2013-10-09, 00:21
Medlem
IamSiriuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polyklorfenol
Som en parentes: Varför kallar du det nedgradering till FA-skatt? Det är ju snarare ett tecken på flexibilitet!

Om du har en specialkunskap inom något område kanske du kan köpa och sälja prylar på Blocket och göra vinst på detta. Det finns många där ute som inte vet vad deras saker är värda. Ibland gör man klipp.

Det där med nedgradering till FA-skatt sa jag med en glimt i ögat. Jag håller med dig om att det är ett gott tecken på flexibilitet. Det är snarare så att min stolthet skulle få sig en liten törn då jag värdesätter min frihet och mitt oberoende väldigt högt. Att släppa in det där lilla A:et skulle kännas som ett steg i fel riktning. Löjligt? Jag vet.

Specialkunskaper har jag. Ska fundera på hur de kan appliceras på Blocket.

Citat:
Ursprungligen postat av _killah
Får jag fråga hur länge du måste få in 2000:- i månaden? Snackar vi ett halvår eller sett par år?

Ett halvår om allt går felfritt. Tyvärr så är det ju sällan som precis allt går som planerat så jag räknar med upp till ett år. Då finns det bra marginaler för stormiga dagar.
Citera
2013-10-09, 10:36
Medlem
christerys avatar
Plugga på universitet och ta bara bidragsdelen. studera.nu

Snöskottning, gräsklippning, hjälpa äldre med att handla om du har egen bil osv.
Citera
2013-10-12, 04:00
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IamSirius
Det där med nedgradering till FA-skatt sa jag med en glimt i ögat. Jag håller med dig om att det är ett gott tecken på flexibilitet. Det är snarare så att min stolthet skulle få sig en liten törn då jag värdesätter min frihet och mitt oberoende väldigt högt. Att släppa in det där lilla A:et skulle kännas som ett steg i fel riktning. Löjligt? Jag vet.

Specialkunskaper har jag. Ska fundera på hur de kan appliceras på Blocket.

Ett halvår om allt går felfritt. Tyvärr så är det ju sällan som precis allt går som planerat så jag räknar med upp till ett år. Då finns det bra marginaler för stormiga dagar.

Varför inte bara ta ett Blancolån på 25000:- så är de klart sen. Det borde inte förstöra din ekonomi för mycket.
Citera
2013-10-19, 00:05
Medlem
Anonwares avatar
Då har jag svaret på din fråga ! PM mig om du är intresserad. Själv tjänar jag kring 10 000 i månaden på denna metod.

Lycka till annars !
Citera
2013-10-19, 02:50
Medlem
IamSiriuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonware
Då har jag svaret på din fråga ! PM mig om du är intresserad. Själv tjänar jag kring 10 000 i månaden på denna metod.

Lycka till annars !

Skulle hellre se att du berättar lite här i tråden först. Då kan även andra ta del av din kunskap. Om det verkar intressant så kontaktar jag dig efter jag har fått veta vad det handlar om.
Citera
2013-10-19, 16:23
Medlem
Om man har gott om trombocyter så kan man ge bort dem två gånger i månaden för 180kr/gång (på Sahlgrenska i Göteborg iaf).

http://geblod.nu/fakta/trombocytgivning/
Citera
2013-10-19, 16:37
Medlem
JohnniePumas avatar
Jag vet att det inte är vad du frågar efter men tar du anställning "vart som helst" har du på en månad säkerligen tjänat ihop de 12,000 du behöver.

Jag tror dessutom att det är lättare och vettigare att satsa på att få in en eller två stora summor än att ha en kontinuerlig inkomst på 2000. Vet inte om jag har något bra tips annars, jag sålde projektarbeten till gymnasieelever. De gav mig 1000 kronor och jag skrev deras arbete, vilket tog mig kanske mellan 8-10 timmar per uppsats. Tio projektarbeten gav ändå 10 000 extra inför sommaren, vilket var mer än välkommet som student. Kanske inte rätt säsong för det nu i och för sig men jag vet att det finns många, även på högskolan som betalar för att få någonting skrivet.
Citera
2013-10-20, 13:04
Medlem
Själv är jag alldeles för lat för att göra detta, men bekant drar in ca 5000:- /månad genom att hjälpa folk att flytta, det enda som behövs är en dragkroken tillbilen och ett släp. Eller så löper du en rishög till van, och rensar ut inredning i bak. Samt en annons på blocket då!
Citera
2013-10-20, 16:25
Medlem
jhon bickles avatar
Köp saker billigt på överskottsbolaget och lägg ut de på blocket med en exklusiv text för dubbla.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in