Citat:
Ursprungligen postat av
BlackJewel
Är det inte lite Gro Harlem Bruntland i denna vision? Det var vackert hur som helst. Då sublimare uttunningar nog är ett måste, för att försöka se mening i tillvaron.. den har ju sina brokigheter. Men där, vet jag ingenting om.
Så sett är akvarell ur min vrå, finare än oljemålning och blyerts tusenfalt vackrare än bläck.
Tankarna jag pratar om kommer från cosmismen och transhumanismen, som också menar att vårat universum kan vara skapat och riggat av en artificiell intelligens från ett annat universum, riggat med flera saker såsom att naturkonstanternas värden och även själva medvetandet genom integrerad information.
Och att mänskligheten bara är ett trappsteg, en språngbräda för ett högre mål.
Meningen med våran tillvaro kan verka poänglös eller simpelt förklarad att man bara ska föra sin arvsmassa vidare som det alltid varit.
Men när man verkligen börjar undersöka strukturen bakom allt, såsom moore's law, både bakåt och framåt så dyker rätt intressanta trender upp.
Det spelar ingen roll när vi hade upptäckt och tämjt elektromagnetismen, upptäckten hade oundvikligt genererat oss datorer förr eller senare.
Ta den flera tusenåriga gamla antikytheramekanismen, som slarvades bort och som senare visade att grekerna hade mer koll än vad vi anat, och att copernicus upptäckter egentligen var återupptäckter av något vi redan vetat.
Med våran nyfikenhet verkar saker och ting hända oavsett hinder, och den teknologiska utvecklingen kanske just är enkelspårig över tid.