2013-10-15, 22:44
Medlem
MrWeedbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noxid
Nää du haha. Funkar tyvärr inte riktigt så! Du får beställa via Mecenat.se. Varför vill du inte det?

Det var ju synd...
Känns på något sätt lättare i butik. Slutfaktura, portering och nyteckning på internet känns lite krångligt för mig. Som tur är går min bror teknikprogrammet på gymnasiet och borde kunna hjälpa mig. Lite teknik är det ändå inblandat!
Annars kanske telefonkundtjänst hjälpa till?
Citera
2013-10-16, 01:52
Medlem
TheMightyGamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelkorvv
Detta är de värsta jag har varit med om!!! Tele 2 skyltar överallt med att man får testköra i två veckor men detta gäller inte ifall man tar med sig ett nummer från en annan operatör? Detta framgår inte någonstans utan de enda som framgår är att man kan ångra sig inom två veckor vilket man inte kan vid nummerflytt tydligen. Jag beställde min telefon den 10 oktober och den 14 vill jag returnera(fick mobilen på en fredag och ville ångra måndag) men fick ett stort fett NEJ. Själv nummerbytet går genom den 25 oktober så jag har inte ens startat abonnemanget och enligt dist- köp lagen har man 14 dagars ångerrätt så jag har rätten på min sida de enda jag har gjort är att pröva telefonen i ca 60 minuter och detta alltså med ett kontaktkort och inte deras abonnemang . STOPPA UPP PRÖVA PÅ I RUMPAN TELE 2

Det står innan man väljer nytt nummer eller behålla nummer "Viktigt info för dig som vill flytta ditt nummer till tele2"
För att ta del av PROVKÖR så ska du alltså välja nytt nummer, om du är nöjd så ringer du in till de för att spela in muntligt avtal, när flytten görs ersätter ditt gamla nummer det nya nummret.

Det går inte att abryta ett nummerflytt när den har blivit godkänd därför fick du ett stort NEJ! därför skulle du INTE valt nummerflytt direkt när du beställde!
Citera
2013-10-16, 06:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelkorvv
Jag beställde detta via deras hemsida. Jag har ju öppnat telefonen(vilket jag har rätt till enligt dist- köp lagen) men jag har aldrig startat abonnemanget(tjänsten måste startas för att ångerrätten ska bli förbrukad) jag har inte ens klickat ut sim kortet från plasten. Hade jag vetat detta vid tidpunkten för beställningen hade den aldrig blivit av. Vet inte så mycket om den där knappen men jag har ett svagt minne av att jag prövade den men att den ej fungerade, den funkar hur som helst inte för mig heller nu. Hur som helst så läste jag igenom villkoren innan jag acceptera dem. På välkomnar brevet står de om nummerflytt och längst ner står det att jag har 14 dagar på mig att ångra mig inget alls om att ångerrätten ska bli förbrukad vid nummerflytt . Nu vägrar de acceptera min retur:/ Vad säger ni ?

Trodde faktiskt de var detta som skulle gälla :
Detta är en godkänd retur:

- Telefonen returneras i originalkartong
- Telefonen har inga synliga repor eller andra kosmetiska skador
- Skärmen är hel
- Batteriet finns med i kartongen eller i telefonen
- Hörlurar, manual, laddare och sladd finns med i kartongen
Som sagt, ringt kundtjänst och berätta att du inte fått informationen att det inte gäller vid nummerflytt, för det står faktiskt inte med när du beställer (pga att den faktiskt inte finns när du beställer på hemsidan). Hjälper inte det så begär att få prata med en chef.

Citat:
Ursprungligen postat av TheMightyGamer
Det står innan man väljer nytt nummer eller behålla nummer "Viktigt info för dig som vill flytta ditt nummer till tele2"
För att ta del av PROVKÖR så ska du alltså välja nytt nummer, om du är nöjd så ringer du in till de för att spela in muntligt avtal, när flytten görs ersätter ditt gamla nummer det nya nummret.

Det går inte att abryta ett nummerflytt när den har blivit godkänd därför fick du ett stort NEJ! därför skulle du INTE valt nummerflytt direkt när du beställde!
Problemet är att knappen där informationen står inte fungerar, inte då jag skrev mitt tidigare inlägg i alla fall.

