2013-10-14, 15:22
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det vet man aldrig, han är väl ändå högutbildad och då brukar det inte vara ovanligt att man talar mer än ett språk.

Oavsett, enligt polisen...

Förmodligen talar tyska och vad är det som gör att man kom fram till en "tysk koppling, det framgår inte.

Mmm, mycket talar för att det var Madde, beskrivningen på kläderna stämmer väl in och mannen bar en flicka i rätt ålder som sov mycket djupt, eller var död. Han bar henne också i en obekväm position, obekväm för vem, för flickan eller för mannen. Om flickan var död så är det svårt att bära den helt lealösa kroppen på ett bra sätt. Om flickan var död så behövde mannen inte ta hänsyn till någon obekväm ställning för hennes skull.

Dessutom, hur sannolikt är det att Madde sover och inte skriker om någon bär i väg med henne, längs en enslig väg bakom hotellet.

Jaha, de tog ut henne ganska omgående efter att de kom tillbaka från middagen. Exakt har vibara föräldrarnas ord på men polisen tillkallades inte förrän 40 minuter efter de upptäckt försvinnandet, då hade Gerry hunnit tillbaka redan.

De vet inte nationalitet eller vilket språk mannen talade. Dessutom, talade mannen för sig själv när han gick med flickan på armen eller hur vet man att han pratar tyska/holländska/irländska eller vilket språk det nu var?

"högutbildad och då brukar det inte vara ovanligt att man talar mer än ett språk". Men gör han de facto det?

"Förmodligen talar tyska". Men gör han de facto det?

"hur sannolikt är det att Madde sover och inte skriker om någon bär i väg med henne". En trasa indränkt med narkosvätska innan?

För övrigt. OM nu fadern (föräldrarna) skulle vara inblandade i Madeleines försvinnande (död?), varför då bära ut henne under kvällen (med risk för att bli upptäckt) och inte vänta till senare på natten. (Mörkare? Mindre folk ute?)

Varför vänta 23 dagar (eller vad det nu var) för att hyra bil av anledningen att hämta kroppen (?) och köra den längre bort för att "gömma" den permanent? Hade det inte i så fall kunnat göras tidigare?

Varför lägga ner ett "heltidsjobb" på att söka efter sin dotter/sprida information osv, om de är skyldiga? Mer smart då (och smarta är föräldrarna uppenbarligen) att låta saken "bero".

I det här fallet har jag aldrig riktigt trott på föräldrarnas inblandning, någonting som annars är det mest vanliga när barn dödas. (OM Madeleine nu är död, vilket väl är risken.)
Citera
2013-10-14, 15:26
Medlem
Citat:
Vad menar du att ingen polis anser det, portugiska polisen, som har bäst insyn i fallet, ansåg det men de tystades ned genom politiska påtryckningar.

Nu skojar du väl igen, vilka bevis talar för att de är oskyldiga, har inte sett ett enda bevis som talar för deras oskuld?

Däremot finns det massor av besvärande omständigheter som talar för att de är skyldiga.

Ärligt talat tror jag de flesta tror att föräldrarna är inblandande i hennes död. Något försvinnande har det aldrig varit tal om.

Men det är förstås inte lika intressant för media att skriva om då det är mer spännande med en gigantisk jakt runt hela jorden i eftersökande av en internationell liga som rövat bort en liten söt, blond vit flicka.

För polisen är det presigefråga att lösa brott, speciellt såna som är uppmärksammade i media. Det ser illa ut att inte lösa det helt enkelt.

Hade föräldrarna varit skyldiga så hade polisen inte "mörkat" utan löst det fort som fan för att visa upp sin kompetens.
Citera
2013-10-14, 15:35
Medlem
Prinzezzans avatar
En pedofil spanar inte sällan in sitt offer, innan h*n slår till. En mycket söt liten flicka i bikini/baddräkt, glad, badandes, springandes omkring i solen - vilken dröm för en pedofil.

En "intresserad person" skulle lätt se vilken dörr (in till sin lägenhet) familjen dagligen gick in till. Föräldrarna och deras vänner kollade barnen kontinuerligt under kvällen. En person med syfte/önskan att ta Madeleine, skulle med lätthet ha kunnat observera detta. Dessutom att dörren inte var låst (de som kollade barnen behövde inte låsa upp när de skulle in).

Så: Vilken lägenhet det gällde, stod klart. Att personer kom för att kolla barnen varje halvtimme, stod klart. (Och däremellan var det alltså "fritt fram") Att dörren var olåst, stod klart. Som en straffspark för en (ev.) pedofil.

