Citat:
Ursprungligen postat av
Cardiac
Vad iaf jag gör i såna fall är att dra mig tillbaka till en bra position och försöka hålla därifrån och hoppas på att andra flanken kommer igenom och kan cappa. I princip handlar det om klassisk fördröjningstaktik.
Taktisk reträtt kallar jag det, för ett tag sen körde jag 9-linjen söderut på abbey med obj 704, en bit framför mig hade jag en löwe och tiger2.
Fienden kommer inte bara i numerärt överläge, de kommer också med större kanoner och mer pansar.
Både löwe och tiger2 försöker slåss front mot front men de tvärdör direkt, jag gör taktisk reträtt och väntar på fienden.
När fienden kommer drar jag iväg ett skott och retirerar så fienden inte kan skjuta mig, gör det flera gånger men till slut blir jag utslagen av en scout bakifrån.
Under min taktiska reträtt gjorde jag över 4000 skada, 6 eller 7 skott fick jag iväg innan jag dog och slog bl.a ut t110e5 och e-100.
Fienden hann inte ens nå hemmabasen innan teamkamraterna hade kört runt och fångat flaggan, övertygad om att min taktiska reträtt va skillnaden mellan att vinna och förlora just för att jag fördröjde fienden såpass mycket och som så ofta med högre tier så fega de med att attackera.