2013-10-16, 09:17
Medlem
[SIC]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schlafhund
Det var några dagar sedan jag var online men visst är catch up aktiverad "by default"? Det första problemet är att man valt att implementera en så fruktansvärt patetisk funktion som catch up i spelet och det andra problemet är just det att funktionen är aktiverad by default.

Jag kan motvilligt och tveksamt acceptera att det finns med för att hjälpa vissa amatörer men för guds skull gör så att standard inställningarna har catch up AV! Det finns många spelare som säkert bara startar upp rum och kör igång utan att ändra några inställningar alls, mest därför att de inte vet att det spelar roll.

Enkelt sagt, det är en horribel funktion som ger sämre förare en artificiell och orättvis boost och förstör för de bättre. Är det någon som vet om det endast ger de som ligger bakom en boost eller om det gör ledaren långsammare eller en kombination? Jag är inte stensäker men misstänker att det är kombinationen. Oavsett så är det vidrigt och borde tas bort så fort som möjligt. Patch please...

Poängen med racing är att den snabbaste föraren som gör minst misstag ska vinna.

Att ha catch up främjar också på ett vis jämna race och idéen i sig från början är någorlunda OK men problemet är att det finns för många amatörer som inte vet hur man spelar och bara kraschar in i andra förare och förstör racen och upplevelsen. Dessa personer får gärna dö i en krasch i riktiga livet as far as I'm concerned.

Om ni föredrar att lyssna på någon och kolla på videor så kolla in denna. Han berättar om detta problem.

Tänk er scenariot (ni har säkert redan varit med om det);
Ni leder loppet och har fri luft framför er och satsar på snabbaste varv men det går inte producera ett konkurrenskraftigt varv därför att catch up är . Honestly...
TACK!Trodde jag var den enda.
Hursomhelst så ser jag alltid till att host:a och stänga av tramset, enda problemet är att det är svårt att få in folk i racen.

Sen borde dom fan ta bort skiten från snutarna också, maxa en Koenigsegg på motorvägen och ändå få en snutbil i röven i 400km/h...
Citera
2013-10-16, 09:21
Medlem
ilchino-ilsovranos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllvarligtKompis
Någon som har några tips på hur jag snabbt ska få ihop RP till levels? Börjar gå så jävla långsamt att få ranker nu, är på 27 eller något och har ju mängder kvar till 100.

Alltså, antingen är det ju att köra på de uppdrag du får och hoppas att de ger fin RP, annars är det väl Race och Survival som gäller. Det sistnämnda kan ju fungera ganska bra som levelboost om man orkar farma t. ex Boneyard i en timme eller två (förutsatt att man klarar alla waves varje gång). Ett annat alternativ kan ju vara att spela högrankade uppdrag med andra, högrankade spelare. Osäker på hur mycket per RP man får dock.
Citera
2013-10-16, 09:49
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av '[SIC
'|45697115]TACK!Trodde jag var den enda.
Hursomhelst så ser jag alltid till att host:a och stänga av tramset, enda problemet är att det är svårt att få in folk i racen.

Sen borde dom fan ta bort skiten från snutarna också, maxa en Koenigsegg på motorvägen och ändå få en snutbil i röven i 400km/h...
Snutarna har inte catch up, det är bara du som har bristande kunskap inom fysik.
Citera
2013-10-16, 10:00
Medlem
Deferos avatar
Måste man ha ett garage för att kunna köpa bilar online?! Ifall jag köper ett billigt garage för att senare i spelet köpa en dyr lägenhet, kommer då äga båda eller bara det nyaste?

Citera
2013-10-16, 10:00
Medlem
HJÄLP!

skulle vara jätte tacksam för lite hjälp när jag ska lira gta online med mina kompisar så funkar typ första uppdraget bra sedan börjar det antingen lagga eller så kommer jag inte äns med i uppdraget så sjukt irreterande någon som vet hur jag kan lösa detta internet problem?
Citera
2013-10-16, 10:07
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Defero
Måste man ha ett garage för att kunna köpa bilar online?! Ifall jag köper ett billigt garage för att senare i spelet köpa en dyr lägenhet, kommer då äga båda eller bara det nyaste?

