2011-05-04, 12:10
Medlem
Balekens avatar
Jag såg en fin klocka häromdagen.

En a Lange söhne complication.
http://www.uret.se/a-lange-söhne-chronographen-platinum-black-dial-p-7630.html

Den hade länk inte läderband.
Vem vågar gå Runt med en klocka som kostar nästan en halv miljon?
Och vad kan det vara för länk, stål eller platinum? ( den var silverfärgad)
Citera
2011-05-04, 15:54
Medlem
Mr.Maazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bäver_
Trevligt!, bild?

Varför har du den på högern?

Bild kommer så fort jag har fixat en vettig kamera och lärt mig hur man länkar bilder!

Anledningen till att jag har den på höger är främst för att det känns bekvämast, första gången jag tog på en klocka bara den slank på höger handled och sen dess har den suttit väldigt bra där!

Mr.Maaze
Citera
2011-05-04, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baleken

Varför skulle man inte kunna gå runt med en klocka för en halvmiljon?
Citera
2011-05-04, 20:30
Medlem
Balekens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DUFATTARINGENTING
Varför skulle man inte kunna gå runt med en klocka för en halvmiljon?
Skulle ju vara så jävla rädd om den och bli helt paranoid. Dessutom att bli av med den mot alla odds skulle ju vara som att tappa ett barn.
I för sig så vet ju i princip bara personen i fråga som har klockan på sig vad det är för nått så det är lungt på det sättet.
Det finns ju dock en hel del anledningar till att vara orolig enligt mig.
Citera
2011-05-04, 20:33
Medlem
Artygs avatar
Citat:

Kanske en replica?
Citera
2011-05-04, 20:49
Medlem
csts avatar
Citat:
Skulle ju vara så jävla rädd om den och bli helt paranoid. Dessutom att bli av med den mot alla odds skulle ju vara som att tappa ett barn.
I för sig så vet ju i princip bara personen i fråga som har klockan på sig vad det är för nått så det är lungt på det sättet.
Det finns ju dock en hel del anledningar till att vara orolig enligt mig.
Köper du en klocka för halvmiljonen lär du ju ha den del kulor på banken. Det är knappast så att man köper en klocka för mer pengar än vad man är god för.
Citera
2011-05-04, 21:03
Medlem
Balekens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Köper du en klocka för halvmiljonen lär du ju ha den del kulor på banken. Det är knappast så att man köper en klocka för mer pengar än vad man är god för.
Jo förvisso men fortfarande är det en halv miljon man har på armen. En skör sådan slant då den inte tål vatten särskilt bra eller stötar. Sedan om man har otur nån gång så kostar ju det bra med kulor. Så jag undrar fortfarande lite hur man vågar ha den på en såpass öppen plats.
Hade det varit en middag så hade jag tänkt annorlunda.
Citera
2011-05-04, 21:32
Medlem
Artygs avatar
Citat:
Jo förvisso men fortfarande är det en halv miljon man har på armen. En skör sådan slant då den inte tål vatten särskilt bra eller stötar. Sedan om man har otur nån gång så kostar ju det bra med kulor. Så jag undrar fortfarande lite hur man vågar ha den på en såpass öppen plats.

Å andra sidan vet inte 99.9% av folket att den kostar en halv-mille.
Hade varit en större "risk" att bära Rolex,Omega eller t.o.m TAG.

Givetvis har han försäkring på den, om något skulle hända.
Citera
2011-05-04, 21:44
Medlem
Citat:
En halvmiljon är egentligen inte så enormt mkt pengar. En villa kan lätt gå för 10-15 miljoner i rätt område.

Under förutsättning att man äger sin bostad helt:

en klocka på 0.5 milj motsvarar 1/20 av en 10 miljoners villa. Det är väl lika dyrt sett procentuellt lika dyrt för en 10 miljonarsvillaägare att äga en 0.5 miljs klocka som för en person som äger en 1 miljs etta att köpa en klocka för 50 000 kr.

En klocka är i nästan alla fall en dålig investering i grund och botten.

