2013-10-13, 19:03
Medlem
tjack i näsan!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllskalle
Jag har precis börjat spela och har typ 100 funderingar om hur spelet funkar.
Jo jag fattar hur man kör, skjuter, reparerar osv.
Har spelat ca 100 strider så lite smått har man kommit igång.

Min fråga är: finns det någonstans där man kan läsa på om skill, vad tier är och klass är osv och annat allmänt för en noob

Känner att jag vill få grepp om spelet för annars är risken att jag tröttnar fort.

Sök wot wiki
Citera
2013-10-13, 20:42
Medlem
ok. ska kolla wiki.. Tack
Citera
2013-10-14, 00:09
Medlem
ESS-Lunds avatar
Bra dag, nått fyra på Noobmeter recent eff: http://www.noobmeter.com/serverTop/eu/RecentER/ femte skillen på E25/JP2 crew fixad samt 3000+ WN7 på E25:an nu vilket tog 900:ish matcher att nöta haha.

Om någon vill ha en write up på E25 är det bara att säga till men den är kanske inte så poppis. Snart färdig med unicumnötandet och då ska jag börja lira tier 9/10 på allvar (kör mest 7-8 nu).

Over and out, caelestis42
Citera
2013-10-14, 00:30
Medlem
Kebabsugers avatar
vad menar du med e25?

är väl bara att skjuta, skjuta skjuta, flytta sig och upprepa ? :P
4000 dmg är fan inte ovanligt när man kör den
2000 känns som absolut minimum i den vagnen

iofs så kör jag rent guld med alla 60 skott
en match med jgtiger88 så är man plus igen ju
Citera
2013-10-14, 00:34
Medlem
Salorms avatar
En bra kväll helt klart:
Win/Fights: 22 / 29 75.86%
Experience: 20*661 712
Experience Х: 31*347 1*529
Citera
2013-10-14, 01:15
Medlem
ESS-Lunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
vad menar du med e25?

är väl bara att skjuta, skjuta skjuta, flytta sig och upprepa ? :P
4000 dmg är fan inte ovanligt när man kör den
2000 känns som absolut minimum i den vagnen

iofs så kör jag rent guld med alla 60 skott
en match med jgtiger88 så är man plus igen ju

Oj, om det är så enkelt måste du ha superstats i den!? Har du länk? Vore kul att lära sig nåt nytt.
Citera
2013-10-14, 01:40
Moderator
Arne.Ankas avatar
Klient för test-servern.
http://dl.wargaming.net/wot/ct/files/WoT_internet_install_ct.exe

8.9 Public Test
10.10.2013 Announcements Comments

Tankers!

As the Wargaming Universe continues to evolve, so too does World of Tanks! We're pleased to announce we'll be launching a public test server for version 8.9 very soon!
How the Public Test Works
http://worldoftanks.com/en/news/19/8-9-public-test/
Citera
2013-10-14, 02:01
Moderator
Arne.Ankas avatar
Helvete vilken skitig match jag va i nyss, shitshire encounter startade norr.
Halva laget satte sig på kullen och titta på flagan, jag körde längs kullen i mitten för att lysa upp och skjuta fiender, resten av laget kampade C2.

Jag presssa på, klaga på att de i C2 inte gjorde nåt och fortsatte pressa mot flaggan, pga idioterna på kullen höll fienden 3-4ggr på att fånga flaggan.
Rent taktiskt var det en fullständig katastrof och enda orsaken till att vi vann var att några enstaka individer hade stake och att fiendelaget va ett större failteam.

När jag kom ut i garaget blev jag rätt förvånad över att se detta, körde AT 15.

Steel Wall
Spartan
Mastery badge: Ace tanker

3649 skada, gjorde klart mest i laget.
1451(x2 2902xp) xp, nästan 400 mer än näst bäste, 4352xp hade jag fått med premiumkonto.

