2013-10-16, 21:48
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Ja, det är även för mig svårt att förstå att man ställer upp på någon som haft ihjäl sitt barn. Men Madde var enligt uppgifter besvärlig och detta kan ju ha gjort att den ena partner på något sätt hade förståelse för att det kunde spåra ur.

Samtidigt finns det uppgifter om, vet inte sanningshalten, att paret hade diskuterat att överföra vårdnaden om Madde till en släkting. Det talar också för att man inte ville ha alternativt klarade av Madde.

Att det fanns likdoft bakom soffan kan bero på att hon lades där så att ingen skulle se henne om de kikade in. Jag vet inte hur lägenheten såg ut på insidan men antar att det fanns flera rum.

Det fanns även likdoft vid en garderob och i ett hörn i ett av rummen. Också märkliga platser att sprida en doft på om hon snabbt fördes ur lägenheten. Att någon annan dödat henne i lägenheten är uteslutet då de inte kunnat vara kvar så länge så att likdoften, cadaverinet, hade börjat tillverkas i sådan mängd så de började sätta sig på omgivningen.

Dessutom likdoft på Kates kläder, Maddes t-shirt, Maddes gosedjur, på nyckeln till den bil den hyrde och på sätet i bilen.

Till detta DNA-analysen som visar att det sannolikt var Maddes blod på nyckeln till bilen och under mattan i skuffen på bilen de hyrde.

Hur hemskt det än är att föräldrar dödar sina barn, vilket oftast är det mest vanliga i fall som dessa, så går inte denna likdoft och DNA från Madde att bortse ifrån.
Det att hundarna markerat likdoft i skåpet gör mig förundrad. Det måste i så fall betyda att M miste livet runt 6-7 och att hon hölls gömd i ett skåp. Det är otroligt utifrån (minst) två aspekter. Dels roar sig föräldrarna uppenbarligen med den vetskapen, dels kontrollerar deras vänner lägenheten. Det kan inte vara som så att pappans kläder legat i skåpet på den platsen?

Svårt att få ihop händelseförloppet i fallet
Citera
2013-10-16, 22:49
Medlem
2big4yous avatar
Läste att någon undrade hur deras lägenhet 5A såg ut inne,här är all info med Polisens bilder,andra bilder,film och ritningar.
kanske varit uppe tidigare,men iaf.
http://www.mccannfiles.com/id21.html
Senast redigerad av 2big4you 2013-10-16 kl. 22:51.
Citera
2013-10-16, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Det att hundarna markerat likdoft i skåpet gör mig förundrad. Det måste i så fall betyda att M miste livet runt 6-7 och att hon hölls gömd i ett skåp. Det är otroligt utifrån (minst) två aspekter. Dels roar sig föräldrarna uppenbarligen med den vetskapen, dels kontrollerar deras vänner lägenheten. Det kan inte vara som så att pappans kläder legat i skåpet på den platsen?

Svårt att få ihop händelseförloppet i fallet

Jag tycker också att det är jävligt svårt att få ihop händelseförloppet ifall föräldrarna är skyldiga.

Det går inte ihop.
Citera
2013-10-16, 23:35
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Jag tycker också att det är jävligt svårt att få ihop händelseförloppet ifall föräldrarna är skyldiga.

Det går inte ihop.

Leif G W har inga problem med att få ihop händelseförloppet, och är tämligen säker på vem/vilka som mördade Madeleine.

Och han har ju mer erfarenhet än alla vi Flashbackare tillsammans.

http://www.svtplay.se/video/1531415/del-2
Citera
2013-10-16, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Leif G W har inga problem med att få ihop händelseförloppet, och är tämligen säker på vem/vilka som mördade Madeleine.

Han går efter statistik. Svensk statistik. Annat är det i sydeuropa.
Och dessutom så ville han inte uttala sig som han sa själv för tänk om han har fel.

Skulle vilja höra hans förklaring hur pappan lyckades dumpa kroppen till fots utan att den hittades.
Citera
2013-10-16, 23:59
Medlem
Ghostfaces avatar
Citat:
Han går efter statistik. Svensk statistik. Annat är det i sydeuropa.
Och dessutom så ville han inte uttala sig som han sa själv för tänk om han har fel.

