2013-10-13, 19:44
Medlem
EySanchezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomek
Tror du inte att någon av dom andra målvakterna kan rädda mer hörnor och sånt då de har bättre reflexer?

Du ska inte ge dom möjlighet att nicka den mot mål. Om hörnan slås löst eller för centralt ska du gå ut med målvakten (håll inne Y/Trekant) och låta honom boxa bort den eller helt enkelt plocka bollen. Långa, snabba målvakter är bra på detta, det finns dock inte jättemånga. Lloris och Muslera är de som funkat bäst för mig hittills på just hörnor, Handanovic sköter sig också.
Citera
2013-10-13, 20:15
Medlem
Bruunkens avatar
Är så otroligt nöjd med mitt BPL/Brasse lag. Känner mig så lugn och bekväm när jag lirar med det, går som tåget just nu. Thiago Silva och David Luiz är antagligen det bästa mittlåset man kan ha, enligt mig, snabba och brytsäkra som få.

Eto'o och Negredo kompletterar varandra otroligt bra, Eto'os speed och Negredo med sin styrka och sina avslut som är helt locobananas. Den enda som inte lever upp till förväntningarna är Mata, han är inte dålig, inte ens nära, men för 70k bör han ju vara stjärnan i laget, tycker man.

http://www.easports.com/uk/fifa/football-club/ultimate-team/show-off?showoffId=eNKgoVPFbhgr:360
Citera
2013-10-13, 20:20
Medlem
Osborns avatar
Halloj igen, behöver återigen hjälp med ett lagbygge. Kraven är dessa:

-Reus, lewandowski.
-om det finns möjlighet if rodriguez
-alla 4-3-3 formationer, 4-1-2-1-2 och 4-2-3-1 (2)

Jag har 140k utöver dessa 3 spelare.
Citera
Medlem
Är så lack på spelet just nu. Känns som det är ännu mer handikapp på detta än på 13. Bollen studsar inte min väg kan man säga.

Tycker även att alla är jävligt aggressiva i sitt försvarsspel. De flesta har nog lärt sig att släppa contain knappen. Jag har också lärt mig det men får inte försvarsspelet att fungera. Någon som vill ge mig lite tips (gärna pm) så hade jag varit tacksam.
exempel så bommar jag allt som oftast tacklingarna, Medans många andra trycker väck mig hur lätt som helst från bollen. Kan det ha något med L2 R2 knapparna att göra eller styr man sin gubbe närmare motståndaren o sen göra ett manuellt byte på egen gubbe. Hoppas ni fattar vad jag menar.
Eller spelar de flesta man möter med autobyte o max löphjälp på i spelinställningarna.
Costum tactics, sen då, vad är att rekommendera där? I mina sista matcher satte jag det på ULTRAOFFENSIV o Bollinnehav. visst blev mina spelare mer taggade men jag gillar inte riktigt hållen som uppstår bakåt då?

Ett litet långt inlägg kanske men jag hoppas att någon tar sig tid att hjälpa mig lite ändå.

Sen tror jag nog att jag är i en svacka för mina långskott med Reus sitter inte längre.
Jaja hur som så tack på förhand för den som tar sig tid. Lirar du dessutom på PS3 så kanske jag kan tacka genom att köpa någon av dina skitspelare för en lite dyrare peng
Citera
Medlem
Roligt o disconnectas när matchen är slut o redan vunnen....
Citera
2013-10-13, 20:23
Medlem
Seether14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KentSvensson
Om du verkligen vill lira OP ska du spela så svettigt som möjligt, köra inlägg och spamma djupledsbollar.

Nickar är OP, varannat inlägg blir mål. Djupledsbollar med spelare som har någorlunda bra pass går alltid fram.

Pace är viktigt som vanligt. Styrka är det viktigaste.

Svårt att säga exakt vilka spelare som är OP, är nog inte många som har testat många spelare, utan folk har väl bara kört med några lag som mest. Men starka/långa/snabba ST är väl att föredra om du vill svetta dig fram. Att skilla är betydligt svårare. Passningsskickliga CAM, starka CDM, snabba yttrar, som vanligt alltså.

Gå in på futhead, sök spelare, sortera efter likes, kolla kommentarer etc.

Jag håller inte riktigt med. Möter man någon som kan försvara sig mot inlägg/hörnor så är det rätt balanserat. Tror själv inte att jag släpper in med än var tionde hörna och ännu mindre på inlägg.

Försvarsspelet på hörnor och inlägg är dock betydligt mycket mer realistiskt i år än tidigare. Det räcker inte att spamma B för att rensa undan längre, då blir man manglad istället.
Citera
2013-10-13, 20:29
Medlem
http://www.futhead.com/14/squads/1211983/

Vad tror folket?
Citera
2013-10-13, 20:30
Medlem
Någon som vet hur mycket man får för att vinna titeln i div 1?
Citera
2013-10-13, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BridgeKid
Någon som vet hur mycket man får för att vinna titeln i div 1?
14k har jag för mig att jag har lusläst någonstans.
Citera
2013-10-13, 20:32
Medlem
Dunderqvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osborn
Halloj igen, behöver återigen hjälp med ett lagbygge. Kraven är dessa:

-Reus, lewandowski.
-om det finns möjlighet if rodriguez
-alla 4-3-3 formationer, 4-1-2-1-2 och 4-2-3-1 (2)

Jag har 140k utöver dessa 3 spelare.

Vad tror du om detta?

http://www.futhead.com/14/squads/1212271/
Citera
2013-10-13, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntzPantz
14k har jag för mig att jag har lusläst någonstans.

+ pack då eller?
Citera
2013-10-13, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BridgeKid
+ pack då eller?
Inget pack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto