2013-10-15, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madmanslantern
Det finns ju en mening hur man än vrider och vänder på det, att föröka sig, men högre syfte?
om du vill veta den högre meningen så måste du fråga dig vad är meningen med att föröka sig.
Citera
2013-10-15, 16:26
Medlem
Meningen med livet.
Enligt mig är det att leva.
Vad innebär det att leva ?
Den frågan får du ta å besvara.

Vad är meningen med livet.
Jag vet inte. Men jag lever den.

Men vad är det ?
Kanske det inte finns en.

Kanske ska man vara galen.
Kanske ska man knulla allt å alla.
Kanske lägga ner tid på all kunskap.
Kanske ska man inte göra något alls.

Vad du än gör så har du en mening i livet.

Även om du tar livet av dig.
Så kan det förvandlas till en mening.

Så vad är meningen med livet ?

Inte vet jag. Du får leva det och bestämma !
Citera
2013-10-15, 16:38
Bannlyst
Vad är meningen med att åka karusell?
Citera
2013-10-15, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av racedog
att hela mänskligheten som ska utvecklas till det bättre , EVOLUTION ! men det vete fan om det går åt rätt håll nuförtiden ?

Kackerlackan är en av evolutionens framgångssagor, så visst går det åt rätt håll för mänskligheten alltid, evolutionsmässigt sett.
Citera
2013-10-15, 17:15
Medlem
Vad är meningen med meningen?
Citera
2013-10-15, 17:24
Medlem
adequates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nummer-1
Kackerlackan är en av evolutionens framgångssagor, så visst går det åt rätt håll för mänskligheten alltid, evolutionsmässigt sett.
"Evolutionsmässigt sett" så finns det inget "rätt" håll.
Citera
2013-10-15, 18:50
Medlem
Big.Bangs avatar
. Enligt mig är det högre syftet i livet helt klart individens känslor, främst i form av relationer. När du ligger på din dödsbädd kommer du inte tänka på vad du åstadkommit i ditt liv utan du kommer tänka på de människor som betytt något för dig. Så ut och älska, skaffa djupa vänner, flickvänner och upplev livet till det fullaste.
Senast redigerad av Big.Bang 2013-10-15 kl. 18:53.
Citera
2013-10-15, 19:15
Medlem
BlackJewels avatar
Meningen kan inte vara annat än att älska. En vad jag hört, svår konst som skapat stor mängd ångest. Likväl kommer livet ur kärlek även om våldtäkt också är framkomlighet, men ur våldtäkter kommer den pragmatisk-cyniska leken att få lov att se livet som en lek där kärlek är ok att förkasta - både bak och framåt kan man se att livets mening för mån ga tyvärr, är att hata och enrollera kärlek.

Ändå är meningen att så klart älska.
Citera
2013-10-15, 19:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
Meningen kan inte vara annat än att älska. En vad jag hört, svår konst som skapat stor mängd ångest. Likväl kommer livet ur kärlek även om våldtäkt också är framkomlighet, men ur våldtäkter kommer den pragmatisk-cyniska leken att få lov att se livet som en lek där kärlek är ok att förkasta - både bak och framåt kan man se att livets mening för mån ga tyvärr, är att hata och enrollera kärlek.

Ändå är meningen att så klart älska.
Interessant poetiskt och.. lite svårläst
Citera
2013-10-15, 19:19
Medlem
Big.Bangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nummer-1
Vad är meningen med meningen?
Meningens mening är att sänka tillfredställelse, livslust och förundran till de förvirrade homo sapiens.
Citera
2013-10-15, 19:44
Medlem
Intotherainbows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madmanslantern
Det finns ju en mening hur man än vrider och vänder på det, att föröka sig, men högre syfte?

Hur skulle vi isåfall uppfatta det och på vilket sätt skulle det manifestera sig?

Meningen kan vara att evolvera bortom den form av liv vi nu känner till, mot ett post-biologiskt universum där våra medvetanden antagit ett annat substrat än den hjärna vi nu lever med.

Jag pratar renodlade artilects, bortom cyborgs, tänk er Tet från Oblivion och rendevouz with rama-serien.
Liv som inte längre känner till biologisk reproduktion utan nu existerar som entiteter vars syfte nu handlar om att samla energi för att skapa nya universum för nytt liv att gro inuti då vårat egna universum börjat dö den stora värmedöden.

Det skulle manifestera sig genom singulariteten, dagen då detta mycket väl kan bli verklighet.
Citera
2013-10-15, 20:49
Medlem
Naturen, universum är balanserat.
Allt är som det ska vara.
Annars hade det varit något annat.
Att vi lever har en funktion.
Vad denna funktion är går såklart att diskutera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in