattsand 2013-10-19 kl. 13:22.
Citera
2013-10-19, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Tillräckligt mycket hårväxt att det tydligt syns på benen efter 3 veckor, men larver krypandes på dem i ett mörkt öde hus.

"Hår på benen" behöver väl inte nödvändigtvis betyda att håret växte på benen?
Men VB kanske hade ludna ben vad vet jag? Det är hur som helst inte särskilt relevant.
Citera
2013-10-19, 13:21
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plogbil
VB utpressar en pojkvän/kille om 1000kr för att inte anmäla honom för våldtäkt efter ett misslyckat samlag den 12/3 om man ska tro förhören,och sen påstår hon för en ny pojkvän som redan dumpat henne två gånger att hon blivit våldtagen även den 28-29/3 när hon var på väg hem från bussen.
A minns att några dagar innan flytten till Göteborg berättar VB, att hon drömt att
hon blev gravid och att A var pappa.

Alltså vad var det för fel på henne egentligen,låter ju helt galet

Förmodligen återkommande sexualneuroser ..
Citera
2013-10-19, 13:23
Medlem
Blir förbannad över det faktum att KJ sitter och blånekar. Det hela blir rätt uppenbart ju mer utav FUP:en som plöjs igenom. Mysiga sökord KJ har använt sig utav.

Citat:
perfect escape perfect escape perfect getaway
polykarbonat skyttegraven presenning vattenpump hydroforpump hund annatomi
frontgräpp ergo
Citera
2013-10-19, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
I så fall menar han något annat än vad han skriver.
Som tur är skriver han vad han menar, vilket man ser om man inte bara hakar upp sig på ett ordval istället för att kunna/vilja förstå sammanhanget.
Citat:
Det mest sannolika är att den legat uppemot det maximala 18 dagar och möjligheten att kroppen varit död kortare tid är kopplad till möjligheten att temperaturen i kroppen varit högre än i Sävasta eller att larverna i den lokala populationen utvecklas snabbare än genomsnittligt vid de aktuella temperaturerna.
Sidan 428.
Citera
2013-10-19, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Om du hade läst fup innan du börjar spamma tråden med dina felaktiga slutsatser så hade du uppmärksammat att likhund markerade i hans bil, på samma ställe där blodet hittades. Hund markerade även en större yta i ett av hörnen i vardagsrummet i lägenheten, men det gick inte att hitta några fläckar att topsa då ytan var rengjord.

Oavsett din bristande kapacitet att sätta samman all bevisning och den information som finns i fup, så du kan dra rätt slutsatser, så framstår det solklart att KJ är skyldig.

Att det framstår som att han är skyldig innebär inte desto mindre att han har en god chans att slippa att fällas för mord.
På vilket sätt ändrar det faktum att likhunden markerat i bilen på det faktum att likhunden kammade noll i lägenheten?
Att den markerar innebär inte att något automatiskt har hittats, bara att det är en bra yta att söka på.
Alldeles oavsett OM ytan faktiskt varit sökbar och man hade hittat något så finns ingen garanti för att det hade kommit från VB.

Nu är jag ju inte direkt förvånad att det är just du som får frispel, då jag under flera år noterat din konsekventa självsäkerhet och faktiskt direkt konfliktsökande stil.
Det är ju inte första gången du går balls out och relativt ofta har du dessutom fel. Fast inte enligt dig själv, för du innehar ju all jordens expertis i nära nog samtliga ämnen.
Det är ju såna av ditt virke som sitter i TR och fattar beslut baserat på en "känsla".

Faktum kvarstår: bevisningen är inte speciellt stark och på flera platser i FUP kan noteras att man skriver texterna utifrån att man inte kan utesluta att KJ gjort en sak eller varit på en plats.
Inte att man kan slå fast att han varit på en annan plats än han uppger.

Utan att titta i slasken kan man inte med säkerhet säga om polisen gjort några seriösa försök att hitta alternativ GM eller medhjälpare.
FUP bekräftar ju att polisen haft MB som ett tänkbart alternativ, men visar inte om man faktiskt gjort några större ansträngningar för att göra tekniska sök hos honom.
MB avslöjas ju med lögner, hans story och fruns story för kvällen stämmer inte med varandra och så vidare.

Att du bestämt att det inte finns rimliga tvivel för alternativ GM eller medhjälpare betyder i sammanhanget ingenting.

För övrigt finns det goda grunder till att en stor del av AoB tycker att du är ett kioskmongo bland de mer frekventa skribenterna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Här tror jag du har rätt gällande motiv frågan... det kan ju ha skett i affekt dessutom.

Folk vittnar dock om MB's temperament och den andra kvinnan som hade en affär med honom berättar hur det svartnar för honom och att han uttalar dödshot. Känns inte fullt normal han heller.

Det känns lite när man lär känna de alla inblandade att det var inte frågan ifall hon skulle bli mördad, utan bara vem som skulle hinna göra det först.
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverax
Som tur är skriver han vad han menar, vilket man ser om man inte bara hakar upp sig på ett ordval istället för att kunna/vilja förstå sammanhanget. Sidan 428.
Det ger stöd för tredje meningen. Jag hänger upp mig på andra.
Citera
2013-10-19, 13:29
Medlem
Det har framkommit i förhören i fup att MB hade ett stort intresse för knivar och hade även en samling,och nu framkommer det att även VB ville samma.

"A och VB följs hem till honom efter skolan på LTU den 3 april 2013.
VB pratar då om att hon ville ha en taktisk kniv då hon fyller år. VB har
aldrig tidigare visat intresse för knivar. VB far hem till sig under samma eftermiddag.
Det kan vara samma dag eller dagen efter, den 4 april, som konversationen dem emellan
fortsätter på skype. Under samtalet på skype säger hon vilka knivar hon vill ha och skickar
länkar på blocket med 2 olika taktiska knivar, att de var begagnade och kostade inte så
mycket. Hon ville ha en samling. A frågar vad hon skulle ha knivarna till. VB
svarar bara att de coola och fina, att de var någon kompis på träningen som visat sina knivar
och det var coolt.
När de pratat klart på skype skriver Vatchareeya på sin skype-profil att "jag vill ha kniv".
Därefter uppdateras det till "jag vill ha kniv när jag fyller år" dagen därpå..."

Hon kanske hade fått en kniv av någon som användes mot henne själv och sedan har kastats bort...
Citera
2013-10-19, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
"Hår på benen" behöver väl inte nödvändigtvis betyda att håret växte på benen?
Men VB kanske hade ludna ben vad vet jag? Det är hur som helst inte särskilt relevant.

Relevansen var att han kanske våldtog henne iom att hon hade rakat benen om hon planerade att ha sex.

Jag skulle inte gå med på sex om jag hade orakade ben.

Men som någon annan sa så verkar ingen av dem två vara personer som skulle störa sig på det, så nu är det inte relevant längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in