Och jo, att avbryta en nummerportering går alldeles utmärkt ända fram tills dagen det sker.
Citera
2013-10-16, 06:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gsminfo
Du får naturligtvis dra vilka personliga slutsatser du vill, men verkligheten visar att många operatörer drar andra slutsatser än vad du gör. I listan över världens största operatörer finns t.ex. Vodafone, T-mobile, Telefonica, Telenor och Orange. Är verkligen INGEN av dessa stora operatörer intresserade av att vara attraktiva????

Det syns nu mycket tydligt vem som är dåligt påläst!.
Det finns naturligtvis inte en enda strategi som leder företagen framåt.
Att bedriva affärsverksamhet som delvis bygger på att förvilla kunderna, kan aldrig vara kundorienterat, per definition.

Enbart okunnigt uttalande. Du har helt enkelt fel. Se min kommentar ovan.

Och ja, jag har läst på. Om du själv läst nåt om ekonomi, marknadsföring eller företagande på universitetsnivå, kanske du haft mig som föreläsare.
Och varför är man inte attraktiv för kunder bara för att man är störst, menar du? Hur markanden ser ut på andra ställen har väl ingenting med markanden i Sverige att göra, eller hur?

Citat:
Det är just den typen av nedlåtande kundattityd som vi jobbar hårt med, inom en del företag, med fel kundfokus! Ett företag är inget alls utan sina kunder. De är företagets största tillgång.

Hoppas verkligen du inte jobbar med kundhantering!

Det är rejält mycket du skulle behöva lära dig om kvalitet inom serviceområdet!
Hur man utför sitt jobb har ingenting med åsikter att göra. Tror du Reinfeldt gillar att betala skatt?
Citera
2013-10-16, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheMightyGamer

Hur kan du veta vad som står under knappen när den inte ens fungerar? Jag har inte ingått något muntligt avtal då jag beställde de hela över internet. De borde gå att avbryta den, jag har ju trotts allt rätt att ångra mig vid köp av tjänst förutsatt att tjänsten ej startats. Mobilen = vara Abonnemanget = tjänst
Citera
2013-10-16, 09:20
Medlem
gsminfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shwang
Och varför är man inte attraktiv för kunder bara för att man är störst, menar du? Hur markanden ser ut på andra ställen har väl ingenting med markanden i Sverige att göra, eller hur?

??? Oj nu förstod du visst inget alls.
Hur menar du att jag ska svara på dina missuppfattningar?

Citat:
Hur man utför sitt jobb har ingenting med åsikter att göra. Tror du Reinfeldt gillar att betala skatt?

??? Vad har det med det hela att göra. Är du så desperat nu att du vrider till alla möjliga argument som absolut inte har med saken att göra.

Jag lämnar dig åt ditt öde nu. Jag betvivlar att nåt positivt kan komma ut av detta. Du verkar spåra in på nån typ av internetkaxig flashbackmarodör.
Citera
2013-10-16, 10:14
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Hur man utför sitt jobb har ingenting med åsikter att göra.

Oj vilken missuppfattning! Åsikter och attityder har ALLT med att göra hur en serviceperson jobbar!!!!!!
Citera
2013-10-16, 11:15
Medlem
gsminfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntonS
Oj vilken missuppfattning! Åsikter och attityder har ALLT med att göra hur en serviceperson jobbar!!!!!!

Jag tror vi båda talar för döva öron. Om man inte har det i sig, som behövs för att vara en god serviceperson, så förstår man ju inte heller vad kundfokus är.
Citera
2013-10-16, 11:21
Medlem
Noxids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrWeedberg
Det var ju synd...
Känns på något sätt lättare i butik. Slutfaktura, portering och nyteckning på internet känns lite krångligt för mig. Som tur är går min bror teknikprogrammet på gymnasiet och borde kunna hjälpa mig. Lite teknik är det ändå inblandat!
Annars kanske telefonkundtjänst hjälpa till?