Dessutom, togs Madeleine inte ut genom ett fönster? Eller är det inte klarlagt? En förövare skulle knappast ta dörrvägen och därmed riskera att möta någon.
Citera
2013-10-14, 15:39
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Jag har sett den filmen, men hans historia går inte ihop.

Jag kollade på den helt öppen för alla teorier, men efter att ha sett den så blev jag övertygad om att föräldrarna inte hade gjort det.

Jag försöker också se på det hela med öppna sinnen. Men enligt mig faller alla andra teorier än att det är föräldrarna som dödat henne. Säkert oavsiktligt, men ändå.

T.ex. hittades inga andra avtryck på det påstått öppna fönstret, än mammans. Fönstret visade heller inga tecken på att det öppnats med våld utifrån, trots att kanten var av aluminium som lämnar spår vid minsta rispning. Ingenstans i rummet har man kunnat finna några som helst spår på utomstående. Inga fotspår, inga hårstrån, inga fibrer av något slag.

Hundarna får nosa igenom samtliga rum som de nio personerna i sällskapet bott i. Endast i McCanns sovrum gör han markering. Bakom soffan och i garderoben, samt på Maddies gosedjur.
Hundarna får nosa igenom flertalet bilar och just vid McCanns hyrbil markerar de liklukt i bagageluckan.

Hur förklarar du dessa saker? I filmen får man ju se att hundarna skäller vid dessa ställen. Har man planterat in liklukt på dessa platser, eller vad är din teori?

En annan sak som är ytterst besvärande är Gerry McCanns beteende i en intervju där han får frågan om hur han reagerade när han hörde att utredarna hittat spår av blod, samt hundarna markerat i deras sovrum. Han blir rasande och rycker av sig mikrofonen och vägrar att uttala sig. Varför reagerar man så? Om man är oskyldig borde man väl vara tacksam över alla nya spår som kan leda ärendet framåt.

Förklara gärna din syn på dessa frågor.
Citera
2013-10-14, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Dessutom, togs Madeleine inte ut genom ett fönster?

Tror inte det. Man kunde iaf inte hitta något främmande DNA eller fibrer på fönstret. Har för mig att man slutligen kom fram till att dom var orörda.
Citera
2013-10-14, 15:43
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
"högutbildad och då brukar det inte vara ovanligt att man talar mer än ett språk". Men gör han de facto det?

"Förmodligen talar tyska". Men gör han de facto det?

Polisen anser att mannen som gick på gatan förmodligen talade tyska, inte Gerry, det kan man ställa sig frågande till hur polisen de facto kunde veta det.

Jag talar själv 4 språk flytande och har vänner, både svenska och engelska, som är högutbildade och som talar flera språk, vanligtvis tyska eller franska.

Det är ingen högoddsare att Gerry pratar fler språk. Chansen för att det skulle vara tyska är väldigt hög. Dock begriper jag inte relevansen i detta då jag inte förstått hur de kom fram till "tysk koppling".

Citat:
"hur sannolikt är det att Madde sover och inte skriker om någon bär i väg med henne". En trasa indränkt med narkosvätska innan?

För övrigt. OM nu fadern (föräldrarna) skulle vara inblandade i Madeleines försvinnande (död?), varför då bära ut henne under kvällen (med risk för att bli upptäckt) och inte vänta till senare på natten. (Mörkare? Mindre folk ute?)

Du menar att kidnappningen var planerad eller hur kunde kidnapparna veta att Madde skulle vara ensam på sitt rum, vid just denna sena tidpunkt, sent för småbarn att vara ensamma utan föräldrar, och som dessutom var utrustad med narkosvätska.

Men, hur skulle de förklara att de inte märkte att hon var försvunnen förrän under natten, eller hur skulle de förklara att Madde blev kidnappad när de själva var på hotellrummet.

De var läkare, självklart förstod de att de snabbt behövde få ut kroppen så inte liklukten skulle få fäste, vilket den fick i allafall. De är även tillräckligt smarta för att förstå att ingen skulle gå på att de väntade flera timmar med att anmäla sin treåring försvunnen.

De kunde knappast anmäla henne försvunnen förrän hon var ute ur hotellrummet.
Citat:

Varför vänta 23 dagar (eller vad det nu var) för att hyra bil av anledningen att hämta kroppen (?) och köra den längre bort för att "gömma" den permanent? Hade det inte i så fall kunnat göras tidigare?

