2013-10-17, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shwang
Nej jag förstod tydligen inte vad du menade. Om jag säger så här då, erbjuder någon av nämnda operatörer "vanliga" och "lågprisabonnemang" utan telefonikundtjänst då (under samma varumärke)?
Även; erbjuden någon annan operatör dessa två tjänster? Finns det inte så finns det ju så klart inget behov heller att behöva sänka sina priser (läs: lansera billigare abonnemang fast utan telefonikundtjänst) om de redan matchar konkurrenternas.
Citera
2013-10-17, 00:51
Medlem
UncaScroogies avatar
Citat:
Attityder, ja. Åsikter, nej. Åsikter kan man hålla för sig själv.

Det tror jag inte på. Åsikter lyser alltid igenom.

Det är dessvärre ett allmänt känt problem att de stackars lågavlönade ungdomar som inte hittar nåt bättre jobb än att sitta i kundtjänsten på större företag, utgör ett allvarligt problem för t.ex. svenska mobiloperatörer.

Det verkar dock vara just de svenska ungdomarna problemen gäller. I t.ex. Baltikum, Danmark och Norge, där både Tele2 och Telia är stora aktörer, har man avsevärt högre kundnöjdhet, vad gäller bemötandet hos medarbetarna på kundtjänsterna.

Så nog lyser åsikter igenom.
Citera
2013-10-17, 12:50
Medlem
RissaTridactylas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UncaScroogie

Det är dessvärre ett allmänt känt problem att de stackars lågavlönade ungdomar som inte hittar nåt bättre jobb än att sitta i kundtjänsten på större företag, utgör ett allvarligt problem för t.ex. svenska mobiloperatörer.

Det verkar dock vara just de svenska ungdomarna problemen gäller. I t.ex. Baltikum, Danmark och Norge, där både Tele2 och Telia är stora aktörer, har man avsevärt högre kundnöjdhet, vad gäller bemötandet hos medarbetarna på kundtjänsterna.

Oj har var vi okunniga, vad har du fått den infon ifrån? Jag råkar jobba på Transcom i Riga dvs Lettland. Här har vi den ryska samt lettiska kundtjänsten för Tele2, deras kundnöjdhet ligger på ca 70% medans i Sverige ligger man numer på ca 80% eller mer. Och här är Transcom ett välbetalt och bra jobb till skillnad från i Sverige. Fan de flesta pluggar ju universitet för att ens ha en chans att få jobb på Transcom
Senast redigerad av RissaTridactyla 2013-10-17 kl. 12:54.
Citera
2013-10-17, 16:59
Medlem
atjautigss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RissaTridactyla
Oj har var vi okunniga, vad har du fått den infon ifrån? Jag råkar jobba på Transcom i Riga dvs Lettland. Här har vi den ryska samt lettiska kundtjänsten för Tele2, deras kundnöjdhet ligger på ca 70% medans i Sverige ligger man numer på ca 80% eller mer. Och här är Transcom ett välbetalt och bra jobb till skillnad från i Sverige. Fan de flesta pluggar ju universitet för att ens ha en chans att få jobb på Transcom

Nja... det där blev nog inte så mycket rätt. SKI (svenskt kvalitetsindex) mäter ju sånt i Norden och Baltikum numera. Jag litar mer på deras siffror än på dina gissningar.

Enligt deras undersökning ser du ut så här:
1. Lettland, Litauen
3.Sverige
4. Norge
5. Island

Vad gäller lettiska löner på Transcom i Lettland är de de lägsta inom branschen inom landet. (Ungdomarna tjänar mer på McDonalds.) Man anlitar från tid till annan en av våra konsulter för att kolla språkkunskaperna hos dem som söker och för eventuellt behov av vidareutbildning.

Det är inte några som helst problem att få jobb på Transcom i Riga. Att man går på universitetet är inte på nåt sätt nödvändigt. De allra flesta lettiska ungdomar som läst teoretisk linje på gymnasiet försöker läsa på universitet och högskolor eftersom den ekonomiska situationen och arbetsmarknaden ser ut som den gör.
Vi skickade dit en av våra unga kvinnor för att söka där och se hur rutiner och språkkrav efterlevs. Hon hade fått jobb direkt.
Senast redigerad av atjautigs 2013-10-17 kl. 17:04.
Citera
2013-10-17, 20:25
Medlem
RissaTridactylas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atjautigs
Nja... det där blev nog inte så mycket rätt. SKI (svenskt kvalitetsindex) mäter ju sånt i Norden och Baltikum numera. Jag litar mer på deras siffror än på dina gissningar.

Enligt deras undersökning ser du ut så här:
1. Lettland, Litauen
3.Sverige
4. Norge
5. Island

Vad gäller lettiska löner på Transcom i Lettland är de de lägsta inom branschen inom landet. (Ungdomarna tjänar mer på McDonalds.) Man anlitar från tid till annan en av våra konsulter för att kolla språkkunskaperna hos dem som söker och för eventuellt behov av vidareutbildning.

Det är inte några som helst problem att få jobb på Transcom i Riga. Att man går på universitetet är inte på nåt sätt nödvändigt. De allra flesta lettiska ungdomar som läst teoretisk linje på gymnasiet försöker läsa på universitet och högskolor eftersom den ekonomiska situationen och arbetsmarknaden ser ut som den gör.
Vi skickade dit en av våra unga kvinnor för att söka där och se hur rutiner och språkkrav efterlevs. Hon hade fått jobb direkt.

