Citat:
Ursprungligen postat av
Ignatius94
Tja, det bäste vore ju att helt avstå från att använda det amerikanska begreppet ''vit'' för att istället använda sig av europé eller liknande. Där i mot är det efterblivet att kalla européerna (''vita rasen'') för en egen ras avskild från den övriga kaukasoida underarten. Européerna är ju som grupp en inte särskilt homogen sådan utan en tämligen heterogen grupp.
Stämmer.
Citat:
Men samtidigt förstår jag att det i dagsläget är bättre att vara Pan Europeisk och föra ett gott samarbete nationerna i mellan.
Håller med, även om jag inte nödvändigtvis vill begränsa mig till närområdet eller Europa utan gärna samarbetar med alla likasinnade stater, rörelser och folk i hela världen.
Citat:
Med det sagt så ska vi inte blunda för det faktum att svenskar liksom andra nordeuropéer tillhör i första hand den nordiska rasen
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4a/Passing_of_the_Great_Race_-_Map_4.jpg medan greker, spanjorer mm i huvudsak tillhör den mediterana rasen. Alltså även om vi är européer och har mycket gemensamt så bör vi inte beblanda oss med varandra hur som helst.
Visst kan man dela upp och klassificera européer, men det är problematiskt att tillmäta fysisk antropologi ("klassisk rasbiologi") för mycket betydelse när modern genteknik finns att tillgå.
I
det här diagrammet som David Wesolowski har gjort kan man se hur europida folkslag förhåller sig till varandra genetiskt. Att identifiera och jämföra olika genetiska kluster och
komponenter ger en mycket tydligare och mindre godtycklig bild av Europas och världens rasliga mångfald än fysisk antropologi.
Citat:
Ursprungligen postat av
thelindgrennhero
"Vi har alla någon neger i släkten" Nej... Bara nej...
Magnus Söderman har aldrig påstått detta.
Jag håller inte med JDG i detta fallet. I en situation som dagens kan man inte kalla sig själv etnisk nationalist om man låter personliga lustar väga tyngre än den rasliga och etniska medvetenheten. Är man superkär i en kinesiska får man allt flytta till Kina.