Ja, för att köpa bilar måste man ha ett garage.
Köper du först t ex ett garage med plats för två bilar, för att sedan köpa ett hus med garage med plats för 10 bilar så säljer du garaget du köpte tidigare för en viss % utav inköpspriset.
Citera
2013-10-16, 10:07
Medlem
Autoziones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graver
Snutarna har inte catch up, det är bara du som har bristande kunskap inom fysik.
Öhhh, säg den polisbil som i verkligheten kan köra ikapp en Koenigsegg Agera R. Att Rockstar har gjort polisbilarna overkligt snabba med någon slags boost är fakta. Samma som med deras uppenbara aimbot, en helikoptersniper som kan skjuta dig på en kilometers avstånd medan helikoptern svajar som fan och håller på att krascha, mjo, verkligt
Citera
2013-10-16, 10:11
Medlem
Deferos avatar
Citat:
Köper du först t ex ett garage med plats för två bilar, för att sedan köpa ett hus med garage med plats för 10 bilar så säljer du garaget du köpte tidigare för en viss % utav inköpspriset.

Okej tack!

Någon som förresten vet några bra uppdrag eller race som ligger över 25 rankingen där man får mycket pengar? Har upptäckt att några race kan ge över 10.000 när man vinner samtidigt som några gamla bara ger runt 4000? Någon som vet några där man får mycket pengar?
Citera
2013-10-16, 10:13
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autozione
Öhhh, säg den polisbil som i verkligheten kan köra ikapp en Koenigsegg Agera R. Att Rockstar har gjort polisbilarna overkligt snabba med någon slags boost är fakta. Samma som med deras uppenbara aimbot, en helikoptersniper som kan skjuta dig på en kilometers avstånd medan helikoptern svajar som fan och håller på att krascha, mjo, verkligt
Jag har då inga problem att köra ifrån en polis om jag kryssar mellan bilarna och den är inte uppgraderad någonting, om jag däremot kör rakt fram och endast svänger i kurvorna så kommer polisen ikapp ganska snabbt, varför det är så fick jag lära mig på högstadiet.

Och vad är det för aimbot du pratar om? Jag har aldrig dött på det sättet som du beskriver.
Citera
2013-10-16, 10:15
Medlem
Deferos avatar
Citat:

Vad händer förresten med bilarna som fanns i det gamla garaget om jag köper ett nytt? Förflyttas dessa automatiskt?
Citera
2013-10-16, 10:16
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Defero
Vad händer förresten med bilarna som fanns i det gamla garaget om jag köper ett nytt? Förflyttas dessa automatiskt?
Det fixar din mekaniker! Så svaret på frågan är ja, det fixas automatiskt.
Citera
2013-10-16, 10:17
Medlem
Inlägg av TheGamer, lite långt. Finare med spoiler.
Bra inlägg, men han verkar fortfarande inte förstå poängen. Ska göra ett sista försök.

Citat:
Ursprungligen postat av trig
Tack! Äntligen någon som hjälper till på riktigt!
Jag har sett dig fråga denna idiotiska fråga om&om&om igen om varför du inte kan spela survival. För de första, om de verkligen vore ett problem så borde du ha vänt dig till supportforumet om du redan testat de lösningar du fått från oss.

Jag har sett folk innan skriva som svar till den här frågan att du skulle ringa till Ron. Du svarade ett extremt oartigt: "varför han har ju inget med survival att göra".

Har du ens läst vad vi skrivit eller snäser du bort alla svar? Efter du ringt ron så dyker T:et upp på kartan och han säger att du ska gå dit och hjälpa honom att "surviva". Så det kan vara därför ingen jävel orkar svara då det är rätt uppenbart att du inte ens försöker lära dig.

Mängden "varför" & "det funkar inte" frågor från dig är enorm. Jag ber dig att SNÄLLA börja utveckla dina frågor, som tex ditt senaste:
Citat:
Ursprungligen postat av trig
När ja ska spela boneyard survival nu för tiden så får man inte stå på taket längre. Varför inte de ???

.Hur.ska.vi.veta. Bidra med lite info, är det bara att du inte hittar vägen upp eller är det någon annan anledning?
Senast redigerad av lebelle 2013-10-16 kl. 10:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in