2013-10-19, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av attitydinkontinent
skojar du? han verkar ju förbannat kär i henne och jättesnäll mot henne i deras smskontakt och facebookkontakt åtminstone. jag reagerade på att hon däremot verkade köra en del med honom. jag vet inte, har inte läst tillräckligt mycket för att säga nåt egentligen men det känns så satans skumt.

Om KJ var så kär i henne så kanske han blev arg/irriterad när hon smsade MB hela kvällen hon var hos honom, det pratades säkert en del om MB kan man tänka sig.

Men att polisen går stenhårt på KJ ser jag inte som så konstigt som många andra då han är solklart skyldig, antingen gjorde han det själv eller med hjälp men delaktig är han garanterat. Och om han haft medhjälp så kommer dom få reda på det genom att pumpa han på sanningen.

Motivet för KJ är en blandning av svartsjuka och att han helt enkelt är psykiskt ostabil. Han hade ju som dröm att äta människokött innan han dog, hur många normala har det egentligen? nja.
Citera
2013-10-19, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buddisch13
Jag läste en intressant grej igår kommer inte ihåg vilken sida letar som en dåre nu, Men det stog nåt om att KJ ringt polisen 2 ggr samma dag med tips. Först ringer han med tips om det gula huset & sen ringer han en stund igen med samma info till en annan polis & när han avslutar samtalet säger han "Jag vet att ni misstänker mig" & sen lägger på.

Är det nån mer som läst detta? Har för mig att detta skulle varit 18-20 maj eller nåt sånt. Fortsätter leta för tycker det är en konstig sak att ringa in tips om FP spec som nån ska ha tittat i huset inna dess & det va tomt. Då måste KJ ringt in tipset efter han placerat benen i huset.

Han skulle även sagt i tipset om huset att det stått öppet i över 1 år & att han tipsat skyddsvakter om det med. Hoppas nån mer sett detta så jag inte har hallucinationer här hemma

Jag har läst det. När han inte hade tid att vänta i telefonkön för tips?

Jag fick aldrig uppfattningen om vilket hus han ville tipsa om.
Citera
2013-10-19, 11:35
Medlem
Chirpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buddisch13
Jag läste en intressant grej igår kommer inte ihåg vilken sida letar som en dåre nu, Men det stog nåt om att KJ ringt polisen 2 ggr samma dag med tips. Först ringer han med tips om det gula huset & sen ringer han en stund igen med samma info till en annan polis & när han avslutar samtalet säger han "Jag vet att ni misstänker mig" & sen lägger på.

Är det nån mer som läst detta? Har för mig att detta skulle varit 18-20 maj eller nåt sånt. Fortsätter leta för tycker det är en konstig sak att ringa in tips om FP spec som nån ska ha tittat i huset inna dess & det va tomt. Då måste KJ ringt in tipset efter han placerat benen i huset.

Han skulle även sagt i tipset om huset att det stått öppet i över 1 år & att han tipsat skyddsvakter om det med. Hoppas nån mer sett detta så jag inte har hallucinationer här hemma

Sidan 1522 och det var den 22 maj som samtalen kom in. Vilket är efter att hon hittades.
Citera
2013-10-19, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Svaret måste väl vara ja på den frågan.

En +1 på ena vristen kan översättas till att det är "mellan sex och hundra gånger troligare" att det kommer från KJ än från "någon annan person" - "om man bortser från möjligheten att det kommer från en nära släkting".

Eftersom pappan är en nära släkting som borde det vara troligare att blodet kom från pappan än någon annan (dvs om man undantar KJ själv och hans bröder).

Hamilkar - hjälp!!!

Hoppas dom har DNA testat Micha från Missing People, han var ju och fingrade på benen när dom hittades vid ödehuset. Hade sparkat till i knät & även rört med sin kniv vid snitten! Kan ju lika gärna vara han som rört vid benen.
Citera
2013-10-19, 11:38
Medlem
nu är jag lite känslig av mig, bilderna i fup från fyndplats/obduktion, får man se allting eller är det censurerat/blurrat?
Citera
2013-10-19, 11:39
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZillionCast
VB är helt rabiat i sitt eviga tjat, någon form av diagnos?
Ja, kanske men hon påminner om så många andra olyckligt kära unga flickor i sitt sätt att uttrycka sig och i efterhängsenheten. Det i samband med "ett hårt liv" och social klumpighet kan säkert till viss del förklara harangerna hon hävde ur sig.
Men kanske är det så att hennes uppenbara besatthet av MB var det som drev KJ över gränsen och att detta "bara" var ännu ett svartsjukedrama.

Tror dock fortfarande att "STRAFF" och liknande som skrivs av MB med versaler innebär sexuella handlingar, mer kryptiskt är VB's uppmaningar att MB ska sparka henne hårt just som straff...

Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Ja, Boden-folket verkar vara inne på BDSM. Det kanske var kod för knull. Han skrev senare typ "det blir armhävningar som alltid" eller nåt sånt.

Hon har även stalkat KJs kompis för 4 år sen. Det var så VB och KJ träffades.

Läser man igenom vad Vatchareeya skriver verkar det uppenbart att "STRAFF" har en sexuell underton - hon erbjuder karatetränaren att spöa upp henne, kanske i samband med sex. Har den bedragna hustrun fattat att VB har masochistisk läggning och själv varit med på ett hörn och planlagt mordet ? Deltagit i övningarna när offret Vatchareeya bundits försvarslös ute i något skogsparti eller militärt utrymme i Bodens omgivningar ? Kan händerna ha avlägsnats för att dölja skador efter VB:s fruktlösa försök att slita sig loss från rep runt handlederna som hon bundits med ? Tejp runt halsen kan tyda på att inslag av asphyx/bc har förekommit, inte ovanligt inom bdsm. Svartsjuka seglar definitivt upp som en ganska trolig mordanledning i det här.

