Citat:
Ursprungligen postat av
Ripples
http://www.blocket.se/kronoberg/BMW_323_i___NY_BES___SEDAN_55196186.htm?ca=18&w=2
Är väldigt sugen på att byta in min Nissan Primera mot denna. Varför är den så billig?
På sidan finns bl.a detta: I trafik: 2005-02-08 sen har dom bara bilar under 30K och dom behöver inte varudeklareras.
Köpte tyvärr en bil utav dessa klåpare och fick sedan göra följande under 1 år:
Byta bägge bromsskivor bak + belägg ( dom stod iofs för jobbet).
Byta handbromsvajrar. (iofs förslitningsvara)
Byta styrenhet som dom konstaterade var fel på men ville inte hjälpa mig något mera. Slutade med att jag fick tag på beg via Ebay för 1500:- + frakt och jobb 600:-. Inlämnat till ARN då bilen inte var > 6 mån när detta gjordes och då har bilförsäljaren bevisbördan att det inte är ett ursprungligt fel.
Lät verkstaden bredvid (som drivs av en svåger till en av ägarna till bilfirman) lacka div rostskador och innan 1 år hade det släppt lack så också inlämnat till ARN.
Har därmed fått en lärpeng utöver att man inte ska köpa bil utav zigenare och det är att man inte köper bil utav muslimer heller.
Helt ot men jag var även och åt på pizzerian som ligger i samma område och dom hade vanlig halalkorv i min calzone som inte var god men jag var hungrig och har lärt mig en sak till nämligen gå aldrig in o ät på restauranger som har halal i namnet.
Nä nästa bilköp blir hos en MRF-ansluten handlare.