2012-11-06, 20:33
Medlem
hej igen alla goa människor här.

har avslutat min hemtelefoni hos er men har fått en faktura på minus 93kr. vad menas med detta?

att ni sätter över dessa till mitt konto? har nämligen tillgodocash
Citera
2012-11-06, 20:46
Medlem
moriaxs avatar
Hej. Jag tror det var i Maj som Tele2 slutade tillhandahålla tvillingsim, ibland kallat extra simkort, till kunder med mobilt internet. Nu erbjuder man bara nytecknnde av ett till abonnemang vilket är en sur och sniken deal. I mitt exempel har jag en 4g router hemma för mitt hemmanätverk med stationär dator etc. Men med min bärbara dator vill jag vara mobil och jobba hemifrån och ändå nyttja mitt bredband som jag redan pröjsar för. Ett extra Simkort att ha i en 4G sticka hade varit perfekt.

Det som sticker mig i ögonen är att det finns kunder därute som knallar omkring med den lösningen jag vill ha, bara för att dom skaffade det innan säljstoppet. Det är alltså inget tekniskt hinder här, bara ren och jävlig illvilja.

Tips från kundtjänst var att plocka med mig mitt Sim hemifrån. Ja tjena, in-ut-in-ut med simkort. Hur ofta sitter man då på bussen och kommer på att simkortet sitter i routern hemma. Urdumt när tekniken finns att lösa det bättre.

Jo, det finns ett mikrosim med enbart 3G att erbjuda. Ja du, inga bredbandsmodem tar mikrosim, och varför begränsa till 3G!? Nä, du. Har du inside info om varför man valt att plocka bort extra sim, och när den kan tänkas komma tillbaka (för det gör den, tro mig)
Senast redigerad av moriax 2012-11-06 kl. 21:09.
Citera
2012-11-06, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moriax
Hej. Jag tror det var i Maj som Tele2 slutade tillhandahålla tvillingsim, ibland kallat extra simkort, till kunder med mobilt internet. Nu erbjuder man bara nytecknnde av ett till abonnemang vilket är en sur och sniken deal. I mitt exempel har jag en 4g router hemma för mitt hemmanätverk med stationär dator etc. Men med min bärbara dator vill jag vara mobil och jobba hemifrån och ändå nyttja mitt bredband som jag redan pröjsar för. Ett extra Simkort att ha i en 4G sticka hade varit perfekt.

Det som sticker mig i ögonen är att det finns kunder därute som knallar omkring med den lösningen jag vill ha, bara för att dom skaffade det innan säljstoppet. Det är alltså inget tekniskt hinder här, bara ren och jävlig illvilja.

Tips från kundtjänst var att plocka med mig mitt Sim hemifrån. Ja tjena, in-ut-in-ut med simkort. Hur ofta sitter man då på bussen och kommer på att simkortet sitter i routern hemma. Urdumt när tekniken finns att lösa det bättre.

Jo, det finns ett mikrosim med enbart 3G att erbjuda. Ja du, inga bredbandsmodem tar mikrosim, och varför begränsa till 3G!? Nä, du. Har du inside info om varför man valt att plocka bort extra sim, och när den kan tänkas komma tillbaka (för det gör den, tro mig)

Har för mig att tjänsten finns kvar på företagssidan så om du har firma kan du alltid teckna från det hållet.
Var inne på deras sida för nån dag sen och tyckte mig se det. Men har du inte det är väl det meningslöst.
Citera
2012-11-07, 15:02
Medlem
Tjeaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wirG
Har för mig att tjänsten finns kvar på företagssidan så om du har firma kan du alltid teckna från det hållet.
Var inne på deras sida för nån dag sen och tyckte mig se det. Men har du inte det är väl det meningslöst.

Det stämmer att företag fortfarande kan teckna Tvillingkort, men endast företag.

På privatsidan var det inte Tvillingkort det var tal om, det var bara "Extra SIM" som fungerade liknande som tvillingkort.

Varför det togs bort, har jag dock ingen aning om. Inte alltid sådan information kommer ut till kundtjänsten heller. Det beslutats av högre makter och sedan händer det bara.

Det kanske inte fanns något behov/marknad för det. Man tog ju t ex bort tjänsten HIM = Hemnummer i mobilen, som var en väldigt bra lösning att få behålla sitt fasttelefonnummer som telefonnummer på ett mobilabonnemang. Nu finns förvisso HVM, men HIM var snäppet bättre. Den tjänsten togs dock bort för att man inte ansåg att behovet fanns där, eller ingen marknad för det.

Så kan det eventuellt varit med Extra-SIM med. Att börja tjata om Illvilja är ju bara fjantigt, Tele2 tog ju betalt för den tjänsten och tjänade pengar på den, så det är nog en rätt bra anledning att den försvann.

Det är ju inte så att de sitter och tänker "haha, nu ska vi jäklas med privatkunderna lite, vi tar bort Extra sim, muuuhahahaha"

Du kan ju testa, att se om du får tag på Distriktschefer via butikerna, eventuellt kan man via dem aktivera ett Extra SIM, även om jag är högst tveksam till det. Men mer att de har en viss status och får göra mer saker på abonnemang.

Eller så får du helt enkelt skaffa en Stick och endast köra med den, hur svårt ska det va liksom
Citera
2012-11-07, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjeap
Varför det togs bort, har jag dock ingen aning om. Inte alltid sådan information kommer ut till kundtjänsten heller. Det beslutats av högre makter och sedan händer det bara.

