Citat:
Jag har konstaterat dåligt näringsupptag och det har jag haft i över tio år (minst) och därmed långt innan jag fick problem med gaser, diarré och magsmärtor. Vissa spårämnen var så låga redan då att de inte var mätbara - molybden och kobolt t.ex. Men inte hade jag problem med magen inte, inte så att jag visste om det alltså...
I april 2013 misstänkte jag glutenintolerans och slutade med glutenmat ett par månader. Åt glutenmat en enda måltid, sket vattendiarré av allt jag stoppade i mig därefter under tre veckor och gick snabbt ned sju kilo på de tre veckorna! Har sedan dess ätit glutenfri mat 100% men ändå gått ned ytterligare något kilo. Jag äter "hela tiden". Undrar vart maten tar vägen för numera behöver jag sällan gå på toa och magen är platt, vilket den inte varit på 15 år. Inget bubbel, smärtor eller gaser. Så "det enda" problem jag har med magen nu är att den inte verkar ta upp näringen tillfredsställande.
DÄREMOT, så har jag fått fysiologiska nervproblem av modell X-LARGE! Man håller på och utreder om det kan vara B12-brist, folsyrebrist, för högt homocystein eller något sådant. Riktigt alarmerande och handikappande. Gastroskopi väntar.
Så det där med upptag Du här skriver om är helt avgörande. MiviTotal är rätt bra som flytande. Sedan finns det en bra B- & C-vitamintablett som heter Mega bStress (från Solaray). Den är potent!
Men jag trodde i min enfald att de ville ha ett fekalieprov (bajsprov)?
Hur ovanligt är det?