2013-10-10, 00:13
Medlem
hej!!

Jag har en bekant som ska sitta på Västervik Norra?
Kan någon vänlig själ beskriva det fängelset. Har läst och läst och läst och tycker ändå inte jag hittat något riktigt bra inlägg som förklarat klart och tydligt hur f*n det är just på detta fängelse.

Sjukt tacksam för svar
Ha en go kväll
Citera
2013-10-12, 21:19
Medlem
Myvrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
Får man fråga hur mycket dom tog?

De tog cirka 15 000 tramadol 100mg... så det var inte så lyckat
Citera
2013-10-13, 14:03
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moldova1992
Man får inte sova länge på morgonen.Upplåsning 06 30 frukost direk.Sen från 07 15 till 16 15 arbetsplikt om du inte är pensionär eller är sjuk eller liknande.Detta gäller Tillbera.Kan vara annorlunda på andra anstalter.På helgen var det Brunch mellan 9 00 och 11 00.

Är det okej om man vill plugga istället och försöka bygga sig en framtid?

Vad innebär arbetsplikt i praktiken? Jag menar, du sitter i fängelse - det är väl inte direkt de medgörligaste personerna som hamnar där till att börja med. Så säg att du vägrar? Vad ska de göra?
Citera
2013-10-13, 14:52
Medlem
Myvrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Capitano

Vad innebär arbetsplikt i praktiken? Jag menar, du sitter i fängelse - det är väl inte direkt de medgörligaste personerna som hamnar där till att börja med. Så säg att du vägrar? Vad ska de göra?

Isolering eller knall är väl de troligaste om man inte vill jobba som jag förstått det
Citera
2013-10-13, 15:35
Medlem
Citat:
Det är väldigt begränsat med platser.Samt att du skall ha rätt så långt straff.Som vanligt i samhället har berrikarna företräde för att lära sig svenska.

Citat:
Ge dig knall till sluten anstalt.Sluta bevilja permissioner.Det finns många sätt för dom att jävlas med dig.
Citera
2013-10-13, 16:07
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moldova1992
Det är väldigt begränsat med platser.Samt att du skall ha rätt så långt straff.Som vanligt i samhället har berrikarna företräde för att lära sig svenska.

Ge dig knall till sluten anstalt.Sluta bevilja permissioner.Det finns många sätt för dom att jävlas med dig.

Okej, intressant. Men ponera att du redan har studievana, du håller på med en utbildning, men råkar göra bort dig på något skit t.ex. sälja droger på fritiden. Ligger det inte i samhällets intresse att du fullbordar din utbildning om du bevisligen är studiebegåvad? Och vad är det där med platser, en vanlig person (icke invandrare) kan man rimligtvis läsa själv ( så länge du får böcker och kursmaterial från universitet eller komvux) och sedan tenta kurser som vanligt. Spontant känns det som man borde uppmuntra det.

Okej, men på vilket sätt är sluten anstalt värre om du t.ex. skiter i permission? Säg att du i vilket fall mest vill ligga och spela TV-spel eller läsa romaner, och träna under vistelsen, eller att du har en ideologisk övertygelse som strider mot tvångsarbete - att du accepterar straffet (fängelse) men inte påtvingat tvångsarbete som något sovjetläger. Kan man verkligen jävlas hur mycket som helst bara för en sådan sak om du inte är farlig, och inte uppför dig illa i övrigt på något sätt.
Citera
2013-10-13, 17:28
Medlem
Citat:
Okej, intressant. Men ponera att du redan har studievana, du håller på med en utbildning, men råkar göra bort dig på något skit t.ex. sälja droger på fritiden. Ligger det inte i samhällets intresse att du fullbordar din utbildning om du bevisligen är studiebegåvad? Och vad är det där med platser, en vanlig person (icke invandrare) kan man rimligtvis läsa själv ( så länge du får böcker och kursmaterial från universitet eller komvux) och sedan tenta kurser som vanligt. Spontant känns det som man borde uppmuntra det.

Okej, men på vilket sätt är sluten anstalt värre om du t.ex. skiter i permission? Säg att du i vilket fall mest vill ligga och spela TV-spel eller läsa romaner, och träna under vistelsen, eller att du har en ideologisk övertygelse som strider mot tvångsarbete - att du accepterar straffet (fängelse) men inte påtvingat tvångsarbete som något sovjetläger. Kan man verkligen jävlas hur mycket som helst bara för en sådan sak om du inte är farlig, och inte uppför dig illa i övrigt på något sätt.
Jag har inga erfarenheter av sluten anstalt tack och lov.Men du är fri på ett helt annat sett på en öppen.Det var mera som ett kollo.På tillberga hadde dom typ som en skolsal med begränsat antal platser.Där vill dom verkligen att man skall jobba för dom har en stor trähusfabrik.Du gör ett vettigt jobb istället för att packa gem eller liknande tramsjobb.Kvv kan jävlas hur mycket som helst om dom vill tro mig.Problem med Även besök/Telefontillstånd/Ständiga visitationer mm.Kort och gott vill dom bli av med någon så jävlas dom tills personen får ett frispel.Då blir han knallad till sluten med hänvisning till att han varit hotfull mot personalen.Kort och gott Det finns inga lagar att följa innom kvv tycks dom tro.Deras egna värderingar är viktigare än rätt och fel.
Citera
2013-10-13, 18:00
Bannlyst
Jag är lite nyfiken och frågar er som suttit i finkan hur fördelningen svenskar/invandrare är?
Procentuellt ungefär.

Jag har hört skräcksiffror som 80-90 procent invandrare!? Vet ej om det är sant iofs.
Citera
2013-10-13, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hektorjoa
Jag är lite nyfiken och frågar er som suttit i finkan hur fördelningen svenskar/invandrare är?
Procentuellt ungefär.

Jag har hört skräcksiffror som 80-90 procent invandrare!? Vet ej om det är sant iofs.
Kan ju säga att dom var klart överrepresenterade iallafall.Åtminstonde 75%Sen stog dom för 90%av allt jävelskap.Gapa och skrika/Knö sig före i kioskkön/Ta med sig så mycket mat från matsalen till paviljongen att det blev stopp på det.Dom paviljongerna där det var mest berikare hadde visitationer flera gånger varje vecka.Vi hadde kanske varannan månad.Gissar att det var mycket droger hos dessa herrar.Detta har inget med rasism att göra utan baserat på egna erfarenheter.
Senast redigerad av moldova1992 2013-10-13 kl. 18:38.
Citera
2013-10-13, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hektorjoa
Procentuellt ungefär.

Jag jobbar på en öppen. Vi kanske har 35 % med svenkklingande namn. Av de med utländska namn så pratar kanske hälften flytande svenska resten bryter mer eller mindre, 5% (ca) kan inte svenska alls men då är det i huvudsak polska, ryska eller tyska.
Citera
2013-10-13, 21:17
Bannlyst
Hur vanligt är det med sodomi? Såväl frivillig som ofrivillig
Citera
2013-10-13, 22:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MollysLips
Jag jobbar på en öppen. Vi kanske har 35 % med svenkklingande namn. Av de med utländska namn så pratar kanske hälften flytande svenska resten bryter mer eller mindre, 5% (ca) kan inte svenska alls men då är det i huvudsak polska, ryska eller tyska.

Det är ju helt sjukt, HELT SJUKT !!! 65 procent invandrare !!! En oerhörd överrepresentation, och tänker man samtidigt på hur få de är jämfört med svenskar i samhället så blir man mörkrädd...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in