2013-10-17, 23:52
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VaBank
Trött jag blir. Och vad är grejen med att den som är blå markerad börjar skjuta mot sina egna i början? Har hänt flera gånger.
Smurfar är spelare som gjort mycket team skada Googla på "wot blue name"
Citat:
Och varför i helvete måste folk rusha för?? Kan ge mig fan på att om man lugnar sig 2 min i början så hinner man slå ut 3-4 vagnar innan man kan dra på offensivt.
I över 3 år nu har jag ställt samma fråga och väntar ännu på svar...
Senast redigerad av Arne.Anka 2013-10-17 kl. 23:54.
Citera
2013-10-18, 00:34
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Var ute en sväng, körde lite avvaktande och drog mig framåt försiktigt efter några medium tanks, en efter en blev de utslagna så jag började dra mig bakåt, då kommer någon jävel och börjar spotta ur sig skit om att jag campar och skit, wtf liksom, min stug är inte direkt någon stormkanon av högre rang så jag parkerade den i en buske med camonät och annat som jag inte minns namnet på, och slog ut 2 vagnar medans den där fan puttade mitt arsle fram ur busken innan han tillslut drog av två skott i röven på mig. (Sen dök en rysk kv eller nåt och åt upp oss båda)

Trött jag blir. Och vad är grejen med att den som är blå markerad börjar skjuta mot sina egna i början? Har hänt flera gånger. Och varför i helvete måste folk rusha för?? Kan ge mig fan på att om man lugnar sig 2 min i början så hinner man slå ut 3-4 vagnar innan man kan dra på offensivt.

Tack för tipsen, ska kolla lite på deras sätt att spela.

Dom som är blå i ditt lag kan ni själva skjuta ut utan repressalier för det är en teamkiller.
Och puttar han ut dig från gömstället så du dör så håller du in ctrl och högerklickar på hans namn och kör en complain iallafall på honom om att han gör precis det.
Det kanske inte händer något, men om tillräckligt många complainar på en sån idiot så borde dom se det och han blir avstängd.
Citera
2013-10-18, 00:55
Medlem
Donatello1s avatar
Det här med klaner, eller motsvarande, är det något som först kommer i öppna betan eller när spelet går live?
Sitter och tragglar med en PzKpfw II som bara kan döda traktorer verkar det som, men trägen vinner säger man ju!
En kanske dum fråga, men att uppgradera radion, ökar det chansen att se vart fienden befinner sig, eller är det något annat som jag missat? Känns som det är en jävla massa exp som behövs för att göra maskinen elite tack vare just radion!

Nickar Digitalwanker förresten, om ni ser mig ingame!
Citera
2013-10-18, 01:06
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donatello1
Det här med klaner, eller motsvarande, är det något som först kommer i öppna betan eller när spelet går live?
Spelet gick live för åratal sen.

Citat:
En kanske dum fråga, men att uppgradera radion, ökar det chansen att se vart fienden befinner sig, eller är det något annat som jag missat? Känns som det är en jävla massa exp som behövs för att göra maskinen elite tack vare just radion!
En spelare med dålig radio är dålig för laget, googla på "wot battle mechanics"
Citera
2013-10-18, 07:49
Medlem
Citat:
Sitter och tragglar med en PzKpfw II som bara kan döda traktorer verkar det som, men trägen vinner säger man ju!

Nickar Digitalwanker förresten, om ni ser mig ingame!

viss förvirring ang beta och så i WoT.

CW är fortfarande i Beta-stadium. WoT verkar inte vilja släppa det till nästa stadium, det har ju iprincip blivit deras räddning många gånger då det strategiska läget i CW havererat, dvs world map har låst sig och liknande. Då hänvisar de alltid till att det är fortfarande i Beta.

Resten av spelet är live och i release-version. Annars skulle de inte kunna ta betalt för det

utforskning av radion, klart det inverkar med avstånd, att du blir bättre. Då folk har dåliga radioapparater så brukar man se det på minimappen genom att man inte ser sina lagkoamraters possition, tror jag Händer ofta på lågtier. Men kanske framför allt så behöver man utforska den för att få "elite" status på vagnen och grinda free-xp.
Finns ju även den aspekten att en radio (eller annan framforskad utrustning) passar på en anna vagn så du slipper utforska den där.
Citera
2013-10-18, 09:03
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Var ute en sväng, körde lite avvaktande och drog mig framåt försiktigt efter några medium tanks, en efter en blev de utslagna så jag började dra mig bakåt, då kommer någon jävel och börjar spotta ur sig skit om att jag campar och skit, wtf liksom, min stug är inte direkt någon stormkanon av högre rang så jag parkerade den i en buske med camonät och annat som jag inte minns namnet på, och slog ut 2 vagnar medans den där fan puttade mitt arsle fram ur busken innan han tillslut drog av två skott i röven på mig. (Sen dök en rysk kv eller nåt och åt upp oss båda)

Återigen ett bra exempel på WoT där dina lagkamrater spelar för att du ska förlora.
Ovan gör du antagligen ett bra val eftersom du ser att dina lagkamrater framför dig slås ut, vilket oftast betyder att den flanken kommer falla. Om du då kör framåt kommer du att bli utnumrerad och antagligen utslagen. Vad iaf jag gör i såna fall är att dra mig tillbaka till en bra position och försöka hålla därifrån och hoppas på att andra flanken kommer igenom och kan cappa. I princip handlar det om klassisk fördröjningstaktik.
Antalet spelare som fattar varför man ska backa ur en situation istället för att vända tanken är rätt få i det här spelet. De flesta sitter bara kvar och blir utslagna.
Citera
2013-10-18, 09:18
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Vad iaf jag gör i såna fall är att dra mig tillbaka till en bra position och försöka hålla därifrån och hoppas på att andra flanken kommer igenom och kan cappa. I princip handlar det om klassisk fördröjningstaktik.
Taktisk reträtt kallar jag det, för ett tag sen körde jag 9-linjen söderut på abbey med obj 704, en bit framför mig hade jag en löwe och tiger2.

