2013-10-08, 20:54
Medlem
IamSiriuss avatar
Inom de närmaste veckorna så kommer jag börja med ett nytt projekt vilket betyder att jag kommer vara utan inkomst en tid framöver för att sedan, när projektet är klart, kunna få en stor vinst. Det enda problemet är att jag måste få in 2000 kr varje månad för att hålla projektet flytande. 2000 kr i månaden känns inte som särskilt mycket så därför tänkte jag att jag kunde försöka göra detta utan att ta lån eller blanda in någon utifrån som vill investera.

Jag ska alltså jobba ihop de här 2000 kr för att sedan använda all övrig tid till att jobba på projektet. Då är alltså min fråga - hur kan jag lättast jobba ihop 2000 kr i månaden?

Det finns dock några krav:

• Det ska inte vara en anställning.

• Det måste vara lagligt.

• Det ska gå lätt och snabbt att börja.

• Kräver en investering på max 5000, helst mindre.

• Svårt att misslyckas.

• Kräver inga förkunskaper eller väldigt få förkunskaper.

Jag ska även förtydliga att jag inte sitter här och naivt försöker hitta en lösning på hur jag kan tjäna snabba pengar. Även om det endast handlar om 2000 kr så inser jag självklart att även den summan innebär jobb. Jag är till och med villig att jobba mer för att tjäna de där 2000 kr än vad jag skulle behöva göra på en vanlig arbetsplats.

Så vilka förslag har ni?
Citera
2013-10-08, 20:57
Medlem
Du kan ju alltid ta åt dig tex städning hemma hos typ 2 hushåll/mån?
Citera
2013-10-08, 20:58
Medlem
elastikmandens avatar
Kolla på alla stora tillställningar i städer! panta mera! I Dk, finns det organiserade pantamera "jobbare". De står med sina säckar och kärror utan för konserter, fotbollsmatcher, tivolin osv. Lycka till!
Citera
2013-10-08, 20:58
Moderator
tobess avatar
Varför får det inte vara en anställning?

Du behöver inte jobba många timmar i månaden för att få in två tusen..

Annars skulle jag ju också kanske slå ett slag för att helt enkelt ta en änställning och jobba ett par månader. På bara ett några månader har du ihop den summan så att du klarar dig i flera år på 2k per månad.

Om du inte vill vara anställd någonstans lämnar det ju alternativet att a) starta eget (vilket var tanken från första början) eller b) jobba med någonting och ta betalt svart (dock faller detta utanför att vara lagligt).
Citera
2013-10-08, 21:03
Medlem
gulaLejonets avatar
svarttaxi?
Citera
2013-10-08, 21:05
Medlem
Randomshunos avatar
Jobba någon kväll på ungdomsgården eller liknande?
Citera
2013-10-08, 21:06
Medlem
vinke4334s avatar
Ta den i rumpan av 60 åriga gubbar. Att sälja är inte olagligt men att köpa är så... Ta 2000 för en natt så är du klar. Enda investeringen är ett paket kondomer vilket blir typ 70 kr?
Citera
2013-10-08, 21:27
Medlem
IamSiriuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Varför får det inte vara en anställning?

Du behöver inte jobba många timmar i månaden för att få in två tusen..

Annars skulle jag ju också kanske slå ett slag för att helt enkelt ta en änställning och jobba ett par månader. På bara ett några månader har du ihop den summan så att du klarar dig i flera år på 2k per månad.

Om du inte vill vara anställd någonstans lämnar det ju alternativet att a) starta eget (vilket var tanken från första början) eller b) jobba med någonting och ta betalt svart (dock faller detta utanför att vara lagligt).

Jag driver ju alltså redan ett företag och har F-skatt. Håller hårt i den och vill inte, som jag ser det, nedgradera till FA-skatt.

Sen finns det inget jag avskyr mer än att ha någon som bestämmer över mig. Projektet kräver dessutom att jag har mycket hög flexibilitet och kontroll över mina tider. Jag kan heller inte ta en anställning och, som du säger, jobba ett par månader först då jag måste inleda projektet direkt.

När det handlar om såna här summor så funkar det bra att ha det som hobbyverksamhet och jag måste alltså inte starta eget för att få hålla på med det. Eventuellt så kommer jag ta det genom det nuvarande företaget men det beror på vad den här nya 2000 kronors verksamheten kommer hålla på med.
Citera
2013-10-08, 22:03
Medlem
Pantburkar eller köpa saker billigt och sälja dyrare.
Citera
2013-10-08, 23:14
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IamSirius
Jag driver ju alltså redan ett företag och har F-skatt. Håller hårt i den och vill inte, som jag ser det, nedgradera till FA-skatt.

Sen finns det inget jag avskyr mer än att ha någon som bestämmer över mig. Projektet kräver dessutom att jag har mycket hög flexibilitet och kontroll över mina tider. Jag kan heller inte ta en anställning och, som du säger, jobba ett par månader först då jag måste inleda projektet direkt.

När det handlar om såna här summor så funkar det bra att ha det som hobbyverksamhet och jag måste alltså inte starta eget för att få hålla på med det. Eventuellt så kommer jag ta det genom det nuvarande företaget men det beror på vad den här nya 2000 kronors verksamheten kommer hålla på med.

I så fall skulle jag rekommendera samma som Yolololz, import/export av varor och sälja dom vidare lite dyrare. Hitta något som säljs billigt utomlands och sälj det vidare själv via blocket, tradera eller liknande. Bör inte krävas några större insatser (varken penga eller tidsmässigt), handlar det dessutom bara om ett par tusen spänn i månaden så är det ju helt möjligt att ta det svart också om man nu är lagd åt det hållet
Citera
2013-10-08, 23:29
Medlem
Polyklorfenols avatar
Som en parentes: Varför kallar du det nedgradering till FA-skatt? Det är ju snarare ett tecken på flexibilitet!

Om du har en specialkunskap inom något område kanske du kan köpa och sälja prylar på Blocket och göra vinst på detta. Det finns många där ute som inte vet vad deras saker är värda. Ibland gör man klipp.
Citera
2013-10-08, 23:43
Medlem
_killahs avatar
Får jag fråga hur länge du måste få in 2000:- i månaden? Snackar vi ett halvår eller sett par år?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in