Abslout, men hade det inte sett konstigt ut om de ett par dagar efter hennes försvinnande drog på resa till Spanien i en hyrbil. De hade nog inget annat val än att vänta ut den värsta stormen så att de kunde flytta flickan med hjälp av bilen.
Citat:
Varför lägga ner ett "heltidsjobb" på att söka efter sin dotter/sprida information osv, om de är skyldiga? Mer smart då (och smarta är föräldrarna uppenbarligen) att låta saken "bero".

Det här heltidsjobbet som de lagt ned på att "söka" efter sin flicka har varit deras räddning. Hade detta inte fått så stor uppmärksamhet så hade de varit inlåsta i Portugal för länge sedan.

Sedan kanske detta är deras sätt att ge tillbaka till Madde, de tog hennes liv och lägger nu själva ned hela sina liv på att hedra henne. Kanske någon form av botgöring samtidigt som de kan behålla sina andra två barn.

Citat:
I det här fallet har jag aldrig riktigt trott på föräldrarnas inblandning, någonting som annars är det mest vanliga när barn dödas. (OM Madeleine nu är död, vilket väl är risken.)

Att hon är död är nog ganska säkert.

Jag har sett flera intervjuer med paret och detta tillsammans med deras handlingar och annan information kring fallet gör mig fullkommligt övertygad om att de är skyldiga. Dock tror jag inte det var avsiktligt utan handlar om vårdslösthet som ledde fram till hennes död.
Citera
2013-10-14, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida

Hur förklarar du dessa saker? I filmen får man ju se att hundarna skäller vid dessa ställen. Har man planterat in liklukt på dessa platser, eller vad är din teori?

jag förklarar det med att det är ologiskt att finna liklukt någonstans om föräldrarna är skyldiga.

Läkare vet hur man gör för att liklukten inte ska konteminera omgivningen.

Bara två kromosomskadade idioter hade lämnat dessa spår efter sig. Inte ens MA eller Boden-grabben gjorde dessa misstag.

Jag är högst tveksam till Amiralens trovärdighet. Han har ljugit i tidigare fall.

Polisen vill lösa detta. Det ser illa ut att inte ha löst det. Hade föräldrarna varit skyldiga så hade polisen varit de första med att sätta dit dem och visa upp sin kompetens.
Citera
2013-10-14, 15:48
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Jag försöker också se på det hela med öppna sinnen. Men enligt mig faller alla andra teorier än att det är föräldrarna som dödat henne. Säkert oavsiktligt, men ändå.

T.ex. hittades inga andra avtryck på det påstått öppna fönstret, än mammans. Fönstret visade heller inga tecken på att det öppnats med våld utifrån, trots att kanten var av aluminium som lämnar spår vid minsta rispning. Ingenstans i rummet har man kunnat finna några som helst spår på utomstående. Inga fotspår, inga hårstrån, inga fibrer av något slag.

Hundarna får nosa igenom samtliga rum som de nio personerna i sällskapet bott i. Endast i McCanns sovrum gör han markering. Bakom soffan och i garderoben, samt på Maddies gosedjur.
Hundarna får nosa igenom flertalet bilar och just vid McCanns hyrbil markerar de liklukt i bagageluckan.

En annan sak som är ytterst besvärande är Gerry McCanns beteende i en intervju där han får frågan om hur han reagerade när han hörde att utredarna hittat spår av blod, samt hundarna markerat i deras sovrum. Han blir rasande och rycker av sig mikrofonen och vägrar att uttala sig. Varför reagerar man så? Om man är oskyldig borde man väl vara tacksam över alla nya spår som kan leda ärendet framåt.

Förklara gärna din syn på dessa frågor.

Ang. det jag fetmarkerat.

Varför bryta sig in genom ett stängt fönster, om det nu fanns en olåst dörr? En förberedd förövare har troligen handskar på sig. Att endast mammans fingeravtryck kan hittats (om det jag skrivit ovan stämmer), kan förklaras med att hon förmodligen gick till fram till fönstret, tog i det när hon (ev.) lutade sig ut, för att se om Madeleine kunde synas. (Vilket hon sannolikt skulle göra, om hon kom in i rummet, såg att Madeleine inte fanns och fönstret stod öppet (som det inte gjorde när de gick därifrån tidigare.)
Citera
2013-10-14, 15:52
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
En pedofil spanar inte sällan in sitt offer, innan h*n slår till. En mycket söt liten flicka i bikini/baddräkt, glad, badandes, springandes omkring i solen - vilken dröm för en pedofil.

