Citat:
Ursprungligen postat av
krokofilen
Köpte precis ett par C&J Islay. Någon här som har erfarenhet av denna modell?
I övrigt mycket beklagligt att mod valt att ha en sko-tråd med över 3000 inlägg, istället för att låta åtminstone de större märkena ha egna trådar. För min del är enbart C&J-skor intressant och då vore det fint att ha en tråd att följa. Här drunknar man ju i diskussionen kring allehanda topend-märken.
Nu blir detta en metadiskussion, men även sådana bör få föras då och då om det finns behov.
Ja, det är ett problem med jättetrådar av den här sorten, och då finns det ju som bekant ytterligare en tråd med ca 10 000 inlägg som nu är låst och ersatt av denna. Gränsdragningen mellan vad som ska vara med i denna tråd och vad som inte hör hemma i den är emellertid inte speciellt svår att dra, utan det finns sedan ett par år tilbaka en etablerad praxis vad som utgör en kvalitetssko respektive vad som inte gör det. Ska det däremot till ytterligare gränsdragningar är risken att det blir problem, särskilt som vissa inlägg inte helt ovanligt handlar om både Loake och Berluti MTO, vilket gör att man för att inte splitta upp inlägget får välja tråd, och vilken tråd man än väljer blir det fel.
Därmed inte sagt att detta inte har diskuterats. Ett förslag jag själv hade i samband med starten av 2.0-tråden var att han en tråd om skovård, en om budgetskor och en för övriga, men det hade med största sannolikhet blivit ohållbart (vilke det också hade blivit med vilken annan uppdelning som helst är jag rädd för). Dessutom riskerar en framtida lågbudgettråd att drabbas av något slags brain-drain som det innebär att de som kan skor knappast kommer hänga där, utan diskutera i "finsko"-tråden [sic!] istället, vilket gör att de som ställer frågor i den förra tråden kommer att få sämre svar än vad annars varit fallet.
Så trots att det är svåröverblickbart har jag smått enväldigt kommit fram till att en stor tråd för närvarande är den bästa lösningen.