Citat:
Ingenstans i de inlägg som jag har gjort så har jag påstått att jag hatar poliser. Däremot så hatar jag människor som har makt och som missbrukar den makten och det ansvaret som de har. Det kan handla om allt från krogvakter, till läkare och poliser. Bara för att man inte tycker att kvinnan har agerat rätt så betyder det inte att jag hatar henne. Klart det fanns en historia bakom ditt polishat.
Och nej, någon FUP har inte hämtats hem av mig. Men eftersom du vet att hon inte blev hotad
innan kameran gick igång och att han var ett snällt fyllo så trodde jag att du läst den eftersom
du frågade mig på ett menande sätt. Som om du visste vad som stod där. Uppenbarligen fel
av mig.
Sedan undrar jag lite hur du menar med din första mening? Skulle jag hellre slå än tala?
Var har jag skrivit det? Jag vill att "snuten" hellre slår än kommer med saft och bullar, ja.
Ingenstans har jag skrivit att jag själv vill klappa på någon. I alla fall inte i denna tråd.
Om det gått som hon velat så hade snubben lagt sig ner på gatan och hon hade bojat honom.
Vad du TROR att hon vill är något helt annat. Men det är, precis som dina antaganden om mig,
fria fantasier.
Och nej, någon FUP har inte hämtats hem av mig. Men eftersom du vet att hon inte blev hotad
innan kameran gick igång och att han var ett snällt fyllo så trodde jag att du läst den eftersom
du frågade mig på ett menande sätt. Som om du visste vad som stod där. Uppenbarligen fel
av mig.
Sedan undrar jag lite hur du menar med din första mening? Skulle jag hellre slå än tala?
Var har jag skrivit det? Jag vill att "snuten" hellre slår än kommer med saft och bullar, ja.
Ingenstans har jag skrivit att jag själv vill klappa på någon. I alla fall inte i denna tråd.
Om det gått som hon velat så hade snubben lagt sig ner på gatan och hon hade bojat honom.
Vad du TROR att hon vill är något helt annat. Men det är, precis som dina antaganden om mig,
fria fantasier.
Hon har inte gjort mig någonting. Däremot så förespråkar hon ett maktmissbruk som jag inte alls tycker hör hemma i vårt samhälle. Poliser ska naturligtvis få använda våld - om nöden kräver det. Men i det här fallet så är inte våld nödvändigt. Det hade besparat henne mycket möda om hon istället hade fört en dialog med mannen - oavsett vad han tidigare under kvällen har gjort.
Jag sa heller aldrig att hon inte hade blivit hotad, det kanske hon blev innan kameran började rulla. Men det ska inte vara en anledning till att börja slå någon med en batong med full kraft. Man ser ju hur hon tar tag i batongen med båda händerna och bara matar slag mot honom samtidigt som hennes rabiata hund försöker bita mannen. Fattas bara att hon drog fram pepparsprejen också så hade det blivit full pott. Kanske en liten, liten, kula i kuken också for the audience.
Nej, du har inte skrivit det. Men jag tolkar din syn på hur hon har agerat i en sådan hotfull situation, att du förmodligen också hellre tar till med våld än att du försöker lösa situationen som en civiliserad jävla människa. Men jag kanske har fel, eller?