Somsagt, 0.5 miljoner är inte mycket pengar. Finns över 3000 svenskar som är under 25 och har dubbelt så mkt på banken. Visst kan det uppfattas som mycket pengar men har du själv 5 miljoner och kommer ärva 40 miljoner efter dina päron har dött så är 500 000 ganska lite.

Vore dock kul att höra vad du tycker om folk som kör Lexus, Porsche, Audi R8 mfl. Bil för 1.5 milj och ändå ganska vanligt att använda som vardagsbil.

Trots att dom blir repade, förlorar värdet snabbt, stor risk för att bli stulen mm.

EDIT; jag är inte en människa som nämns i texten. Men har man så mkt pengar så är det väl rimligt att köpa en sådan klocka. Jag håller mig dock på betydligt lägre nivåer.
Senast redigerad av DUFATTARINGENTING 2011-05-04 kl. 22:05.
Citera
2011-05-04, 21:45
Medlem
Balekens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artyg
Å andra sidan vet inte 99.9% av folket att den kostar en halv-mille.
Hade varit en större "risk" att bära Rolex,Omega eller t.o.m TAG.

Givetvis har han försäkring på den, om något skulle hända.
Aja tänkt på det också, och försäkringen känns ju självklar.
Men ändå lite risky.
Fick dock ett livsmål om att en dag kunna bära upp en sådann med lugn i kroppen.
Citera
2011-05-04, 22:18
Medlem
Balekens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DUFATTARINGENTING
En halvmiljon är egentligen inte så enormt mkt pengar. En villa kan lätt gå för 10-15 miljoner i rätt område.

Under förutsättning att man äger sin bostad helt:

en klocka på 0.5 milj motsvarar 1/20 av en 10 miljoners villa. Det är väl lika dyrt sett procentuellt lika dyrt för en 10 miljonarsvillaägare att äga en 0.5 miljs klocka som för en person som äger en 1 miljs etta att köpa en klocka för 50 000 kr.

En klocka är i nästan alla fall en dålig investering i grund och botten.

Somsagt, 0.5 miljoner är inte mycket pengar. Finns över 3000 svenskar som är under 25 och har dubbelt så mkt på banken. Visst kan det uppfattas som mycket pengar men har du själv 5 miljoner och kommer ärva 40 miljoner efter dina päron har dött så är 500 000 ganska lite.

Vore dock kul att höra vad du tycker om folk som kör Lexus, Porsche, Audi R8 mfl. Bil för 1.5 milj och ändå ganska vanligt att använda som vardagsbil.

Trots att dom blir repade, förlorar värdet snabbt, stor risk för att bli stulen mm.

EDIT; jag är inte en människa som nämns i texten. Men har man så mkt pengar så är det väl rimligt att köpa en sådan klocka. Jag håller mig dock på betydligt lägre nivåer.
Ja, jag tror jag får ta att ge mig med att det är mycket pengar (JAG anser än så länge att det är det)
Men en bil skulle jag definitivt kunna tänka mig, det är ju nöje för många fler plus att det är jäkligt kul att köra bil. Bilen engagerar en mycket mera än en klocka + att i rätt läge kan det säkert innebära ligg. Sedan finns det ju självklart många nackdelar, men i det stora hela ser jag flera användningsområden i en bil än i en klocka.
Så det är som du säger bara det att jag är så inställd på min syn.
Allting är prioriteringar.
Citera
2011-05-05, 19:25
Medlem
CaptainMilks avatar
Den där klockan är ju inte särskilt uppseendeväckande och det är med största sannolikhet bara klockintresserade som faktiskt ser skillnad på den där och någon no-name ur & penn klocka.

Om man går med en diamantprydd rolex däremot. Då ska man nog vara jävligt orolig, även om 500 000 tydligen inte är mycket pengar så är det nog inte så kul att förlora. Men går man med en diamantprydd rolex är det väl lika bra att man blir rånad, maken till smaklösare saker finns knappt.

Dock tror jag inte den där klockan är något man går på stan med direkt :P
Senast redigerad av CaptainMilk 2011-05-05 kl. 19:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in