Transcom-lönerna här är extremt bra om man jämför med medellönen här, som är 300-400 lats. På transcom får dom ut ca 800-1000 beroende på kvaliten och då har jag inte räknat med att de får 10% extra för varje språk de kan, ofta kan de ca fyra var de vanligaste är lettiska, ryska, svenska, norska och danska.

Mina gissningar? Herregud jag jobbar här och mer exakt än så får man helt enkelt inte. Lite mer än mcdonalds? Nu är du helt ute och cyklar totalt tror jag allt

..cykla hem
Citera
2013-10-17, 21:40
Medlem
atjautigss avatar
Citat:
Transcom-lönerna här är extremt bra om man jämför med medellönen här, som är 300-400 lats. På transcom får dom ut ca 800-1000 beroende på kvaliten och då har jag inte räknat med att de får 10% extra för varje språk de kan, ofta kan de ca fyra var de vanligaste är lettiska, ryska, svenska, norska och danska.

Mina gissningar? Herregud jag jobbar här och mer exakt än så får man helt enkelt inte. Lite mer än mcdonalds? Nu är du helt ute och cyklar totalt tror jag allt

Då jobbar du på en lägre nivå och har inte tillgång till alla uppgifter!
Citera
2013-10-17, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UncaScroogie
....
Och därför sitter jag självmant på min fritid och hjälper Tele2-kunder med frågor på Flashbacks forum, utan att få en enda krona för det?

Service-minded och vilja att vilja hjälpa folk har inget med åsikter att göra, i min mening.

Ang kundnöjdhet så låg kundnöjdheten hos Tele2s kunder på kring 75-79% (minns ej den exakta siffran) för någon månad sedan, enligt den undersökning som kunder frivilligt får göra efter samtal med kundtjänst. Målet ligger på 80%.
Citera
2013-10-18, 00:06
Medlem
RissaTridactylas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atjautigs
Då jobbar du på en lägre nivå och har inte tillgång till alla uppgifter!

Nej. Jag jobbar inte på en lägre nivå.

Citat:
Och därför sitter jag självmant på min fritid och hjälper Tele2-kunder med frågor på Flashbacks forum, utan att få en enda krona för det?

Service-minded och vilja att vilja hjälpa folk har inget med åsikter att göra, i min mening.

Ang kundnöjdhet så låg kundnöjdheten hos Tele2s kunder på kring 75-79% (minns ej den exakta siffran) för någon månad sedan, enligt den undersökning som kunder frivilligt får göra efter samtal med kundtjänst. Målet ligger på 80%.

Nejdå, den låg på 83%, alla på kundservice fick morgonfika pga detta, instagram blir fyllt av det eftersom dom aldrig får nåt på jobbet annars, innan det var det också över 80% då fick dom tårta, alla mina polare jobbar fortfarande där, och jag får fortfarande alla rapportmail tillskickat till mig på jobbmailen (är egentligen tjänsteledig men plan på att komma tillbaka till Tele2 existerar inte, det sög pga Tele2 ibland gör helt fruktansvärt idiotiska val, som jag inte vill va en del av, men har inget med nuvarande diskussion att göra)
Citera
2013-10-18, 10:04
Medlem
atjautigss avatar
Citat:

Nu har jag kollat upp närmare. En av våra konsulter, som vi skickade dit, erbjöds Ls 550/mån!!! Hon talar flytande svenska/lettiska/ryska/engelska och har en bachelor och en master i översättning och tolkning och är dessutom auktoriserad!

Så nej! De har rejält oförskämt dåliga löner, och då får man ju inte de mest kvalificerade som söker där heller.

Och att medellönen inom motsvarande yrkesområde i Lettland skulle vara 3-400 lats är en ren lögn!
Citera
2013-10-18, 10:06
Medlem
atjautigss avatar
Citat:

Låt din chef läsa igenom dina inlägg här och se om de duger...
Citera
2013-10-18, 16:17
Medlem
Hej

Jag har haft Tele2 Maxi unlimited 3G 345:- månaden sedan 8e mars 2012 jag undrar om det går att uppdatera abonemanget till samma fast med 4G. Någon som vet om det går? isf hur mycket mer i pris kostar 4g istället för 3G

Edit: Funkar Iphone 5 med tele2 4G nät?

Tack på förhand
Citera
2013-10-18, 17:27
Medlem
Noxids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av escada2
Hej

Jag har haft Tele2 Maxi unlimited 3G 345:- månaden sedan 8e mars 2012 jag undrar om det går att uppdatera abonemanget till samma fast med 4G. Någon som vet om det går? isf hur mycket mer i pris kostar 4g istället för 3G

Edit: Funkar Iphone 5 med tele2 4G nät?

Tack på förhand

Hejsan!

Iphone 5 kan användas i Tele2s 4G-nät i städerna Stockholm, Göteborg och Malmö. Anledningen till dessa begränsningar beror på att iPhone 5 går på ett annat nät än andra telefoner, och tyvärr finns det idagsläget bara stöd för 4G-surf med Iphone i dessa storstäder än så länge.

Du kan skicka ett SMS till telefonnummer: 72651 där du skriver SURF10GB så kommer det uppgraderas inom 24 timmar och du får ett SMS med bekräftlese när det är klart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in