Edit: Om KJ är inblandad i detta, vilket allt tyder på, kanske hans första uppgift var att transportera Vatchareeya, levande, till en förutbestämd plats.
Senast redigerad av MBoudine 2013-10-19 kl. 11:48.
Citera
2013-10-19, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
nu är jag lite känslig av mig, bilderna i fup från fyndplats/obduktion, får man se allting eller är det censurerat/blurrat?
Det är censurerat.
Citera
2013-10-19, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chirpa
Sidan 1522 och det var den 22 maj som samtalen kom in. Vilket är efter att hon hittades.

Han har sett för mycket film om hur gm samarbetar med polisen för att verka oskyldig.

Tänkte också på förhöret, när dom visade bilder på benen så kollade han men inte när bilden med ansiktet och tejpen kom fram. Han kan inte se på henne efter det han gjort. Hade man vart oskyldig och tillfrågad att titta hade man kollat, reagerat starkt men kollat för att polisen bad en om det.
Citera
2013-10-19, 11:41
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Jag har läst det. När han inte hade tid att vänta i telefonkön för tips?

Jag fick aldrig uppfattningen om vilket hus han ville tipsa om.

Citat:
Ursprungligen postat av Chirpa

Ok tack för svaret då är jag ganska normal fortfarande Ok det va efter hon hittades då e jag med i matchen igen
Citera
2013-10-19, 11:46
Medlem
Jeremiahs avatar
Längesedan jag skrev i tråden.

Efter att läst igenom FUP:en är jag helt övertygad om att KJ är skyldig.
Bara en sådan sak som att KJ aldrig ringt eller sms:at till VB efter att hon försvann är ett mycket starkt bevis på att han är inblandad och högst sannolikt skyldig. Varför skall man ringa eller smsa någon som aldrig kommer svara? Ett stort misstag av KJ.

I övrigt finns massor i FUP:en som pekar mot KJ.
Citera
2013-10-19, 11:49
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av streetlightz
Han har sett för mycket film om hur gm samarbetar med polisen för att verka oskyldig.

Tänkte också på förhöret, när dom visade bilder på benen så kollade han men inte när bilden med ansiktet och tejpen kom fram. Han kan inte se på henne efter det han gjort. Hade man vart oskyldig och tillfrågad att titta hade man kollat, reagerat starkt men kollat för att polisen bad en om det.

Det känns ju som att han gjort allt den 4 maj & natten den 5 maj annars missar man inte att det sitter tejp i hela skallen på VB, Men när det finns vittnen som säger att huset va tomt 7 dagar innan benen hittades om det stämmer måste han förvarat hela kroppen nån annanstans & sen styckat den eller förvarat delarna på ett ställe innan han placerade ut dom.

Vilket fall hade han gjort några saker annorlunda & varit mer noggrann i sin städning så hade åklagarna haft mer mot MB än KJ...

Sen att Kjs farsa lusläst denna tråd är väl inget konstigt. Men när han börjar delge polisen trådens olika snurriga teorier som en "sanning" då ser man hur desperat han är, Att VBs "farsa" skulle gjort det för att dom hade ett förhållande är ju taget direkt här i från
Citera
2013-10-19, 11:50
Medlem
Ptolemaioss avatar
Vet inte vad jag ska tro efter att ha läst i FUP igår, att KJ som inte klarar av att städa sitt hem eller bil "endast" lämnar spår på foten, blod i bagageutrymmet samt på tejprullen. Känns inte som han skulle vara svartsjuk heller, utan mest umgåtts med BO som kompis och KK.

Att han lämnat DNA på ett av benen kan ju varit från då de utförde oralsex med varandra, blodet på tejprullen kan komma från någon av gångerna BO besökt honom, i meddelanden (kommer ej ihåg sidnummer nu) skriver hon om att hon blödigt vid toalettbesök, samt bland annat från en skadad tå från träningstillfälle, något som inte verkar ha läkt på flera dagar. Att hon vid ett ev. besök hos KJ plåstrat om t.ex. en blödande tå med kirurgtejpen är inte omöjligt.

MB verkar vara en instabil person, utnyttjandet av brottsoffret vilket ledde till att hon kärade ner sig i honom, deras skillnader i hur länge förhållandet varade, att han ljuger i första förhöret om detta. Att han och frugan inte fullt kommer överens om var de varit och gjort under festkvällen mm. Mordhot över telefon till BO´s stalkande ex, eventuellt mordhot mot BO (i ett av hennes meddelanden verkar det så) mm.

BO verkar berätta det mesta, troligtvis har hon berättat åt MB var hon skulle vara den kvällen, tidigare kanske hur slarvig KJ är, som varken låser dörrar eller städar etc. Hon verkar även vara en tjej som ringer efter skjuts ofta, kanske även denna kväll till MB, som hämtar upp henne hos KJ. Kör henne till en förbered brottsplats och går till verket. Efteråt svänger han förbi Bodsvedjan, öppnar bagageluckan och smetar på plastlisten etc. Att ta reda på vilken bil KJ äger är inte svårt. Att polisen skall kolla upp den person BO besökte senast är något som sker, vilket MB förstår. Plasthandskar och verktyg finns på restaurangen, jag hade iallafall inte fileat fisk som skall serveras till gäster utan latexhandskar, hur noga jag än tvättade händerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in