2013-10-18, 12:58
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det finns ju ingen motpart som kan ge sin version.

Man undrar om han nämnde detta med sexakten för förhörsledarna från början, eller om det kom upp när han konfronterades med DNA-bevisningen.
Citera
2013-10-18, 12:59
Medlem
Woolyhats avatar
Lite frågor:
Vad hade KJ tejpen till? Vad fanns det för anledning att sätta tejp på VB?
VB bör rent logiskt ha skadat sig i lägenheten eftersom tejprullen med hennes blod låg kvar badrummet?

Kan KJ ha knivskurit VB och hon sprang ut?
Kan isåfall förklara både skriket samt blodet vid loftgången

En skyldig person är benhård på detaljer som stämmer, och blanka när det kommer till lögner,
VB kanske lämnade KJ lägenhet trotts allt vid 9-tiden..
Citera
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Ett tankeexperiment (i brist på FUP):

Alltså, FUP-12... Jag blir så imponerad av dina inlägg så det nästan kommer tårar. Tänk om vi andra hade din tankeförmåga, och förmåga att uttrycka oss på ditt strukturerade sätt. Då skulle fallet varit löst för länge sen Tack!

Apropå ringningen till 112 - själv händer det mig flera ggr i veckan att jag kommer åt just den knappen, och tvingas avbryta uppringningen innan den hinner kopplas fram.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Det kan nog vara sant, men vad hände sen. Tror också att det kan vara lite SM med i det hela. Ben verkar vara viktiga iaf. KJs blåa ben, dna på vristen och ben i ödehuset.

Kan ju vara så att han band fast hennes vrister och handleder, sedan "pluggade" de. Kanske försökte VB komma loss och någon handled blev stukad/bruten eller något i den stilen (rejäla sårskador också på handlederna. Strupgrepp förekom också. Sen lovade KJ att köra henne till sjukhuset i Sunderbyn, VB lugnade sig med detta besked, lade i från sig telefonen. Så blev det inte utan det bar i väg någon annanstans. Bilen stannar och KJ springer efter med kniv eller dyl.

I efterhand insåg han att det var bäst att avlägsna de skadade handlederna och resten av händerna. Benen behöll han och vårdade ömt, eftersom han gillar ben. Speciellt ben som är blå/grå eller bara blå.

min fetning
what? hans blåa ben? vad har jag nu missat?
Citera
2013-10-18, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Det kan nog vara sant, men vad hände sen. Tror också att det kan vara lite SM med i det hela. Ben verkar vara viktiga iaf. KJs blåa ben, dna på vristen och ben i ödehuset.

Kan ju vara så att han band fast hennes vrister och handleder, sedan "pluggade" de. Kanske försökte VB komma loss och någon handled blev stukad/bruten eller något i den stilen (rejäla sårskador också på handlederna. Strupgrepp förekom också. Sen lovade KJ att köra henne till sjukhuset i Sunderbyn, VB lugnade sig med detta besked, lade i från sig telefonen. Så blev det inte utan det bar i väg någon annanstans. Bilen stannar och KJ springer efter med kniv eller dyl.

I efterhand insåg han att det var bäst att avlägsna de skadade handlederna och resten av händerna. Benen behöll han och vårdade ömt, eftersom han gillar ben. Speciellt ben som är blå/grå eller bara blå.

Hon kanske glömde att säga "Röd" och ist försökte desperat ringa 112.
Citera
2013-10-18, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woolyhat
Lite frågor:
Vad hade KJ tejpen till? Vad fanns det för anledning att sätta tejp på VB?
VB bör rent logiskt ha skadat sig i lägenheten eftersom tejprullen med hennes blod låg kvar badrummet?

Kan KJ ha knivskurit VB och hon sprang ut?
Kan isåfall förklara både skriket samt blodet vid loftgången

Tejpa fast plastpåsen över huvudet och runt halsen.

Är det bekräftat att det var hennes blod på loftgången,det har passerat mina ögon i så fall.
Citera
2013-10-18, 13:03
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Orkar inte kolla bakåt i tråden, men min minnesbild är att denna fest skall ha ägt rum en annan helg enligt minst en festdeltagare som var inne och skrev i tråden i somras. Den uppgiften bedömde jag som trovärdig och jag noterar också att ingenting om sommarstugan nämns i stämningsansökan, så något av avgörande betydelse kan åtminstone inte ha hittats där.

Den 4/5 var det irländsk afton på hotell Bodensia och lillebror både gillade och spelade irländsk musik. Troligt att kombinationen lördagkväll och irländsk musik gjorde att lillebror kanske var på g.
Troligtvis hade de förfest i FF-hemmet i Svartbyn och inte i stugan vid 21 00 tiden. Dun Aengus hette musikerna den aktuella kvällen.
Citera
2013-10-18, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Man undrar om han nämnde detta med sexakten för förhörsledarna från början, eller om det kom upp när han konfronterades med DNA-bevisningen.

Med tanke på att han i stort sett inte säger något. Tror jag det var först när han konfronterades med DNA bevisningen.
Citera
2013-10-18, 13:07
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
min fetning
what? hans blåa ben? vad har jag nu missat?

Fanns en bild på hans fejja där han satt på badrumsgolvet i sin bostad och hade målat sitt ena ben knallblått. Han var så nöjd med bilden så han publicerade den på sin sida.
Citera
2013-10-18, 13:10
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det finns ju ingen motpart som kan ge sin version.

Nä, men det är ändå intressant att GM har uppgett detta. Än intressantare blir det om han har uppgett det tidigt i förhören.
Citera
2013-10-18, 13:10
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plogbil
Nu då?

http://i.imgur.com/3Ke2THc.jpg
Ja nu ser man ju iaf någon form av träinslag på "soffan" eller vad det nu är, och det är ju inte så vanligt i bilstolar.
Citera
2013-10-18, 13:11
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plogbil
Tejpa fast plastpåsen över huvudet och runt halsen.

Är det bekräftat att det var hennes blod på loftgången,det har passerat mina ögon i så fall.

Blodet på loftgången har aldrig blivit bekräftat att det har med mordet att göra. Tror tejpen blev dittsatt i första läget i samband med den utlovade transporten till Sunderbysjukhuset (min hypotes) efter deras pluggande i sann SM anda. Kanske rispade KJ henne med en kniv mot halsen när han var som mest upphetsad och då uppstod skadan på halsen och det fanns behov av lite kirurgtejp och inte ex silvertejp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in