Skulle vilja höra hans förklaring hur pappan lyckades dumpa kroppen till fots utan att den hittades.

På sidan 155 i denna tråden har du intervjun med GW för aftonbladet 2007. Han ser inte dumpandet av kroppen som något större problem. Vidare undrar jag varifrån du fått att blonda barn på semester i Sydeuropa kidnappas till höger och vänster? Madeleine MaCcaan torde vara den första om hon nu kidnappats av någon utomstående. Det finns ju dock ingenting som tyder på att så är fallet!
Citera
2013-10-17, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostface
På sidan 155 i denna tråden har du intervjun med GW för aftonbladet 2007. Han ser inte dumpandet av kroppen som något större problem. Vidare undrar jag varifrån du fått att blonda barn på semester i Sydeuropa kidnappas till höger och vänster? Madeleine MaCcaan torde vara den första om hon nu kidnappats av någon utomstående. Det finns ju dock ingenting som tyder på att så är fallet!

Blonda barn? Lägg inte orden i min mun.
Citera
2013-10-17, 00:16
Medlem
Ghostfaces avatar
Citat:
Blonda barn? Lägg inte orden i min mun.

Vilka barn pratar du om då?
Citera
2013-10-17, 00:27
Medlem
Citat:

Generellt kvinnor och barn som blir utsatta för trafficking i sydeuropa. Jag skulle kunna berätta en massa men då kommer jag att outa mig själv.

Vilket innebär att du kanske inte tror på mig, men jag vill inte outa mig.
Citera
2013-10-17, 07:25
Medlem
Ghostfaces avatar
Citat:
Generellt kvinnor och barn som blir utsatta för trafficking i sydeuropa. Jag skulle kunna berätta en massa men då kommer jag att outa mig själv.

Vilket innebär att du kanske inte tror på mig, men jag vill inte outa mig.

Ledsen att göra dig besviken, men att det förekommer omfattande trafficking av främst fattiga östeuropeiska kvinnor i södra Europa kommer inte som någon jättenyhet. Det förekommer även i Sverige i form av prostitution och tiggeri, om än inte i samma omfattning. Det vore jätteintressant att få veta mer om detta av någon som du som uppenbarligen sitter inne på massa hemlig information i ämnet. Det skulle kunna diskuteras i en annan tråd som skulle kunna heta "Trafficking i södra Europa" eller liknande.

Det här är tråden om Madeleine McCann som försvann i Portugal 2007.... Risken att västerländska barn på semester på någon semesterort i Sydeuropa kidnappas i traffickingsyfte är otroligt liten, på gränsen till obefintlig, trots att miljontals människor semestrar där varje år. Givetvis räcker det att det händer en gång för att det skall vara en tragedi av enorma proportioner, precis som det är varje gång någon fattig Moldaviska luras att bli sexslav på någon vidrig bordell i Kosovo!

Vad är din teori om vad som hänt med Maddie?
Citera
2013-10-17, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida

Mja, han tror föräldrarna är skyldiga. Men det känns som om han säger att det endast beror på statistiken. Han är ju uppenbart öppen för ett annat alternativ oxå, annars hade han sagt det mer tydligt.

Men jag tror att vi alla är överens om att det mest troliga (pga statistik) är att föräldrarna är skyldiga. Men det finns inga trovärdiga bevis för detta. Och sålänge det inte uppkommer så kommer iaf jag diskutera allt som kan vara möjligt (även om risken varit liten att det hänt).

Jag har tre tänkbara alt ordnat efter sannolikhet:
1. Föräldrarna
2. Pedofil
3. Trafiking
Senast redigerad av Mizzzan 2013-10-17 kl. 08:17.
Citera
2013-10-17, 08:13
Medlem
Citat:
Det var ju en flicka som försvann, och hittades mördad en stund efter Maddie. Dock var den pedofilen som gjorde det inte inblandat i Maddies försvinnande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in