Citat:
Ursprungligen postat av
Madnug
Jag tycker att om trenden skulle vara nedåtgående på senare tid så skulle det märkas även på nyinkomna medlemmar?
Mm, fast bara om det inte finns ngn skillnad på vilken kvalitet på lån som tilldelas en långivare (grundat på hur länge den har varit medlem). Det är svårt att veta kvaliteten på låntagaren innan de fått lånet så det kan man nog iof ändå inte göra. Men om det gick, så skulle man kunna tänka sig att det är ett sätt att ge lite initial push för nya långivare. Men det går nog inte riktigt att göra..
De med mycket pengar på TB borde ju ha så stor spridning att det för de flesta inte skulle ansamlas lån av lägre kvalitet hos dem.
Fast jag kan tänka mig ett sätt som de ansamlas på. Man får ta över förlängda lån och lån som är på väg att gå över tid, tillsammans med andra lån när långvare tar ut någon summa pengar. Det här sker i allt högre grad ju längre man är med och ju fler som har tagit ut något under den här tiden.
Det är en allt större del av ens totala utlånade kapital, som är bundet hos låntagare som inte betalar tillbaka som de ska.
Men, det här borde väl ordnas av förlustregistreringarna (särskilt om de kommer oftare)?