Citat:
Ursprungligen postat av wirG
Har för mig att tjänsten finns kvar på företagssidan så om du har firma kan du alltid teckna från det hållet.
Var inne på deras sida för nån dag sen och tyckte mig se det. Men har du inte det är väl det meningslöst.
Det stämmer att företag fortfarande kan teckna Tvillingkort, men endast företag.
På privatsidan var det inte Tvillingkort det var tal om, det var bara "Extra SIM" som fungerade liknande som tvillingkort.
Varför det togs bort, har jag dock ingen aning om. Inte alltid sådan information kommer ut till kundtjänsten heller. Det beslutats av högre makter och sedan händer det bara.
Det kanske inte fanns något behov/marknad för det. Man tog ju t ex bort tjänsten HIM = Hemnummer i mobilen, som var en väldigt bra lösning att få behålla sitt fasttelefonnummer som telefonnummer på ett mobilabonnemang. Nu finns förvisso HVM, men HIM var snäppet bättre. Den tjänsten togs dock bort för att man inte ansåg att behovet fanns där, eller ingen marknad för det.
Så kan det eventuellt varit med Extra-SIM med. Att börja tjata om Illvilja är ju bara fjantigt, Tele2 tog ju betalt för den tjänsten och tjänade pengar på den, så det är nog en rätt bra anledning att den försvann.
Det är ju inte så att de sitter och tänker "haha, nu ska vi jäklas med privatkunderna lite, vi tar bort Extra sim, muuuhahahaha"
Du kan ju testa, att se om du får tag på Distriktschefer via butikerna, eventuellt kan man via dem aktivera ett Extra SIM, även om jag är högst tveksam till det. Men mer att de har en viss status och får göra mer saker på abonnemang.
Eller så får du helt enkelt skaffa en Stick och endast köra med den, hur svårt ska det va liksom