Om du ringer in till kundservice på 0772-25 25 25 så kan dom hjälpa dig med att slutfakturera ditt abonnemang om det nu är det du vill. Se till så att numret ligger öppet för "portering" till Comviq.*

Sen går du in på Mecenat.se och gör din beställning där!

* Egentligen rör det sig inte om en portering utan konvertering, men Tele2 envisas med att kalla de för det iaf. (MrWeedberg, du kan bortse från detta sista stycke)
Citera
2013-10-16, 21:08
Medlem
RissaTridactylas avatar
Citat:
Du får naturligtvis dra vilka personliga slutsatser du vill, men verkligheten visar att många operatörer drar andra slutsatser än vad du gör. I listan över världens största operatörer finns t.ex. Vodafone, T-mobile, Telefonica, Telenor och Orange. Är verkligen INGEN av dessa stora operatörer intresserade av att vara attraktiva????

............

Enbart okunnigt uttalande. Du har helt enkelt fel. Se min kommentar ovan.

Och ja, jag har läst på. Om du själv läst nåt om ekonomi, marknadsföring eller företagande på universitetsnivå, kanske du haft mig som föreläsare.

Om du nu föreläst om allt det där borde du också veta att marknader utvecklas olika i olika länder, bara för att Vodaphone och T-mobile råkar ha en viss marknadsstrategi så finns de inte i Sverige och våran marknad. Den enda operatören där som finns i Sverige är ju Telenor och dom är långt ifrån störst.

Ja vi verkar alla tycka olika om vad vi anser vara enklast och smidigast, enda argumentet som finns kvar är att sätt dig på kundservice i 2-4 veckor så inser du snabbt, väldigt snabbt. Varför det är enklare med två separata varumärken.
Citera
2013-10-16, 21:15
Medlem
atjautigss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RissaTridactyla
Om du nu föreläst om allt det där borde du också veta att marknader utvecklas olika i olika länder, bara för att Vodaphone och T-mobile råkar ha en viss marknadsstrategi så finns de inte i Sverige och våran marknad. Den enda operatören där som finns i Sverige är ju Telenor och dom är långt ifrån störst.

Ja vi verkar alla tycka olika om vad vi anser vara enklast och smidigast, enda argumentet som finns kvar är att sätt dig på kundservice i 2-4 veckor så inser du snabbt, väldigt snabbt. Varför det är enklare med två separata varumärken.

Jag håller verkligen med Gsminfo! Jag tycker det låter väldigt märkligt att du tror att de största och mest framgångsrika mobilföretagen i världen medvetet väljer en sämre marknadsstrategi på alla de marknader de är närvarande på. Skulle den svenska marknaden vara så extremt unik i världen, menar du?

Och vad jag sett har ingen skrivit att Telenor är störst. Varför skriver du så då?

Att några veckor på kundtjänst skulle på nåt sätt "bevisa" att varumärkestrams är befogat, verkar väldigt konstigt.
Citera
2013-10-17, 00:28
Medlem
Citat:
??? Oj nu förstod du visst inget alls.
Hur menar du att jag ska svara på dina missuppfattningar?
Nej jag förstod tydligen inte vad du menade. Om jag säger så här då, erbjuder någon av nämnda operatörer "vanliga" och "lågprisabonnemang" utan telefonikundtjänst då (under samma varumärke)? Tre av de fyra största mobiloperatörerna i Sverige har gått över till att ha två separata varumärken för respektive abonnemang, och det är ju trots allt så marknaden i Sverige verkar se ut, då inget av varumärkena lagts ner ännu.

Citat:
??? Vad har det med det hela att göra. Är du så desperat nu att du vrider till alla möjliga argument som absolut inte har med saken att göra.

Jag lämnar dig åt ditt öde nu. Jag betvivlar att nåt positivt kan komma ut av detta. Du verkar spåra in på nån typ av internetkaxig flashbackmarodör.
Ja jag var för snabb i morgonrushen, jag menade att hur jag utför mitt arbete inte har något med mina åsikter att göra.

Citat:
Ursprungligen postat av AntonS
Attityder, ja. Åsikter, nej. Åsikter kan man hålla för sig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in