2013-10-17, 15:34
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Jag har ett minne av att vittnesuppgifter om skrik från lägenheten kom från någon som inte med absolut säkerhet kunde precisera datum/tid. Om så är fallet är det givetvis betydligt svagt som indicium.

Man undrar hur han förklarat att hon försökte ringa 112 när hon ostridigt var i sällskap med honom. Inte alls antar jag.
Var det inte kopplat till en hockeymatch som skulle ha varit sen eftermiddag aktuell dag? Jag vill minnas det.
Citera
2013-10-17, 15:34
Medlem
highfives avatar
Någon som blev klok på vad hon sa om telefonen. Sista signalen mellan 20 38 till 23 55, men den hade inte blivit avslagen. Aldrig lämnat masten vid Bodsvedjan.

Visst verkar det som hon förts ut medvetslös på något sätt ur lägenheten.
Citera
2013-10-17, 15:35
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Jo det förstår jag Kan ju vara så att de försonades och så bar det iväg åt annat håll.

Ja, kanske, men det motsägs väl lite av mobilmastningen.
Eller att han hade slagit henne medvetslös och släpade ut henne till bilen, men det är ju i så fall en jäkligt dålig tidpunkt att göra det på.
Citera
Medlem
Chirpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Jag har ett minne av att vittnesuppgifter om skrik från lägenheten kom från någon som inte med absolut säkerhet kunde precisera datum/tid. Om så är fallet är det givetvis betydligt svagt som indicium.

Man undrar hur han förklarat att hon försökte ringa 112 när hon ostridigt var i sällskap med honom. Inte alls antar jag.

Han förklarade det med att hon kunde ha "fickringt" av misstag.....
Citera
Medlem
succubusans avatar
Alltså den rödhåriga damen på presskonferansen är så jäkla otrevlig, också säger hon "den åtalade har aldrig någonsin försökt kontakta den avlidne".. sen säger hon.. ja efter den 4 maj i alla fall.. What?
Senast redigerad av succubusan 2013-10-17 kl. 15:37.
Citera
Medlem
FUP-12s avatar
Vad är det som händer i det här förhörsutsnittet egentligen?

Förhörsledarna försöker pressa 22-åringen i förhör om det här beviset.
–·Då måste jag visa dig en bild här, det gäller den här tejpen, säger förhörsledaren och vill att den misstänkte 22-åringen ska titta på bilden.
– Nää, svarar den misstänkte.
– Du vill inte titta på den?
– Nää.
Förhörsledaren frågar vidare och säger att det är samma tejp som finns i hans badrum
– Nää, jag kan inte titta på den, säger 22-åringen.

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=7935827
Citera
2013-10-17, 15:36
Medlem
Ska också bli intressant att ta del av förhöret med den fd flickvännen. Hon kan ha sett tendenser som kan förklara vad som egentligen hände och vad som kan ha utlöst det.
Citera
2013-10-17, 15:36
Medlem
succubusans avatar
http://tv.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/live/article1244.ab

Här är repris av presskonferansen.
Citera
2013-10-17, 15:37
Medlem
Angående telefonen: om dom nu har hittad den, varför vet dom inte ens om den slagits sönder?
""Detta betyder att Vatchareeyas telefon antingen har hamnat utanför täckningsområdet eller stängts av på ett onaturligt sätt, till exempel att batteriet eller SIM-kortet tagits ur, telefonen har gått eller slagits sönder, hamnat i vatten etc." står det i förundersökningen."
från http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=7935325

Och hur kan dom veta att någon slagit 112* när ingen tryckt på lur?

Ja, jag känner mig trög här.
Citera
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Skriken ska ha varit vid 21-tiden om jag minns rätt samtidigt som hockeymatchen.

Men vid vilken tidpunkt försökte hon ringa 112?
Citera
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aergia
Angående telefonen: om dom nu har hittad den, varför vet dom inte ens om den slagits sönder?
""Detta betyder att Vatchareeyas telefon antingen har hamnat utanför täckningsområdet eller stängts av på ett onaturligt sätt, till exempel att batteriet eller SIM-kortet tagits ur, telefonen har gått eller slagits sönder, hamnat i vatten etc." står det i förundersökningen."
från http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=7935325

Och hur kan dom veta att någon slagit 112* när ingen tryckt på lur?

Ja, jag känner mig trög här.

Man kan se slagna nummer helt enkelt.
Citera
2013-10-17, 15:38
Medlem
Spindelfridas avatar
Fortfarande inga uppgifter om när och var VB:s mobil hittades? Jag har fått för mig att den hittades i ett väldigt tidigt skede - i samband med de första söken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in