Citat:
Ursprungligen postat av
Sibirius
Jag har på senaste tiden blivit intresserad av saab viggen bilar och såg denna på blocket
http://www.blocket.se/kronoberg/Saab_9_3_viggen_5dr_49479528.htm?ca=14&w=3 , lite tråkigt dock att han inte uppger reg numret och att köpa en bil som har gått 26000 mil kanske inte är den smartaste man kan göra? Vad menas med uppgraderat vevhus är detta någon trimning på något sätt? Isåfall gillar jag det inte. Det var dock den billigaste jag kunde hitta. Vad tror ni? Är den värd en närmare titt eller kommer det att bli en dyr historia att äga denna?
Kronobergs län och fotograferad i skogen ger tydliga vibbar av 25-årig ägare med kepsen bakfram och tung gasfot. Nackdelen med gamla Saab Aero och Viggen är att dom oftast är slitna och att ägarna successivt har allt mindre pengar att investera i bilen.
Mitt tips är att bor du i närheten så provkör den. Om det visar sig vara en välhållen bil, mot alla odds, så finns det nog lite prutmån.
Problemet med den här generationen Saab Aero/Viggen är köregenskaperna i högre hastigheter. Drivning och styrning på framhjulen var något som Saab inte riktig behärskade. Jag hyrde själv en del Saab Aero och köregenskaperna i motorvägsfart + var livsfarliga. Gav man fullgas i 120 så ålade bilen som en mask på vägbanan och parerade man inte med ratten så åkte man av.
Trevliga bilar annars, jag som är 184 satt bra.