Citat:
Ursprungligen postat av
Carl Hamilton
Flashback kan givetvis inte ta ansvar för det som händer utanför forumet, men vad har det med regel 1.06 på forumet att göra? Om du skapar ett konto som heter "jag är ute och cyklar" och enbart använder det kontot på Flashback fungerar 1.06 mycket bra.
Skapar du däremot ett konto som heter "jag bor i Åmål" och använder samma användarnamn på Twitter, din blogg, Youtube samtidigt som du länkar till dessa här på Flashback fungerar regel 1.06 inte.
Det handlar trots allt om att alla har ett eget ansvar. Om du vill vara anonym ska du inte posta en massa inlägg där du avslöjar en massa olika saker om dig.
Tack för informationen även om den är övertydlig på gränsen till att idiotförklara användarna i debatten. Jag har liksom andra uppgivit en mailadress och utifrån den kan alla tidigare omtalade myndigheter spåra användaren. Vill dessa myndigheter dessutom utnyttja resurser som spårar individer genom skriftspråk, inloggning, övrig internettrafik osv. kan en person snabbt identifieras oavsett vad jag skriver i mina inlägg.
Flashback har inte en chans i rymden att slingra sig från att lämna ut uppgifter gällande en användare om brottsmisstanken är tillräckligt allvarlig. Senare kan det visa sig att den anklagade blir helt frikänd men då är redan skadan skedd och integriteten är kränkt.
Säpos lek med andra människors liv är ett aber och deras anklagelser saknar proportion till allt vett och sans, dessutom behöver ingen ta ansvar eftersom all verksamhet är sekretessbelagd
De som drabbats vet bättre och det finns offer som vågat ta bladet ur munnen även om myndigheterna då gjort livet surt för anhöriga, vänner och den drabbade själv. Det är ett stort avkall man får göra gällande sitt liv när myndigheter som Säpo, Musk, FRA och polismyndigheterna jagar skuggor som inte finns.
Länken leder till Morjärvsmannens sida som fortfarande är bevakad av Säpo trots att han frikänts och är död sedan flera år.
http://www.morjarvmannen.se
Att idag garantera någons anonymitet på internet är en stor förbaskad lögn helt enkelt och därför bör Flashback sluta flagga för något som ej överensstämmer med verkligheten. Vi användare kommer ändå fortsätta debattera och uttrycka våra åsikter tills vi hamnar på baser likt den på Guantanamo, blir väl Gotland för vår del men det är en annan historia.
Regel 1.06 har en funktion som hämmar nätmobbare men inte mer därför bör den ej användas i syftet att påtala något som inte finns, nämligen anonymitet på internet.
Vill Flashback ändå garantera detta får det bli verklighet först när FRA-lagarna skrotats och USA blivit en fjärdevärlden-nation.