Det kanske inte fanns något behov/marknad för det. Man tog ju t ex bort tjänsten HIM = Hemnummer i mobilen, som var en väldigt bra lösning att få behålla sitt fasttelefonnummer som telefonnummer på ett mobilabonnemang. Nu finns förvisso HVM, men HIM var snäppet bättre. Den tjänsten togs dock bort för att man inte ansåg att behovet fanns där, eller ingen marknad för det.

Det är ju inte så att de sitter och tänker "haha, nu ska vi jäklas med privatkunderna lite, vi tar bort Extra sim, muuuhahahaha"

Du kan ju testa, att se om du får tag på Distriktschefer via butikerna, eventuellt kan man via dem aktivera ett Extra SIM, även om jag är högst tveksam till det. Men mer att de har en viss status och får göra mer saker på abonnemang.

Eller så får du helt enkelt skaffa en Stick och endast köra med den, hur svårt ska det va liksom

Jag skulle tro att anledningen är att man tjänar mer pengar på att få kunderna att teckna två separata abonnemang, ett mobilabonnemang och ett bredbandsabb, istället för att köra allt på samma. Telenor har ju också slutat med tjänsten, exempelvis. Vad jag vet så är det endast Telia som erbjuder ett extra sim (ej tvillingkort då) till privatkunder i dagsläget
Citera
2012-11-07, 19:32
Medlem
Noxids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av s4you
hej igen alla goa människor här.

har avslutat min hemtelefoni hos er men har fått en faktura på minus 93kr. vad menas med detta?

att ni sätter över dessa till mitt konto? har nämligen tillgodocash

Hejsan!

Det menas med att dessa pengar har du rätt att antingen få utbetalt till valfritt bankkonto eller så kan du använda dessa pengar som rabatt till något utav dina andra abonnemang som du har hos Tele2.
Citera
2012-11-07, 22:37
Medlem
Tjenixen! Skaffade nyligen Kompisabonnemang med iPhone 5 för 314 kr/månad, och jag undrar om det går att byta upp sig till Volym Låg? Detta då jag märkt att min förbrukning är högre än abonnemangskostnaden. Köpte för övrigt mobilen med abonnemang i butik.
Citera
2012-11-08, 00:17
Medlem
Tjeaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttomobil
Tjenixen! Skaffade nyligen Kompisabonnemang med iPhone 5 för 314 kr/månad, och jag undrar om det går att byta upp sig till Volym Låg? Detta då jag märkt att min förbrukning är högre än abonnemangskostnaden. Köpte för övrigt mobilen med abonnemang i butik.

Under bindningstiden, kan du byta till en abonnemangsform med högre kostnad. Eftersom att du i dag har ett Kompis som kostar 89, är det alltså helt OK att byta till Volym Låg för 189.00 kr.

Din förhöjda avgift påverkas inte, utan det kostnaden blir fortfarande 225 kr, din totala månadskostnad blir därför 414.00 kr.

Det kostar 99.00 kr också att byta abonnemangsform. Du kan få hjälp hos alla återförsäljare av Tele2 abonnemang, eller så ringer du in till kundservice, 0772-25 25 25.
Citera
2012-11-08, 00:20
Medlem
TheMPGs avatar
Jag ringde till och försökte aktivera sms vid missat samtal på ett comviq kontantkort, fick till svar att det inte går att ha denna tjänst tillsammans med IQ-svar? Kan det verkligen stämma, han i kundtjänst lät väldigt osäker på sin sak men var ändå bestämd att det var så.
Stämmer det?
Citera
2012-11-08, 19:48
Avslutad
Hej

Med mitt första inlägg på detta forum har jag en fråga om Tele-2 företagab. mobilt bredband 80 mbit.
Har nu frågat 4 olika människor på kundtjänst och alla säger att man har OBEGRÄNSAD nedladdning och att Tele-2 EJ stryper hastigheten om man laddar för mycket.(fick dom att säga detta på inspelningen,annars var vi inte intresserade)

Läser man specifika villkor så står det något annat,eller gäller det andra abb. ??
Kan någon förklara vad som verkligen gäller här.Gäller inte obegränsat så ljuger Tele-2 en rakt in i ett 24 mån avtal..
Citera
2012-11-08, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -THH-Wasted
Hej

Med mitt första inlägg på detta forum har jag en fråga om Tele-2 företagab. mobilt bredband 80 mbit.
Har nu frågat 4 olika människor på kundtjänst och alla säger att man har OBEGRÄNSAD nedladdning och att Tele-2 EJ stryper hastigheten om man laddar för mycket.(fick dom att säga detta på inspelningen,annars var vi inte intresserade)

Läser man specifika villkor så står det något annat,eller gäller det andra abb. ??
Kan någon förklara vad som verkligen gäller här.Gäller inte obegränsat så ljuger Tele-2 en rakt in i ett 24 mån avtal..

I avtalet står följande "För Mobilt Bredband 4G förbehålls rätten att strypa hastigheten vid extremt utnyttjande som kraftigt avviker från Tele2:s kunders genomsnittsanvändning och påverkar andra användares upplevelse" - så det är väl inte helt obegränsat. Frågan är bara vart de de drar gränsen, för deras privatabonnemang som var obegränsade sa de upp kunder tidigare
Citera
2012-11-08, 21:33
Medlem
Kanelbullahs avatar
Driftstörningar i mälardalen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in