2013-10-13, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hektorjoa
Det är ju helt sjukt, HELT SJUKT !!! 65 procent invandrare !!! En oerhörd överrepresentation, och tänker man samtidigt på hur få de är jämfört med svenskar i samhället så blir man mörkrädd...

Du får tänka dig då att det är mycket ryssar, och polacker, tyskar som torskar i sverige när dom försöker smuggla in/ut något genom sverige och på det viset får avtjäna sitt straff i svenskt fängelse och sen utvisas.

Dom invandrare som har svenskt medborgarskap eller är flyktingar från mellanöstern and so on, hänger väl med sin egen ras, men så länge du inte fuckar med dom, fuckar inte dom med dig. Sköter du allt snyggt och prydligt så är det ganska lungt.

(egen erfarenhet klass II)
Citera
2013-10-14, 01:19
Medlem
Citat:
Det är ju helt sjukt, HELT SJUKT !!! 65 procent invandrare !!! En oerhörd överrepresentation, och tänker man samtidigt på hur få de är jämfört med svenskar i samhället så blir man mörkrädd...
Inget nytt.Var på tapeten redan 2005.Robert Aschberg är dock den enda som inte är så satans feg att han inte vågar ta upp det.2delar av Insider från 2005.
http://www.youtube.com/watch?v=z8CK_JmBLJM
http://www.youtube.com/watch?v=qan9Szkg77g

Men någon pk person lär väll påstå att detta är osanning också.Men Som topic Det är väldigt överrepresenterat.Har ju som jag skrev tidigare sett det med egna ögon.Där jag satt då var det mest från mellanöstern.
Senast redigerad av moldova1992 2013-10-14 kl. 01:23.
Citera
2013-10-14, 10:44
Bannlyst
Att vi inte har fler anonyma "läckande" plitar som skriver krönikor angående dessa vinstmaskiner som vi betalar för i finkan?
Citera
2013-10-14, 17:07
Medlem
Citat:
Att vi inte har fler anonyma "läckande" plitar som skriver krönikor angående dessa vinstmaskiner som vi betalar för i finkan?
Jag har skrivit en del i min tråd "fråga pliten / kriminalvårdaren"...

De anstalter och häkten jag har jobbat på har haft uppskattningsvis 70% med utländsk bakgrund. Det är en högre överrepresentation av människor med utländsk bakgrund på säkerhetsavdelningarna, kanske uppemot 80-90% och en lägre överrepresentation på lågsäkerhetsavdelningarna där det nästan är 50% "svenskar" och 50% "invandrare".

Har dock enbart arbetat på låsta anstalter/häkten med ganska hög säkerhet, och skulle gissa att överrepresentationen av människor med utländsk bakgrund är mindre på lägre klassade anstalter/häkten.
Citera
2013-10-14, 19:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av plitfan
Jag har skrivit en del i min tråd "fråga pliten / kriminalvårdaren"...

De anstalter och häkten jag har jobbat på har haft uppskattningsvis 70% med utländsk bakgrund. Det är en högre överrepresentation av människor med utländsk bakgrund på säkerhetsavdelningarna, kanske uppemot 80-90% och en lägre överrepresentation på lågsäkerhetsavdelningarna där det nästan är 50% "svenskar" och 50% "invandrare".

Har dock enbart arbetat på låsta anstalter/häkten med ganska hög säkerhet, och skulle gissa att överrepresentationen av människor med utländsk bakgrund är mindre på lägre klassade anstalter/häkten.

Är många kriminalvårdare invandringskritiska? För där inne syns ju verkligheten, och det är ju så allt fungerar. Att fortfarande runt 90 procent av svenskarna röstar för massinvandring beror ju på att sånt där med statistik, till exempel över fängelsekunder är dolt, hemligt och döljs hela tiden av media och NÄstan alla regeringspartierna.

Hur anonym kan man som fånge vara? Om jag skulle åka i fängelse, skulle jag helst av allt inte träffa de andra fångarna, utan bara läsa, skriva och tänka.
Citera
2013-10-14, 19:30
Bannlyst
Citat:
Är många kriminalvårdare invandringskritiska? För där inne syns ju verkligheten, och det är ju så allt fungerar. Att fortfarande runt 90 procent av svenskarna röstar för massinvandring beror ju på att sånt där med statistik, till exempel över fängelsekunder är dolt, hemligt och döljs hela tiden av media och NÄstan alla regeringspartierna.

Hur anonym kan man som fånge vara? Om jag skulle åka i fängelse, skulle jag helst av allt inte träffa de andra fångarna, utan bara läsa, skriva och tänka.
Många plitar är det.Men många plitar ser nog mekanismerna bakom varför folk sitter där också.
Jag har röstat många gånger i fängelset och kommer nog aldrig byta parti.
De som är invandringskritiska börjar/borde nog ställa in siktet på de personer som verkligen förstör landet.
Dvs de feta fula lata människor som låtsas vara produktiva och måna om landet men som bara är en stor cancersvulst.
Plitjävlar och fångar lever i cymbios.Den ena behöver den andre.
Citera
2013-10-14, 20:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av moldova1992
Vet jag inte.
Självklart inte.
?
Med censurera dig själv menade jag att du inte skall stoltsera med de övergrepp du begått.
Det är provokativt men du är ju ett troll också så...
Citera
2013-10-14, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klimvoro
Med censurera dig själv menade jag att du inte skall stoltsera med de övergrepp du begått.
Det är provokativt men du är ju ett troll också så...
1.Jag är inget troll.2.Jag stoltserar inte.Folk har ställt frågor till mig i diverse trådar och jag har svarat.Provokativt eller inte så har det inte med trådens topic att göra så vi lägger ner diskutionen här.
Citera
2013-10-14, 23:03
Medlem
Citat:
Jag skulle snarare kalla oss för realistiska. Nu inte i den meningen som åsyftas på realisten.se eller dylikt, utan i ordets rätta bemärkelse. Arbetar man inom rättsväsendet så måste man vara miljöpartist för att kunna förneka den enorma påfrestningen som vår invandringspolitik har medfört. Jag tror inte det går att hitta en enda kriminalvårdare som tycker att invandringspolitiken har fungerat bra.