Fienden kommer inte bara i numerärt överläge, de kommer också med större kanoner och mer pansar.
Både löwe och tiger2 försöker slåss front mot front men de tvärdör direkt, jag gör taktisk reträtt och väntar på fienden.
När fienden kommer drar jag iväg ett skott och retirerar så fienden inte kan skjuta mig, gör det flera gånger men till slut blir jag utslagen av en scout bakifrån.

Under min taktiska reträtt gjorde jag över 4000 skada, 6 eller 7 skott fick jag iväg innan jag dog och slog bl.a ut t110e5 och e-100.
Fienden hann inte ens nå hemmabasen innan teamkamraterna hade kört runt och fångat flaggan, övertygad om att min taktiska reträtt va skillnaden mellan att vinna och förlora just för att jag fördröjde fienden såpass mycket och som så ofta med högre tier så fega de med att attackera.
Senast redigerad av Arne.Anka 2013-10-18 kl. 09:22.
Citera
2013-10-18, 13:12
Medlem
ESS-Lunds avatar
Flashback äger T49 på vbaddict nu
Jag etta och EJ tvåa.

http://www.vbaddict.net/tankstats/usa/td/t49-41
Citera
2013-10-18, 13:20
Medlem
säger väl mer om US-servern än om flashback

men bra jobbat skulle jag tro...

Var det ett mål du hade med att knipa förstaplatsen från EJ eller hamnade du där av en slump?
hur isåfall hittade du den där konstiga sidan, varför söker man listor annars om man inte är ute efter första platsen menar jag.
Citera
2013-10-18, 14:15
Medlem
ESS-Lunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
säger väl mer om US-servern än om flashback

men bra jobbat skulle jag tro...

Var det ett mål du hade med att knipa förstaplatsen från EJ eller hamnade du där av en slump?
hur isåfall hittade du den där konstiga sidan, varför söker man listor annars om man inte är ute efter första platsen menar jag.

Jag spelar på EU-servern, inte US.

Hade inget mål med EJ för jag trodde inte jag skulle slå honom, däremot räknade jag med andraplatsen när jag efter några matcher insåg att T49 är sjukt OP om man spelar den som jag lirar E25 annars. VBaddicts tycker jag är superbra för att se vad man kan förbättra. Även massa bra statistik på banor (heatmaps) och vilka tanks som man tjänar mest credits på etc.
Citera
2013-10-18, 14:16
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:
Är ganska säker på att klaner i sig är live men att som plastdunkk säger så clan wars inte det. Om du vill joina i någon annans klan så ska du kontakta deras klanledare(står på hemsidan) och fråga vad du behöver göra för att joina deras klan. Det är många klaner som har som krav att du har kommit en viss tier(till exempel om alla i den klanen spelar tier 8+ och du bara har tier 2 så kommer du inte kunna spela eller ha mer kul än att chata så dom brukar ha det kravet för att ni ska kunna spela ihop) eller har en viss hög rating(Vissa klaner vill inte spela med idioter som har dålig rating och för att kolla din rating kan du prova att gå in på din sida på hemsidan noobmeter.com) för att också se alla inofficiella ratings som finns. Om du vill förbättra en speciell rating får du kolla upp vad en rating beräknas efter och tänka på att förbättra dom statsen ingame.

Citat:
Radion ökar räckvidden att se var dina lagkamrater är, vad dom ser och visa var du är och vad du ser för fiender. radioräckvidden beräknas genom att man lägger ihop din personliga radioräckvidd och den andra personens radioräckvidd. Man kan ha som mest 750 radioräckvidd(man får högre ju högre tier din radio är) och som till slut täcker över hela kartan som kan vara max lite mindre än 1500m(alltså täcker radioapparater med 750+750m) Men ibland kan man prioritera radion till sist att forska fram.
Citera
2013-10-18, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ESS-Lund
Jag spelar på EU-servern, inte US.

Hade inget mål med EJ för jag trodde inte jag skulle slå honom, däremot räknade jag med andraplatsen när jag efter några matcher insåg att T49 är sjukt OP om man spelar den som jag lirar E25 annars. VBaddicts tycker jag är superbra för att se vad man kan förbättra. Även massa bra statistik på banor (heatmaps) och vilka tanks som man tjänar mest credits på etc.

aha.. länken står det ju US på därför trodde jag det var US

jag orkar inte bli bättre.. brukar titta på noobmeter så att jag ser att kurvorna pekar uppåt så är jag nöjd, går ju inte att läsa ut vad jag som en 30-del av lagen skall göra fäör att förbättra .

vad gör vbaddicts bra eller bättre än andra, hur får du ut väsentlig information som gäller just din spelstil?

planetwot kunde man(kan man) jämför mot en avarege player och se vad man ligger över /under. Dvs läsa ut, har jag dålig decap poäng gentemot average så kan jag förbättra det genom att deffa mer.. men ger det så mycket egentligen?

jag orkar kanske inte ta till mig statistik, men brukar iallafall kolla min egen ibland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in