2013-10-15, 01:40
Bannlyst
Intressant att läsa vad ni skriver håller med.

När man funderar vidare på det här och utvecklingen det lär orsaka i framtiden funderar jag på vad fasen som kommer hända.

Vi lär nog få se rätt mycket spännande i våran livstid iaf.
Citera
2013-10-15, 02:44
Medlem
STMHs avatar
Om det stämmer så innebär det väl kanske att kvinnorna har råd att våga lämna sina män? Bra.
Citera
2013-10-15, 02:54
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av STMH
Om det stämmer så innebär det väl kanske att kvinnorna har råd att våga lämna sina män? Bra.
Ja rätt dålig stil att snylta på sin partner liksom!
Citera
2013-10-15, 06:17
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Jag har inte sagt att man inte ska tjäna mycket pengar.

Jag säger att om man bygger upp tillvaron kring att köpa, köpa och åter köpa så blir fallet större när man bara har det gemensamt och man inte längre kan göra det.

Om man i stället (hur mycket pengar man än tjänar) bygger upp sin samvaro kring annat, låt oss säga mer andligt, en gemenskap där man är mer tillsammans utan att hela tiden slänga ut pengar på allt möjligt så har man kvar det även om man får mindre pengar.

För att vara övertydligt då det tycks vara lite trångt så kan man tjäna hur mycket pengar som helst men ändå inte spendera pengar varje ledig stund. Då har man satsat tid på annat som man har kvar. Förlusten blir inte lika stor. Eftersom man ändå inte har köpt och köpt och köpt hela tiden.

Och hur vet en person att partnern också anser att man uppnått en andlig gemenskap som klarar en situation som hos andra typiskt leder till en försämrad relation eller till och med att partnern bryter upp?

Finns det någon forskning som stöder dina påståenden/råd?

Har du ens några anekdotiska bevis där du själv eller någon du känner tappat i vad som normalt sett ger attraktivitet men som ändå fått förhållandet att hålla genom just själslig gemenskap (inte att den andre partnern saknade val på grund av någon hållhake).
Citera
2013-10-15, 06:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Och hur vet en person att partnern också anser att man uppnått en andlig gemenskap som klarar en situation som hos andra typiskt leder till en försämrad relation eller till och med att partnern bryter upp?

Finns det någon forskning som stöder dina påståenden/råd?

Har du ens några anekdotiska bevis där du själv eller någon du känner tappat i vad som normalt sett ger attraktivitet men som ändå fått förhållandet att hålla genom just själslig gemenskap (inte att den andre partnern saknade val på grund av någon hållhake).

Du har helt rätt, det finns en massa män som inte vet vad deras fruar anser.

Kontentan av det jag säger är att har man byggt upp hela sin tillvaro kring att köpa, köpa, köpa så är det klart att det blir problem om det inte kommer inte några pengar.

Har då knutit an på andra plan så har man det kvar. Det som inte är uppbyggt kring att göra av med pengar finns ju kvar. Men om man inte har det så har man inte det och då blir det trolig skilsmässa.

Du undrar om det finns någon forskning om att personer som gillar att leva ett dyrt liv far illa om det slutar att komma in pengar? Behövs det verkligen?
Citera
2013-10-15, 06:53
Medlem
Kate80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Och hur vet man skillnaden mellan att en man i denna situation förändras till det sämre och att hustrun säger det för att det låter bättre?

Varför jiddrar kvinnor så mycket om lönediskriminering och ekonomiska orättvisor när de tydligen inte är materialistiska alls?

Det är säkert olika på den fronten. Ibland är det det ena, ibland det andra.

Det går att vara materialistisk utan att man för den sakens skull vill att någon annan ska betala för en. Det kan även handla om att man vill ha en trygg och stabil ekonomi och det är nödvändigtvis inte detsamma som att vara materialistisk.
Personligen är jag hyfsat materialistisk, men jag vill definitivt inte att någon man ska betala för mig. Det vore pinsamt.
Citera
2013-10-15, 06:55
Medlem
Kate80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iduna
Jag tjänar hyfsat med flis och tänker aldrig gifta mig. Det där med kärlek som det snackas så mycket om, är bara bs. Vad det handlar om är att brudar tar det bästa möjliga att fixa ungar med. Vi män är bara ett medium. När vi inte tjänar några pengar längre, kilar de vidare till nästa offer, blir "kära" på nytt.