Det inte så att alla röstar på SD (eller ens en majoritet), men folk är ju inte idioter. Som kriminalvårdare så ser man ju dagligen den absolut sämsta sidan av Sveriges invandringspolitik.

Den åtalade/intagne är i de flesta fallen av icke-svensk bakgrund och i en förhållandevis stor del av fallen så har brottsoffret svensk bakgrund. Jag menar nu inte att det aldrig inträffar, men jag personligen har under mina ~100 rättegångar och år inom verket aldrig sett eller hört talas om, en rättegång där den åtalade är svensk och brottsoffret har utländsk bakgrund.

Här har du min högst subjektiva uppfattning av fördelningen mellan förövare -> brottsoffer i de rättegångar jag närvarat vid (allt mellan stöld och mordförsök, till grova narkotikabrott & grova sexualbrott):

Förövare -> Brottsoffer
Invandrare -> Invandrare 30-50%
Invandrare -> Svensk 50-30%
Svensk -> Invandrare 0%
Svensk -> Svensk 20%
Senast redigerad av plitfan 2013-10-14 kl. 23:12.
Citera
2013-10-14, 23:19
Bannlyst
Citat:
Jag skulle snarare kalla oss för realistiska. Nu inte i den meningen som åsyftas på realisten.se eller dylikt, utan i ordets rätta bemärkelse. Arbetar man inom rättsväsendet så måste man vara miljöpartist för att kunna förneka den enorma påfrestningen som vår invandringspolitik har medfört. Jag tror inte det går att hitta en enda kriminalvårdare som tycker att invandringspolitiken har fungerat bra.

Det inte så att alla röstar på SD (eller ens en majoritet), men folk är ju inte idioter. Som kriminalvårdare så ser man ju dagligen den absolut sämsta sidan av Sveriges invandringspolitik.

Den åtalade/intagne är i de flesta fallen av icke-svensk bakgrund och i en förhållandevis stor del av fallen så har brottsoffret svensk bakgrund. Jag menar nu inte att det aldrig inträffar, men jag personligen har under mina ~100 rättegångar och år inom verket aldrig sett eller hört talas om, en rättegång där den åtalade är svensk och brottsoffret har utländsk bakgrund.

Här har du min högst subjektiva uppfattning av fördelningen mellan förövare -> brottsoffer i de rättegångar jag närvarat vid (allt mellan stöld och mordförsök, till grova narkotikabrott & grova sexualbrott):

Förövare -> Brottsoffer
Svensk -> Invandrare 0%
Svensk -> Svensk 20%
Ditt jobb är att övervaka de intagna.
Har svårt att tro på uppskattningarna men det är subjektivt som du skriver.
Alla är kriminella på din arbetsplats.
Tror du att din arbetsplats/anstalt skulle vara tom utan utom-nordisk invandring?
Citera
2013-10-15, 00:03
Bannlyst
Citat:

Förövare -> Brottsoffer
Svensk -> Invandrare 0%
Svensk -> Svensk 20%
Jag vill inte censurera dig.
Tillför tråden något och berätta om hur livet på en anstalt är,du spenderar ju en stor del av din tid där.
Citera
2013-10-15, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av convictedfelon
Ditt jobb är att övervaka de intagna.
Har svårt att tro på uppskattningarna men det är subjektivt som du skriver.
Alla är kriminella på din arbetsplats.
Tror du att din arbetsplats/anstalt skulle vara tom utan utom-nordisk invandring?
Självklart skulle den inte vara det. Däremot så skulle vi kunna stänga en betydande andel av våra fängelser, alternativt lägga mer resurser på varje intagen.

När jag pratar med mina kollegor som arbetat inom verket sedan 80-talet så berättar dom om en helt annan tid. En tid när kriminalvårdare tjänade åtminstone lika mycket som polisen, i vissa fall mer (och därmed attraherande mer kompetent personal). En tid när varje kriminalvårdare verkligen hade tid att lägga resurser på att se varje intagen, istället för att bara löpande-band-hantera alla förfrågningar, som läget är idag. Jag håller till fullo med om kritiken mot kriminalvården, från de intagna, där man anser att det inte sker någon rehabilitering utan enbart förvaring. Regelverket motverkar sig självt, ty det står att man ska se varje intagen som en unik individ, fast samtidigt som motverkar nästan alla förhållningsregler individanpassat arbete och individuella bedömningar.

De äldre menar att kriminalvården förändrades drastiskt under mitten på 90-talet. Det behöver inte ha berott på den omfattande invandringen, men det blir svårt att hävda att den inte har påverkat, eftersom att anslagen inte på långa vägar har följt ökningen av antalet intagna och deras behov (högsäkerhetsavdelningar, särskilda handlingsplaner mot organiserad brottslighet och ett stort behov av tolkar för 1000 / timme - samtliga som direkt går att härleda till utomnordisk invandring). För mig och antagligen de flesta kriminalvårdare och poliser så är organiserad brottslighet synonymt med invandrare, med möjligtvis HA som det enda undantaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in