2013-10-19, 09:02
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
no comments!

MB? Dator? Beslag?

Svarar mig själv... hittar bara mobil som beslag på MB.
Citera
2013-10-19, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Svarar mig själv... hittar bara mobil som beslag på MB.

Har också bara hittat mobil.
Citera
2013-10-19, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Men familjen Berg var ju på bröllop i en annan stad den aktuella kvällen??? Stämmer inte det längre??? Vem påstod detta?
Nej inte enligt FUP.
Citera
2013-10-19, 09:23
Medlem
Pastakryddas avatar
Min besvikelse är så stor över att inte hitta något om Fru Bergs förklaring till de hårda orden ang VB på facebook. Kackerlacka och hur hon inte tänkte ägna en sek åt att leta. AB borde kanske kackerlacka ner MB istället....kanske han träffar fler unga damer?
Citera
2013-10-19, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Allting tas ur sitt sammanhang och det är synd. Nu måste jag ställa mig på MBs sida här. Här är sammanhanget i "vill du döda mig, du hatar mig" meddelanden. Asså VB kör på en monolog, trakasserar honom med meddelande, som han inte svarar på. Han svarar om träningen och kort om allmäna saker.

...bla bla bla, så fortsätter det. Man ser hur sällan han svarar.

Dessutom det där med att han ska straffa henne, så menade han armhävningar.

Stackars tjejen var kär och vägrade ge upp hoppet. Måste vara hemst för både henne och MB med alla dessa SMS.
Citera
2013-10-19, 09:46
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Nej, för hon får konstant panik för att han inte svarar och påstår att han är arg eller hatar henne.

Och detta är Facebook konversation. Inte SMS trafik.

Med straff så menar MB garanterat sex, så som i ett straffkn*ll. Håller med om att VB stalkar och får panik och kör bekräftelseteknik. Men svarar gör MB. Ibland kort och koncist men ibland då han vill ha det enda han vill ha av henne. Ett ligg. Han vet att hon inte säger nej.

Jag tror VB var, eller sa sig vara, gravid. Jag tror hon levde i en utopi där hon såg sig själv bli MB's stora kärlek och hur dom skulle bli en familj. Sen spekulerar jag i om VB sa just detta till KJ. Sen har jag inte bestämt mig för om det var KJ som brann eller MB.
Citera
2013-10-19, 09:51
Medlem
Chirpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
I förhöret 2013-05-26 kl 14:39, på sid 1668, får KJ veta att tejp anträffats på VB:s kropp. Förhöret återges inte ordagrant. FL kan ha sagt att det satt i håret.

Det är ju en transkribering av en ljudupptagning.
Nog ser det ut som ordagrannt.
Ex.
"F: Vad du menar här nu, det är ju, låter som att man har inte använt den i lägenheten utan att man har..
M: Jag har ingen aning
F: ...använt den någon annanstans
M: Jag vet inte. Det är bara mina konspirationsteorier som sätter i gång. Jag vet att jag inte har gjort någonting och då när ni håller liksom lägger fram; Ja men den här rullen den hittades på i din lägenhet eller nå ditten och datten"

Vad baserar du ditt antagande på?
Dessutom finns det väl ingen anledning att två erfarna förhörsledare som förmodligen repeterat sina frågor innan förhöret skulle ge den misstänkte den detaljinformationen. De gör det ju inte i fallet med blodet i bilen.

Det är bra att du kritiserar påståenden men du får gärna backa upp dem med något konkret.
Citera
2013-10-19, 09:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chirpa
Det är ju en transkribering av en ljudupptagning.
Nog ser det ut som ordagrannt.
Ex.
"F: Vad du menar här nu, det är ju, låter som att man har inte använt den i lägenheten utan att man har..
M: Jag har ingen aning
F: ...använt den någon annanstans
M: Jag vet inte. Det är bara mina konspirationsteorier som sätter i gång. Jag vet att jag inte har gjort någonting och då när ni håller liksom lägger fram; Ja men den här rullen den hittades på i din lägenhet eller nå ditten och datten"

Vad baserar du ditt antagande på?
Dessutom finns det väl ingen anledning att två erfarna förhörsledare som förmodligen repeterat sina frågor innan förhöret skulle ge den misstänkte den detaljinformationen. De gör det ju inte i fallet med blodet i bilen.

Det är bra att du kritiserar påståenden men du får gärna backa upp dem med något konkret.
Förhöret som jag hänvisade till är inte transkriberat.
Citera
2013-10-19, 09:57
Medlem
Chirpas avatar
Citat:
Förhöret som jag hänvisade till är inte transkriberat.

Nej du refererar till en sammanfattning av det. Själva förhöret är transkriberat några sidor längre fram.
Citera
2013-10-19, 10:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nej du refererar till en sammanfattning av det. Själva förhöret är transkriberat några sidor längre fram.
Det är riktigt, men det har gått fem dagar mellan förhören. KJ kan ha hört det från advokaten, eller annan, att tejpen satt i håret. Visserligen får adv inte yppa sådant, men misstag kan alla göra.
Citera
2013-10-19, 10:19
Medlem
Chirpas avatar
Citat:
Det är riktigt, men det har gått fem dagar mellan förhören. KJ kan ha hört det från advokaten, eller annan, att tejpen satt i håret. Visserligen får adv inte yppa sådant, men misstag kan alla göra.

Låter ju fantastiskt troligt att advokaten som gråtit ut i media över att han inte får veta nåååååågonting skulle ha fått veta just den specifika detaljen att vit kirurgtejp hittats i håret på VB.
Citera
2013-10-19, 10:23
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Låter ju fantastiskt troligt att advokaten som gråtit ut i media över att han inte får veta nåååååågonting skulle ha fått veta just den specifika detaljen att vit kirurgtejp hittats i håret på VB.
Eller någon annan, skrev jag. FL skulle ha reagerat om KJ sa något som han inte borde ha vetat om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in