Så som jag har förstått det så är det väl mer eller mindre konstant omrörning som är nyckeln till bra mjukglass, således borde en köksassistent kanske göra tricket. Denna assistent är bra till annat också; knåda deg, vispa etc.. kan ju vara en vettig investering tack vare mångfaldheten om det inte är så att du äter 8 liter mjukglass i veckan.
När jag jobbade på ett gatukök för många år sedan så kom mjukglassen i vätskeform så det är någon annan glass, skulle inte räkna med att den smakar tiptop.
Frågan är om inte mjukglassmaskinen ska vara av en sådan variant som pastöriserar blandningen, om det inte ska vara det kan det fungera med en vanlig glassmaskin, även fast konsistensen kan bli lite mindre fin.
När jag jobbade på ett gatukök för många år sedan så kom mjukglassen i vätskeform så det är någon annan glass, skulle inte räkna med att den smakar tiptop.
Du har nog rätt, det var kanske flytande form inne i kartongen.
Hej på alla matfantaster.
Gjorde en otroligt god glass hemma utan glassmaskin. Problemet jag får är att när den har varit inne i frysen och stelnat så blir den stenhård, som isglass. Har aldrig förstått hur vissa tillverkare får glassen mjuk och fin när den är fryst?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!