Despondency: Helt rätt det du säger att Canelos största misstag var att försöka boxa med Mayweather, man såg på hans ansikte hur förvirrad han var av att se sin överman framför sig. Men när det gäller den laterala rörelsen så håller jag med om att Hopkins-Cloud var ett praktexempel men tycker även i Mayweather-Canelo att det var det som gjorde att Canelo inte kunde cutta ner ringen och låsa fast Mayweather mot repen där han enligt många skulle ha mest framgång. Och jag tror den här oförmågan att skära ner ringen och Mays laterala rörelse intill repen höll fighten i mitten av ringen där han var helt chanslös.
Exempel. Det här har inget med lateral rörelse att göra med men han är så sjukt snabb Mayweather.
Bild.
Den där Judah-uppercutten var ju brutal som du sa, Judahs bästa slag som jag tror hade golvat de flesta. Utöver det så blev hans haka testad en del i fighten mot Soto. Men jo, han var nog aldrig riktigt skadad i Garciafighten men han hade aldrig varit så illa ute i sin karriär som i den fighten. Garcia landade några sjuka kombinationer som han tog väldigt bra.
När det gäller Trout-Canelo så ska jag leta upp ett gammalt citat från mig själv efter fighten som jag skrev här i forumet:
Citat:
Jag håller med dig, tycker inte heller att faktumet att Canelo vann är fel. Det var en jämn fight, kan fullt förstå om någon har Canelo med 1-3 ronder. På samma sätt kan jag förstå om någon har Trout i ledning med 1-3 ronder.
Hans huvudrörelser var grymma och han fick Trout att missa. Han gjorde det riktigt bra att försvara sig lutad mot repen också stundtals. Allt beror på hur man ser det, jag kände att Canelo inte kontrade tillräckligt för att vinna många av dessa jämna ronder. Canelo måste arbeta på sin kondis. Canelos slag var betydligt vassare när han väl slog, som man kunde se en gång när Canelos jabb landade riktigt hårt i slutet av en rond - hans slag hade bad intentions. Trouts hade inte samma sting, jabben var mest en "flicking" jabb.
Så egentligen tror jag att vi har en ganska lik åsikt angående fighten. Men jag landar i ledet där jag tyckte att Canelo gjorde något för lite för att vinna fighten övertygande och tog långa pauser där han inte gjorde mycket. Förstår dock helt vad du menar med effective aggression. Jag kommer säkert se om fighten tids nog så då ser jag framemot en mer djupgående diskussion