När man har insett dessa enkla faktum, betraktar man kvinnor "från distans". Man knullar dem, men man "tror" inte på dem, man faller inte för dem på riktigt. Det märker brudarna och blir helt galna av det, eftersom hela deras medvetande bygger på djurisk list, på att snärja, även om de själva inte är (intellektuellt) medvetna om det. Det är en instinkt hos dem.

Så då handlar det tydligen inte bara om pengar utan även om att man är svåråtkomlig? Kan det vara något mer?
Citera
2013-10-15, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Öh är kvinnor mer materialistiska än män då? Dom drar så fort dom har pengarna! Kanske man skulle börja ragga på brudar som inte är materialistiska om man inte vill skiljas i framtiden!

Finns massor av kvinnor som vill bli försörjda, golddiggeriet ligger i deras gener. Och det är ingen skillnad på om de tjänar bra, då vill de hitta en man som tjänar ännu mera. Det vill inte leva med en fattiglapp.
Citera
2013-10-15, 06:59
Medlem
Kate80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whiteLady
Förövrigt är det rätt underhållande att än en gång se feminister fullständigt värdelösa bildning gällande biologi och evolution.

Varför vill ni inte se sanningen? Maken till rationaliseringshamster har man sällan skådat. Ni lyckas flumma till det så otroligt mycket så fördomarna om er bara bekräftas om och om och om igen.

Vad är det ens ni diskuterar numera? Är det något av detta ni INTE håller med om?

*Kvinnor vill generellt ha män av högre status
*Kvinnor blir generellt INTE attraherade av män med lägre status

?

Om svaret är: "Jag håller inte med om detta!" - Exakt VAD har ni som ni grundar detta på? Någon undersökning? Jag kan hosta fram 10, 20, 30 olika undersökningar som visar på JUST DET - Vad kan NI visa som SÅGAR detta välkända faktum mer än "jag tror si.." och "jag tycker så.." ?

Det beror helt på vad man menar med status. Hög status är inte alltid detsamma i alla kretsar och det har även varierat över tid.
Citera
2013-10-15, 07:05
Medlem
Kate80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskbacker
Finns massor av kvinnor som vill bli försörjda, golddiggeriet ligger i deras gener. Och det är ingen skillnad på om de tjänar bra, då vill de hitta en man som tjänar ännu mera. Det vill inte leva med en fattiglapp.

Jag säger inte att det inte finns de som är ute efter penger, för det gör det, men det kan även handla om att det inte är särskilt attraktivt med en ambitionslös latmask.
Citera
2013-10-15, 07:12
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av STMH

Fast det är den typen av män som de lämnar som betalar de skattepengar och den privata förmögenhetsöverföring som möjliggör detta. Det är ju inte kvinnor som med hårt arbete i privat sektor dragit in de nödvändiga stålarna.
Citera
2013-10-15, 07:53
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Du har helt rätt, det finns en massa män som inte vet vad deras fruar anser.

Kontentan av det jag säger är att har man byggt upp hela sin tillvaro kring att köpa, köpa, köpa så är det klart att det blir problem om det inte kommer inte några pengar.

Har då knutit an på andra plan så har man det kvar. Det som inte är uppbyggt kring att göra av med pengar finns ju kvar. Men om man inte har det så har man inte det och då blir det trolig skilsmässa.

Du undrar om det finns någon forskning om att personer som gillar att leva ett dyrt liv far illa om det slutar att komma in pengar? Behövs det verkligen?

Men du säger också att det går att tjäna mycket pengar och göra av med mycket pengar utan att det minskar möjligheten att "bygga gemenskap" eller vad du nu vill kalla det.

Om du säger att det är klokt att välja en icke-materialistisk, flitig och sparsam kvinna, så håller jag med dig. Men hur många procent unga kvinnor är det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in