Citat:
Ursprungligen postat av
HerrMikkelson
Det finns en objektiv verklighet och sanning (i någon mån) som kan finnas med subjektiva metoder eftersom vi alla i grund och botten är likadana.
Skulle det isf vara det som legitimerar, de subjektuva antydningarna om behov och behovskriterier i exempelvis organdonationer utförda utefter guds-kännedom?
Det är vad historien berättar nämligen, att vi alla äro syndare och vårt kött blöder oavsett blodet är blått grönt lila fult eller vitt, dock är det vita köttet som jag kan utröna, det allra populäraste att eftersträva, om vi ser hur gud jobbat alltsedan hen satte ned sin fot på jordisk mark, sant.. vi har alla samma perspektiv ståendes på den bruna solkiga jorden och tittar vi introspektivt, kan din tarm placeras i min mage, närsomhelst, hävdande guds godhet att inte skilja på sina goda fromma lamm, "vi är alla en-syndromet"
Ska du ha extra socker så ska ta mig fan annan också ha, ska du ha metall i hjäran, så ska satan tomme andra också ha : tand för tand,
då vi är så *lika
Är det verkligen den/sådan slags jämkning du kan godkänna? Eller kan det ha med allmän vaccinering att göra enbart? Hänvisar till att religiösa ordnar, alltid haft med hygien-principer och dess handfasta regler att göra.. och ja, de trotsade Darwin och var därmed goda? Sådär över en kam, åt alla för alla - eftersom vi ror i samma båt under den store makthavaren?