30 skott
26 träffar
21 penetrationer

15 ggr träffad
5 penetrationer
1 skvättskada
4260 potentiel skada

1 fiende upptäckt
9 fiender skadade
4 fiender förstörda

39.858 krediter
-11.730 reparation
-20.400 ammo
7.728 vinst

Och så klagar många på att at15 är en skitvagn.
Citera
2013-10-14, 06:03
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ESS-Lund
Oj, om det är så enkelt måste du ha superstats i den!? Har du länk? Vore kul att lära sig nåt nytt.
haha, ingen galning som dig

Citat:
Ursprungligen postat av ESS-Lund
E25:an nu vilket tog 900:ish matcher

jag spelar typ 10-20 matcher SAMMANLAGT när jag väljer att spela någon dag och då 60 tanks att välja på :P

har 25 matcher med e25 lol
avg dmg 1884 och 60% winrate(har förlorat några matcher där jag gjort över 4000 i skada lol)
ang länk så har jag skrivit innan att mitt wot namn är samma som mitt riktiga, vill ej outa mig till alla flashback grävlingar :P
Citera
2013-10-14, 09:36
Medlem
ESS-Lunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
haha, ingen galning som dig

jag spelar typ 10-20 matcher SAMMANLAGT när jag väljer att spela någon dag och då 60 tanks att välja på :P

har 25 matcher med e25 lol
avg dmg 1884 och 60% winrate(har förlorat några matcher där jag gjort över 4000 i skada lol)
ang länk så har jag skrivit innan att mitt wot namn är samma som mitt riktiga, vill ej outa mig till alla flashback grävlingar :P

Average dmg är samma som för mig då. Jag snittar nog mer nu men var kass innan jag lärde mig spelstilen (inte haft t49 o hellcat) vilket drar ner.
Citera
2013-10-14, 10:50
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Klient för test-servern.
http://dl.wargaming.net/wot/ct/files/WoT_internet_install_ct.exe

8.9 Public Test

Ser ut att vara mest småfix i den här uppdateringen. Antar att folk generellt kommer att vara mest nyfikna på det nya tyska TD-trädet (som om vi behöver mer TDs som sagt). Fast det finns ju andra go'bitar också.

Added encounter battle mode to 'Erlenberg' map - Tror jag kan bli riktigt bra.

Added 'Northwest' map - Ser spännande ut. De som testat den redan verkar oerhört positiva.

Rebalanced (slightly improved characteristics) following SPGs... - Är detta början på en mer omfattande arty-buff? Vad är det som förbättras? Kan det vara värt att ta upp artyn igen snart? Börjar bli lite småsugen faktiskt.

New game mode: "Team Battle." Battles for teams up to 7 players with balancing them by players' experience level - Ska bli spännande att spela men kommer det att falla väl ut bland alla stats-fixerade spelare som finns? Trodde först att detta skulle bli en jättesuccé. Är inte lika övertygad längre. Det är ju så långt från seal clubbing man kan komma...

Fixed and rebalanced some part of 'Pearl River' map - Vad är ändrat? Måste ju vara deltabiten? Den har ju blivit jämnare nu när alla öster-lag stannar på rätt sida om bron men det har samtidigt blivit en betydligt tråkigare bana i och med detta. Vore ju kul att få åka in där och kötta på ordentligt på lika villkor.

Fast jag blev nästan mest nyfiken på denna: T7 Combat Car, Tier II American Light Tank En combat CAR? Det låter ju onekligen rätt kul i alla fall!

Edit: Just det. De smög in den här också. Det är väl många som kör denna som mod, vilket man slipper nu antar jag? All types of reticle have the reload indicator in seconds (including hundredths of a second)
Senast redigerad av Ace Ventura 2013-10-14 kl. 11:21.
Citera
2013-10-14, 11:08
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Fast jag blev nästan mest nyfiken på denna: T7 Combat Car, Tier II American Light Tank En combat CAR? Det låter ju onekligen rätt kul i alla fall!
Ha ha! Hittade just en bild på den. Menherregud!!
http://en.wikipedia.org/wiki/T7_Combat_Car
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in