2013-10-15, 01:35
Medlem
hestenhejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
om det är en gmt du helst vill ha ska de du såklart vänta tills du får tillfälle att köpa en. Även om den e lite dyrare kommer du tjäna på det i framtiden.

Jag vill ha båda såklart!
Citera
2013-10-15, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hestenhej
Jag vill ha båda såklart!
Jaha, men då ser ja inte problemet. Har du inte råd att köpa båda tycker ja ändå du ska satsa på gmt
Citera
2013-10-15, 23:29
Medlem
hestenhejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Jaha, men då ser ja inte problemet. Har du inte råd att köpa båda tycker ja ändå du ska satsa på gmt

Råd har man ju förr eller senare, beror ju mer på prioriteringar då.
Det handlar mer om att direktörskan ska ha iväg mig på någon resa och vägrar låta mig köpa två (hemskt elakt, jag vet) klockor innan hon vet att vi kommit iväg.
Hon tycker jag spenderar för mycket pengar innan resan. Tyckte det var konstigt sagt..
Citera
2013-10-18, 00:09
Medlem
http://imgur.com/ZS5a8o2

Har fått ett hack där strecket på bilden är. Har inte tänkt att byta efter bara ett men tänkte när det blir flera. Går det att åtgärda på nått sätt? Typ byta den delen eller slipa bort det?

Det är liksom på utkanten i stålet där det där blå är.

Vad brukar det kosta?

3000?
Citera
2013-10-18, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yakupov
http://imgur.com/ZS5a8o2

Har fått ett hack där strecket på bilden är. Har inte tänkt att byta efter bara ett men tänkte när det blir flera. Går det att åtgärda på nått sätt? Typ byta den delen eller slipa bort det?

Det är liksom på utkanten i stålet där det där blå är.

Vad brukar det kosta?

3000?
Det mesta brukar kunna bytas, men frågan är om det är värt det. Uret, om det är det dykaruret du har, är tänkt att klara tuffa förhållanden, varför skråmor hör till. Men jag förstår skönhetsfelet om uret mest bärs för att ge glans åt vardagen.
Citera
2013-10-19, 00:52
Medlem
Är lite sugen på den här.

http://www.klockia.se/tissot-classic-gent-t912-410-46-051-00.html

Ska man köpa?
Citera
2013-10-19, 01:10
Medlem
BadkarsfilosofeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korolevski
Är lite sugen på den här.

http://www.klockia.se/tissot-classic-gent-t912-410-46-051-00.html

Ska man köpa?

Om du tycker om den och är införstådd med vad du betalar för; kör hårt! Jag ställer mig dock tveksam till tvåfärgade boetter, överdrivet stora klockor, svarta urtavlor och quartz verk.
Citera
2013-10-19, 02:34
Medlem
hestenhejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadkarsfilosofeN
Om du tycker om den och är införstådd med vad du betalar för; kör hårt! Jag ställer mig dock tveksam till tvåfärgade boetter, överdrivet stora klockor, svarta urtavlor och quartz verk.

42 är väl inte överdrivet stort enligt mig. Självklart beror ju det på handleksstorleken också såklart.
Citera
2013-10-19, 07:02
Medlem
BadkarsfilosofeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hestenhej
42 är väl inte överdrivet stort enligt mig. Självklart beror ju det på handleksstorleken också såklart.

Jag som främst lever bland vintage dinkor förespråkar självklart storleken hos just dessa. Med undantag för funktionsur (typ dykarklockor), så är det 33-36mm som gäller, och då är 36 i största laget.

42mm är i dagsläget inte en överdriven storlek, men det kan bli lite väl nu-typiskt på ett dressigare ur.
Citera
2013-10-20, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BadkarsfilosofeN
Jag som främst lever bland vintage dinkor förespråkar självklart storleken hos just dessa. Med undantag för funktionsur (typ dykarklockor), så är det 33-36mm som gäller, och då är 36 i största laget.

42mm är i dagsläget inte en överdriven storlek, men det kan bli lite väl nu-typiskt på ett dressigare ur.
Jag är nog benägen att hålla med. Dock har stora klockor varit populära även bland finsmakare i många år och trenden består. Intrycket påverkas också av huruvida länken är av gummi, skinn eller metall och urets hela estetik. I mina ögon är IWC Portuguese Automatic (42 mm) en av de snyggaste man kan tänka sig. Zenith El Primero Espada (40 mm) är en vardagsgoding.
Citera
2013-10-20, 00:45
Medlem
Är väldigt innte på att köpa denna klocka http://www.ticwatches.co.uk/tissot-t17-1-486-33-silver-chronograph-mens-watch-p25837 . Är det något som rekomenderas? annars vore jag tacksam för om någon kunde skicka tips på liknande klockor i samma prisintervall (1.5k-2.5k)
Citera
2013-10-20, 00:59
Medlem
BadkarsfilosofeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Jag är nog benägen att hålla med. Dock har stora klockor varit populära även bland finsmakare i många år och trenden består. Intrycket påverkas också av huruvida länken är av gummi, skinn eller metall och urets hela estetik. I mina ögon är IWC Portuguese Automatic (42 mm) en av de snyggaste man kan tänka sig. Zenith El Primero Espada (40 mm) är en vardagsgoding.

Som du säger så beror det mycket på vilken typ av ur och länk det är vi talar om. Ett dykar-ur på 34mm hade sett mer än löjligt ut.

Jag är inte bekant med klockorna du talar om (och jag är alldeles för full för att googla namnen), om inte Zenith El Primero Espada nydligen nämnts i tråden? Jag tycker mig känna igen namnet lite. Om så är fallet (om det inte var kronografen) kan jag tänka mig att klockan hade passat bättre på en mindre boett.

Åter igen; om mitt inlägg är värdelöst så skyller jag på spriten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in