• 1
  • 2
2013-10-16, 15:54
Medlem
lillkuken1s avatar
Jag och några polare har diskuterat lite och kom fram till att om man skulle äta upp sig själv, blir man större eller försvinner man helt? Med större menar jag att din mage växer och du blir helt enkelt större
Citera
2013-10-16, 16:07
Medlem
Förutsatt att du inte skulle dö skulle du äta upp alla kroppsdelar du kunde så de blev obrukbara, det kan inte samlas i magen eftersom du förr eller senare ätit upp den. Så i princip skulle du till slut ligga som en kötthög på marken.
Citera
2013-10-16, 16:20
Medlem
lillkuken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheWindCriesMary
Förutsatt att du inte skulle dö skulle du äta upp alla kroppsdelar du kunde så de blev obrukbara, det kan inte samlas i magen eftersom du förr eller senare ätit upp den. Så i princip skulle du till slut ligga som en kötthög på marken.

Men om vi säger att jag är en orm och skulle börja äta upp mig själv från svansen, skulle jag då bli större eller försvinna helt?
Citera
2013-10-16, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillkuken1
Men om vi säger att jag är en orm och skulle börja äta upp mig själv från svansen, skulle jag då bli större eller försvinna helt?
Eftersom du bara skulle komma närmare och närmare huvudet vartefter du äter upp dig själv skulle i princip till slut kroppen avlägsnas helt från huvudet eftersom det är det enda du inte kan äta upp. I början samlas det du äter i magen, men när du ätit upp den kommer kroppen till slut försvinna helt.
Citera
2013-10-16, 17:52
Medlem
Du kan ju fundera på vad som händer med falukorven när den hamnar i magsäcken. Där har du svaret.
Citera
2013-10-16, 18:36
Medlem
well... eftersom en massa ämnen i din kropp inte kan användas som näringsämnen så förlorar du en massor av massa på det. Eftersom att det krävs energi för att äta så förlorar du även en massor av massa på det, då du inte hämtar energi från något annat håll än dig själv. Du blir alltså mindre, hur du än vänder på det.
Citera
2013-10-16, 18:38
Medlem
yggdrazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillkuken1
Materia kan varken skapas eller förgöras under omständigheterna. Du kommer behålla samma storlek, även om du kommer bli lite mer ihopkrökt. Med tiden kan du kanske bli mindre allteftersom du gör dig av med materian genom avföringen.
Citera
2013-10-16, 20:54
Medlem
lillkuken1s avatar
Vi filosoferar lite mer och tänker rent overkligt.. Skulle man då bli större även om man skulle äta upp sin magsäck eller vad det var ni pratade om
Citera
2013-10-16, 20:56
Medlem
lillkuken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gizze
Du kan ju fundera på vad som händer med falukorven när den hamnar i magsäcken. Där har du svaret.

Det är ju inte samma sak som att äta upp sig själv..
Det fattar t.o.m min lillasyster på 9 år
Citera
2013-10-16, 20:58
Medlem
Diamondgrits avatar
Du skulle välan ha exakt samma storlek tills du bajsar ut dig själv? Då skulle du minska.
Citera
2013-10-17, 00:41
Medlem
Ilimitados avatar
Man lär ju inte behöva tänka på vikten i allafall.
Citera
2013-10-17, 03:47
Medlem
Man skulle, på egen hand, kunna förvandla båda benen och ena armen till bajs,
och sen, om man får lite assistans, även den andra armen,
och fortfarande vara lika mycket värd.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto