2013-10-16, 21:16
Medlem
Fixiebikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krokofilen
Vad är det för fabrikat på dessa då?

Själv tänkte jag precis gå och köpa ett par C&J monks i mocka. Visst funkar det en torr och snöfri höst/vinterdag? (Där jag bor pendlar temperaturen ca 10 grader till max någon minusgrad mellan oktober och mars)
Vänster och mitten är Meermin törs jag påstå och ja, du klarar dig lätt med ett par monks både under torra och småfuktiga dagar. Kanske inte det mest konventionella skovalet men om klimatet tillåter ser jag inga skäl att välja bort dem.
Citera
2013-10-16, 22:01
Medlem
Spodes avatar
I och med att SkoAB inte hade min storlek i den Carmina-modell jag ville ha så har jag efter en tids velande bestämt mig för ett par chukkas från CJ. De två modeller som finns verkar vara Chepstow och Brecon (mocka inte inräknat). Någon som kan klargöra skillnaden i de två lästerna?

Edit: Eller bara har åsikter helt enkelt.
Citera
2013-10-16, 22:59
Medlem
NickeNyfiken..s avatar
På jakt efter dessa boots http://www.herringshoes.co.uk/product-info.php?&colset=1&styleid=810&shoeid=2732&brandid =6&catid=56&oldcolid=1464&stype=0&colourid=1465 då jag inte kan hitta liknande skor.
Då undrar jag, har Herring någon återförsäljare i Stockholm?
Vilken butik i Stockholm har bredast utbud på CJ Chelsea-boots & Chukkas?
Tack på förhand!
Citera
2013-10-16, 23:14
Medlem
Mr.Kekes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickeNyfiken..
På jakt efter dessa boots http://www.herringshoes.co.uk/product-info.php?&colset=1&styleid=810&shoeid=2732&brandid =6&catid=56&oldcolid=1464&stype=0&colourid=1465 då jag inte kan hitta liknande skor.
Tack på förhand!

Köp den på nätet. Jag har själv handlat från Herring fyra gånger, alltid bra leverans. Fort går det också, ibland inom 24 timmar.
Citera
2013-10-16, 23:19
Medlem
Kopparstadens avatar
Citat:
Tack på förhand!

Graffords skomakeri på Humlegårdsgatan har nog flest modeller från CJ i butik i landet. Sen kan alla återförsäljare få hem skor snabbt då grossisten (Hammargruppen) har väldigt bra lagerhållning.
Citera
2013-10-16, 23:30
Medlem
Citat:
Tack på förhand!

Jag har hört ryktesvägen att det finns någon i Uppsala som säljer Herring. Mycket mer än så vet jag inte.
Citera
2013-10-16, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparstaden
Graffords skomakeri på Humlegårdsgatan har nog flest modeller från CJ i butik i landet. Sen kan alla återförsäljare få hem skor snabbt då grossisten (Hammargruppen) har väldigt bra lagerhållning.

Tekniskt har nog Hammargruppens egna butik i Helsingborg flest skor.
Citera
2013-10-16, 23:39
Medlem
Grytters avatar
Citat:
Vad är det för fabrikat på dessa då?

Själv tänkte jag precis gå och köpa ett par C&J monks i mocka. Visst funkar det en torr och snöfri höst/vinterdag? (Där jag bor pendlar temperaturen ca 10 grader till max någon minusgrad mellan oktober och mars)

Carmina längst till höger, resten Meermin.
Citera
2013-10-17, 07:16
Medlem
csts avatar
Citat:
Tack på förhand!
Hur kan det vara svårt att hitta en brun chelsea? Verkligen alla tillverkare har ju liknande skor.
Citat:
Ursprungligen postat av Marten-
Jag har hört ryktesvägen att det finns någon i Uppsala som säljer Herring. Mycket mer än så vet jag inte.
Vilka skulle det vara?
Citera
2013-10-17, 09:01
Medlem
Kopparstadens avatar
Citat:
Köpte precis ett par C&J Islay. Någon här som har erfarenhet av denna modell?

I övrigt mycket beklagligt att mod valt att ha en sko-tråd med över 3000 inlägg, istället för att låta åtminstone de större märkena ha egna trådar. För min del är enbart C&J-skor intressant och då vore det fint att ha en tråd att följa. Här drunknar man ju i diskussionen kring allehanda topend-märken.

Kan hålla med om att det blir många inlägg att följa med en stor tråd men jag ser inga problem med det. Sen håller jag inte med om att tråden drunknar i diskussioner kring vad du kallar topend-märken, tvärtom är det väldigt få inlägg om EG, GG, Lobb, Cleverley mfl och bespoke. De vanligaste frågorna handlar om Herring och Meermin och var man kan hitta diverse modeller så billigt som möjligt.

Att hänga här och bredda dina kunskaper om andra märken kan ju ingen tvinga dig till men jag tycker du ska se dig runt lite, finns så mycket roligt att upptäcka. Om du under tiden vill läsa om CJ tycker jag att du ska gå till StyleForum och läsa CJ-tråden där, den har runt 5000 inlägg och en representant från CJ svarar på frågor i tråden.
Citera
2013-10-17, 09:09
Medlem
Citat:
Kan hålla med om att det blir många inlägg att följa med en stor tråd men jag ser inga problem med det. Sen håller jag inte med om att tråden drunknar i diskussioner kring vad du kallar topend-märken, tvärtom är det väldigt få inlägg om EG, GG, Lobb, Cleverley mfl och bespoke. De vanligaste frågorna handlar om Herring och Meermin och var man kan hitta diverse modeller så billigt som möjligt.

OK, kan mycket väl vara så, jag har inte följt tråden särskilt mycket så jag är inte hundra på exakt vad som diskuterats här.

Citat:
Att hänga här och bredda dina kunskaper om andra märken kan ju ingen tvinga dig till men jag tycker du ska se dig runt lite, finns så mycket roligt att upptäcka. Om du under tiden vill läsa om CJ tycker jag att du ska gå till StyleForum och läsa CJ-tråden där, den har runt 5000 inlägg och en representant från CJ svarar på frågor i tråden.

Tro mig, jag har varit runt en del och idag ser jag ingen som helst anledning att slänga mina pengar i olika riktningar för att "prova nytt". Det har jag gjort förr och det har kostat mig. Jag vet idag vad som funkar för mig och håller mig till det.
Senast redigerad av krokofilen 2013-10-17 kl. 09:18.
Citera
2013-10-17, 17:30
Medlem
Spodes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spode
I och med att SkoAB inte hade min storlek i den Carmina-modell jag ville ha så har jag efter en tids velande bestämt mig för ett par chukkas från CJ. De två modeller som finns verkar vara Chepstow och Brecon (mocka inte inräknat). Någon som kan klargöra skillnaden i de två lästerna?

Edit: Eller bara har åsikter helt enkelt.

Citerar helt fräckt mig själv. Det är kasst att vara sist på en sida!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in