2013-10-18, 13:55
Medlem
Spatzerarens avatar
Hej kära flashbackare!

Kan vara en dum fråga med ger det ett försök till er kunniga flashbackare.

Nyligen föddes våran älskade son som snart är dryga 3 veckor och min sambo har med det fått ett par riktigt härliga bröst fyllda med modersmjölk.

Nu lyder mina två frågor:
Innehåller modersmjölk mer protein och kalcium än vanlig Arla mellan mjölk?

Och om man skulle kunna "mjölka" ur ungefär en liter modersmjölk efter varje träningspass? Kan detta påverka våran son genom att mjölken skulle kunna ta slut eller dylikt? Om detta skulle funka kan jag spara in några kronor på detta sätt.

Mvh

Nybliven pappa
Citera
2013-10-18, 13:59
Medlem
Shuffless avatar
Du vill spara några slantar genom att dricka din sambos bröst mjölk... Låter tveksamt, alltså att du ens tänker så. Bröstmjölk är mycket näringsrikt, mer fett än röd mjölk också. Men låt barnet ditt dricka sig mätt.
Citera
2013-10-18, 14:00
Medlem
MonkeysOnParoles avatar
http://en.wikipedia.org/wiki/Human_breast_milk#Composition

Komjölk är mer proteinrikt.
Citera
2013-10-18, 14:03
Medlem
Du känner inte att du har blivit färdig-ammad vid det här laget?

Komjölk innehåller dessutom mer protein.

Edit: ... precis som MonkeysOnParole skriver.
Citera
2013-10-18, 14:08
Medlem
Spatzerarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Du känner inte att du har blivit färdig-ammad vid det här laget?

Komjölk innehåller dessutom mer protein.

Edit: ... precis som MonkeysOnParole skriver.
Jo delvis, men vem skulle ärligt talat inte vilja uppleva något två gånger som antagligen har varit fantastiskt? Jag känner att det skulle vara spännande att få prova dricka modersmjölk igen, kanske att det ger en lite av någon slags nostalgi kick..

Okej då har vi svar på att modersmjölk inte innehåller mer protein än vanlig mjölk, men det känns ändå spännande att prova, kan finnas någon annan positiv effekt av att dricka modersmjölk som vuxen?
Senast redigerad av Spatzeraren 2013-10-18 kl. 14:12.
Citera
2013-10-18, 14:14
Medlem
Shuffless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spatzeraren
Okej då har vi svar på att modersmjölk inte innehåller mer protein än vanlig mjölk, men det känns ändå spännande att prova, kan finnas någon annan positiv effekt av att dricka modersmjölk som vuxen?
Det är ett bra samtalsämne...
Citera
2013-10-18, 14:19
Medlem
Spatzerarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuffles
Det är ett bra samtalsämne...
Är det ironi jag skådar eller var du seriös?..
Citera
2013-10-18, 14:27
Medlem
Citat:
Jo delvis, men vem skulle ärligt talat inte vilja uppleva något två gånger som antagligen har varit fantastiskt?
Jag skulle inte vilja uppleva något som antagligen har varit fantastiskt. Vad är det du är ute efter egentligen? Protein, bröstmjölk, nostalgi eller bröst? Brukade din mor amma din far? Handlar det om någon fetisch så får du starta en tråd i en annan forumdel.
Citera
2013-10-18, 14:34
Medlem
Dreass avatar
Testa att dricka det du, det smakar om jag inte missminner mig skit. Var iofs 3 eller 4 när jag testade.
Citera
2013-10-18, 14:37
Medlem
Shuffless avatar
Citat:
Är det ironi jag skådar eller var du seriös?..
Testa att ta upp det, så får du se ifall jag var seriös.
Citera
2013-10-18, 14:37
Medlem
Spatzerarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Jag skulle inte vilja uppleva något som antagligen har varit fantastiskt. Vad är det du är ute efter egentligen? Protein, bröstmjölk, nostalgi eller bröst? Brukade din mor amma din far? Handlar det om någon fetisch så får du starta en tråd i en annan forumdel.
Lämna personliga angrepp utanför tråden tack.

Det jag skulle vilja veta är om någon annan som är inne på samma spår som jag? Jag tränar 4-5 gånger i veckan och har en bra vältränad kropp. Dock har jag stannat på samma vikter nu ett tag och inte sett några märkvärdiga resultat på senare tid. För tillfället dricker jag vanlig arla mjölk men att bröstmjölk kanske kan ge ett bättre resultat med hjälp av bland annat sin höga fetthalt? Sedan får man givetvis komplettera med en annan proteinkälla då bröstmjölk inte innehåller lika hög halt av det som i vanlig mjölk.

Är det någon som har testat dricka bröstmjölk? Har ni märkt av några märkvärdiga skillnader?
Citera
2013-10-18, 14:39
Medlem
Locutus-of-Borgs avatar
Citat:
Hej kära flashbackare!

Kan vara en dum fråga med ger det ett försök till er kunniga flashbackare.

Nyligen föddes våran älskade son som snart är dryga 3 veckor och min sambo har med det fått ett par riktigt härliga bröst fyllda med modersmjölk.

Nu lyder mina två frågor:
Innehåller modersmjölk mer protein och kalcium än vanlig Arla mellan mjölk?

Och om man skulle kunna "mjölka" ur ungefär en liter modersmjölk efter varje träningspass? Kan detta påverka våran son genom att mjölken skulle kunna ta slut eller dylikt? Om detta skulle funka kan jag spara in några kronor på detta sätt.

Mvh

Nybliven pappa

Klart du/ni kan mjölka ur, det finns mjölkpumpar att låna på BB. Vi, eller kära hustrun sålde bröstmjölk efter andra barnets födelse och caschade in 15000:- så nog går det att tjäna på det men det är rätt mycket jobb också. En förutsättning i och för sig, om du nu inte ska dricka själv är att det finns behov av bröstmjölk inom sjukvården.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in