2013-10-10, 21:25
Medlem
Ju du!!
Viss koll har man ju!https://www.flashback.org/leave.php?...-valdsspiralen
Citat:
Ursprungligen postat av PeterDenSvenske
Hur jävla inkompetenta är polisen i göteborg? Varför har de ingen ordentlig koll på de olika gängen?

Sorry! Rätt ny på F-back - svaret avser detta inlägg!!
Citera
2013-10-10, 21:48
Medlem
Zikniks avatar
Citat:
Hur jävla inkompetenta är polisen i göteborg? Varför har de ingen ordentlig koll på de olika gängen?

Man har nog koll egentligen, men tandlös lagstiftning och "rasismstormar" gör att man tyvärr håller igen.
Citera
2013-10-10, 22:07
Medlem
Så är det!
Polisen vilka dom är. Man griper dom - dom lagförs - oftast med låga straff - dom fortsätter - lagförs igen om och om igen.
Citera
2013-10-11, 03:01
Medlem
X-mers avatar
Citat:

Det kallas för olaglig registrering numera. Du följer väll nyheterna, eller?
Citera
2013-10-11, 20:57
Medlem
SMD FBs avatar
Vet inte om det har skrivits vem han är än men förmodligen men skriver det ändå. M*rad var en riktig jävla skitstövel, kunde blåsa vem fan som helst, sin bästa vän om han så än ville. Alla visste det och min teori var att när folk såg att det var honom som blev skjuten så väntade de med att ringa 112 så att han skulle förblöda. Det var väl i trappuppgången hos hans mamma som de hittade honom?
Citera
2013-10-11, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Vet inte om det har skrivits vem han är än men förmodligen men skriver det ändå. M*rad var en riktig jävla skitstövel, kunde blåsa vem fan som helst, sin bästa vän om han så än ville. Alla visste det och min teori var att när folk såg att det var honom som blev skjuten så väntade de med att ringa 112 så att han skulle förblöda. Det var väl i trappuppgången hos hans mamma som de hittade honom?

Med din text så kan man tro att du kände honom men borde du inte veta att hans mamma inte bor där i så fall??
Citera
2013-10-12, 12:20
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bitchology
Med din text så kan man tro att du kände honom men borde du inte veta att hans mamma inte bor där i så fall??
Det enda jag fick höra var vem som blev skjuten och att han hittades utanför sin morsa.
Citera
2013-10-12, 14:11
Medlem
[quote=SMD FB|45641352]Det enda jag fick höra var vem som blev skjuten och att han hittades utanför sin morsa.[/QUOTE

Oki men det stämmer absolut inte . Synd att människor som inte vet något om saken går runt och sprider osanna grejor om honom...
Citera
2013-10-14, 02:31
Medlem
jag tror polisen börjar få punktering , att sverige nån dag skulle få bevittna såna händelser är verkligen sorgligt , det här med skottlossningar är nåt nytt i sverige och en grej som många kommer att säga emot mig är att demokratin har sina nackdelar och det här med stora kriminella gängbildningar har inte nåt att göra med att fattigdom att göra för det finns inte fattigdom i sverige , men om man exempel kollar i många balkan och sydamerikanska länder så fattar man att dom gör nästan allt kriminellt för att ha mat på bordet , men i sverige så är det tyvärr att många unga kommer inte in i arbetsmarknaden först o främst . i sverige går ingen hungrig och nästan Alla har tak över huvudet , vissa i mycket bra förhållanden och vissa mindre bra. dom här 25 som finns i det här punktmarkeringen kommer nog aldrig åka dit pga polisen kommer nog inte att lyckas binda rätt person till rätt mord eller försök till mord. polisen har kommit ut med att om dom här 25 som finns med i punktmarkeringslistan åker fast och får en volta så kommer det bli helt lugnt i hela sverige. men att drömma är aldrig fel.
Citera
2013-10-14, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasermannet
Det är fullt med Somalier där uppe i Rannebergen nu för tiden, har för mig det var något lägenhetsbråk med knivar för något tag sedan, säkert Somalier som var inblandade där också.

Så kan det gå när man försöker sno en Somaliers levebröd haha. Fast är du 100 % på att det var Somalierna och inte någon annan ?
menar du då att det här har inget med gäng och göra ? att det handlar om jonk och BO blev klippt pga jonk eller ???
Citera
2013-10-14, 14:21
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av excop
Så är det!
Polisen vilka dom är. Man griper dom - dom lagförs - oftast med låga straff - dom fortsätter - lagförs igen om och om igen.

Är det inte också så att många i gängen är under 18 år varpå de inte kan dömas till fängelse?
Citera
2013-10-14, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Är det inte också så att många i gängen är under 18 år varpå de inte kan dömas till fängelse?
Straffen i Sverige är generellt löjligt låga. Även för återfallsförbrytare. Problemet är inte unikt för de under 18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in