Citat:
Ursprungligen postat av
provocative77
Ett nja på den.
Om jag läser trådstarten rätt så har TS valt verkstad själv, precis som brukligt är.
Så fort skadan är besiktigad o godkännd får verkstaden en arbetsorder från FB.
Är det sedan mkt hos verkstaden kan det dra ut på tiden utan att FB kan påverka detta.
Råkade själv ut för detta när mitt gamla vrak fick bärgas till Volvoverkstad.
Jag har LF med stillestånd. Det tog Volvo nästan två veckor att diagnostisera bilen och sedan två dagar att byta generator.
Tyvärr behövde vi bil så det blev hyrbil i stället för pengar till mig.
Om bilen går att köra med så lämnar man ju in den så fort man får tid på karossverkstaden, inte innan. Men när man väl lämnat in den på ett av fb godkänt ärende så har fb en skälig tid för reparationen fastställd beroende på vad verkstaden har sagt. Tar det väsentligt längre tid ska man anmäla det till fb.
Är bilen så illa skadad att man inte kan köra med den så får man ju invänta fb:s utlåtande om bilen ska lagas eller inte, om man har rätt till hyrbil eller inte och ta ställning efter det.
En sak är ju ivf. säker, karroseriverkstan gör ju inget utan att ha fått klartecken, efter det så ska man ju få en uppskattad tid för reparationen. Går bilen att köra med så får man ju göra det tills man lämnar in den, det är ju ofta flera veckors väntetid på reparation.