En "intresserad person" skulle lätt se vilken dörr (in till sin lägenhet) familjen dagligen gick in till. Föräldrarna och deras vänner kollade barnen kontinuerligt under kvällen. En person med syfte/önskan att ta Madeleine, skulle med lätthet ha kunnat observera detta. Dessutom att dörren inte var låst (de som kollade barnen behövde inte låsa upp när de skulle in).

Så: Vilken lägenhet det gällde, stod klart. Att personer kom för att kolla barnen varje halvtimme, stod klart. (Och däremellan var det alltså "fritt fram") Att dörren var olåst, stod klart. Som en straffspark för en (ev.) pedofil.

Dessutom, togs Madeleine inte ut genom ett fönster? Eller är det inte klarlagt? En förövare skulle knappast ta dörrvägen och därmed riskera att möta någon.

Du är inne på att en annan hotellgäst är skyldig antar jag då du pratar om flera dagars iakttagelser eller kanske någon som arbetar på hotellet.

Då borde detta fall ha varit löst redan inom en vecka.

Det finns ingenting som talar för att någon utomstående skulle fört i väg henne, ingen teknisk bevisning, inga vittnesmål som kan anses vara tillförlitliga och inga andra spår eller tecken på detta.

Tvärtom talar alla omständigheter för att föräldrarna är skyldiga, teknisk bevisning, deras handlande, deras beteende och deras ovilja att samarbeta med polisen.

Stackars Madde som har så fruktansvärt hemska föräldrar som numera även skor sig på hennes död.
Citera
2013-10-14, 15:57
Medlem
Citat:
Du är inne på att en annan hotellgäst är skyldig antar jag då du pratar om flera dagars iakttagelser eller kanske någon som arbetar på hotellet.

Då borde detta fall ha varit löst redan inom en vecka.

Det finns ingenting som talar för att någon utomstående skulle fört i väg henne, ingen teknisk bevisning, inga vittnesmål som kan anses vara tillförlitliga och inga andra spår eller tecken på detta.

Tvärtom talar alla omständigheter för att föräldrarna är skyldiga, teknisk bevisning, deras handlande, deras beteende och deras ovilja att samarbeta med polisen.

Stackars Madde som har så fruktansvärt hemska föräldrar som numera även skor sig på hennes död.

fast du vet väl att polisen går inte ut med all bevisning? Det skulle förstöra utredningen och förvarna evetuella förövare.

Jag tror att det är en liga som håller på med trafficking som har gjort det. Att slussa henne från Portugal till Afrika hade gått på nolltid, sen är man safe. Praia da Luz är vid Afrika. Undrar varför de inte tar barn från norra Portugal.

Skulle vara intressant att se om flera barn försvunnit från södra Portugal 2007.
Senast redigerad av Macca2013 2013-10-14 kl. 16:00.
Citera
2013-10-14, 16:03
Medlem
Googla Amy Bradley om ni vill se hur det kan se ut för naiva vita människor när man befinner sig på semester i länder där det förekommer saker som man inte är van vid hemma.

http://en.wikipedia.org/wiki/Disappearance_of_Amy_Lynn_Bradley
Citera
2013-10-14, 16:03
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
jag förklarar det med att det är ologiskt att finna liklukt någonstans om föräldrarna är skyldiga.

Läkare vet hur man gör för att liklukten inte ska konteminera omgivningen.

Bara två kromosomskadade idioter hade lämnat dessa spår efter sig. Inte ens MA eller Boden-grabben gjorde dessa misstag.

Jag är högst tveksam till Amiralens trovärdighet. Han har ljugit i tidigare fall.

Polisen vill lösa detta. Det ser illa ut att inte ha löst det. Hade föräldrarna varit skyldiga så hade polisen varit de första med att sätta dit dem och visa upp sin kompetens.

De var läkare och inte obducenter. Vet du överhuvudtaget om de kom i kontakt med lik när de arbetade eller tror du att alla läkare automatiskt gör det.

Tror du även att det är normalt att personer som arbetar med lik tar med sig liklukt på jeans och t-shirt när de far på semester.

Eftersom det förmodligen var den sista personen som dödade Madde så var denne tvungen att gå tillbaka till sällskapet och hålla god min tills de kunde återvända till rummet för att ta hand om liket.

Sannolikt placerades hon bakom soffan, så inte hennes syskon eller någon annan skulle se henne om de kikade in i rummet, och där fick hon ligga tills Gerry bar iväg henne.

Kanske det var mamman som gav henne det som dödade henne och sedan pappan som upptäckte henne död när han var in på rummet sista gången.

Hade inte portugisiska polisen blivit så motarbetade av politiska påtryckningar så hade de förmodligen löst detta fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in