2013-10-12, 01:06
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Jag vill se GGG utmana Floyd, tycker han är den mest spännande boxaren där ute, vad tycker ni om GGG? Genady Govolkin
Citera
2013-10-12, 01:28
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
Jag vill se GGG utmana Floyd, tycker han är den mest spännande boxaren där ute, vad tycker ni om GGG? Genady Govolkin

GGG är alldeles för stor. Floyd kommer aldrig gå upp i mellanvikten så den matchen kan vi glömma. GGG ser ut att vara "The real deal" men han är fortfarande otestad då han inte mött de absolut bästa. GGG har snackat om att han vill ta sig an Ward Froch och även möta Hopkins i lätt tungvikt. Jag vill gärna se honom stanna kvar i mellanvikten och fightas mot Peter Quillin och Martinez nästa år så de kan göra upp vem som är bäst i mellanvikten. Klarar han av de boxarna får han gärna kliva upp i super mellanvikten. GGG möter Curtis Stevens i November - En fight han bör vinna om han vill leva upp till sin egen hype. Curtis slår dock stenhårt. Han har riktigt bra tajming i sina slag och hans vänsterkrok är inte att leka med. Intressant att se hur GGG reagerar om han blir träffad hårt av Stevens.

Citat:
Jag vill se Cotto-Canelo. Tycker det är perfekt läge för den fighten om Canelo vågar.

Det vill nog Canelo också. En seger över en respekterad boxare som dessutom är ett stort namn i boxningsvärlden är precis vad Canelo behöver just nu så det är en perfekt comeback fight för Canelo och hans varumärke. Efter Cottos senaste vinst och med Roach i hans hörna är det lätt att få folk att tro att Cotto är tillbaka i storform. Canelo spöar Cotto alla dagar i veckan. Personligen vill jag gärna se Lara vs Canelo men Lara är dock en boxare som Canelo däremot bör hålla sig från. Ingen bra match-up alls för Canelo.
Senast redigerad av Reggie Hamond 2013-10-12 kl. 01:42.
Citera
2013-10-12, 13:21
Medlem
Godzilla3s avatar
Jag gillar GGG:s närvaro i mellanvikten där han känns som att han både kan gå upp och ner i vikt och verkligen vill möta de bästa. Ska bli intressant att se hur länge han blir ignorerad av toppnamnen. Nästan samtliga namn i mellanvikten har sagt att de kan gå ner för att möta Mayweather, till och med Ward skrev att den enda han kan möta på 160 pounds är Mayweather. Men nu har de en riktig legitim motståndare i samma storlek som onekligen ser väldigt bra ut, ska bli intressant vem som först möter GGG och om han blir exposed eller inte. Matthysse och Canelo är två namn på senare tid som blivit väldigt exposed, Broner tror jag är precis på gränsen till att bli det. Men Golovkin känns som äkta vara, var sjukt imponerad över hur han stalkade Macklin.

Ortiz-Molina klar för kortet till Broner-Maidana. Måste säga att det är en hemsk hemsk matchning för Ortiz. Kommer vara väldigt svårt för honom att träffa Molina rent och det är någon som han förlitar sig på mycket.
Citera
2013-10-12, 14:21
Medlem
despondencys avatar
Canelo och Matthysse blev knappast exponerade; Canelo var tippad att förlora stort och det gjorde han. Han försökte boxas med Mayweather, det gick inte. Det var det ingen som trodde innan heller. Matthysse har alltid behövt sätta ned fötterna innan han slår och han fryser när han blir träffad med kombinationer; det syntes redan i matchen mot Olusegun Ajose. Det krävdes bara rätt man att hålla sig till en gameplan och Garcia har ring-IQ. Men han exponerade inte Matthysse, han utnyttjade svagheterna som varit tydliga de senaste åren.

Jag kan tänka mig Ward - GGG men mest på grund av att GGG mött för dåligt motstånd och här har han inget att förlora. Svårt att se att Ward skulle gå med på det. High risk, low reward. GGG behöver åtminstone möta betydligt bättre motstånd än Macklin och Rosado; problemet är väl att det är väldigt få som är beredd att ge honom chansen av samma anledning som Ward; det ger helt enkelt inte tillräckligt att möta honom. Froch är en man som skulle kunna ta sig an GGG om GGG flyttar upp; Froch är nog sugen på en större match förutsatt att han demolerar Groves så lätt som han borde. GGG har dock sina egna svagheter, kolla hans match emot Ouma. Han ser inte direkt oslagbar ut där och Ouma är ingen världsstjärna. Visst kan man ha dåliga dagar men GGG är enkel att träffa om man klarar av hans slagkraft. Går man in livrädd som Macklin kommer man bara göra sig till åtlöje. Har dock svårt att se att Stevens skulle få något gjort, lite väl stor klasskillnad även om det är svårt att avgöra hur bra GGG verkligen är än så länge.

Broner har enorma svagheter också, något han haft i mängder av år. Jag dömde hans match emot Ponce De Leon 96-94 till PDL. Maidana har stilistiska likheter med PDL; slår hårt, konstiga vinklar etc. Maidana är dock inte lika mentalt stark och Broner borde inte ha några problem med att boxa ut Maidana om han vill. Det kommer inte bli lätt; bara Alexander har haft det lätt emot Maidana och den fjanten borde ha diskats för hans jävla clinchande. Broner kommer inte clincha, han kommer delta i slagväxlingar. Hans haka har sett bra ut men weltervikt och superfjädervikt är inte samma sak och det finns ingen motståndare som inte slagit hål på Broners usla Phillyshell försvar. Maidana kan göra skada och jag hoppas att han gör det. Risken finns dock att han kommer jaga med sin överhandshöger och den kommer Broner vara beredd på om inte Maidana blandar in den i kombinationer. Om Broner inte är ett troll så är han en av de mest lätthatade boxarna i branschen just nu så nu hoppas jag att Maidana knockar Broner, även om det inte är sannolikt.

Ortiz går upp i lätt mellanvikt och möter en väldigt svår motståndare. Molina kommer vinna stort på poäng om inte Ortiz hittar en anledning att sluta innan klockan ringer.
Citera
2013-10-12, 14:56
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av despondency
Canelo och Matthysse blev knappast exponerade; Canelo var tippad att förlora stort och det gjorde han. Han försökte boxas med Mayweather, det gick inte. Det var det ingen som trodde innan heller. Matthysse har alltid behövt sätta ned fötterna innan han slår och han fryser när han blir träffad med kombinationer; det syntes redan i matchen mot Olusegun Ajose. Det krävdes bara rätt man att hålla sig till en gameplan och Garcia har ring-IQ. Men han exponerade inte Matthysse, han utnyttjade svagheterna som varit tydliga de senaste åren.

GGG har dock sina egna svagheter, kolla hans match emot Ouma. Han ser inte direkt oslagbar ut där och Ouma är ingen världsstjärna. Visst kan man ha dåliga dagar men GGG är enkel att träffa om man klarar av hans slagkraft. Går man in livrädd som Macklin kommer man bara göra sig till åtlöje. Har dock svårt att se att Stevens skulle få något gjort, lite väl stor klasskillnad även om det är svårt att avgöra hur bra GGG verkligen är än så länge.
Jo jag använde ordet "exponerad" lite fel. Exponerad ska bättre användas när man ser tydliga svagheter hos en fighter och inte när denne först förlorar mot någon på grund av svagheterna.

Men när det gäller Canelo så menade jag inte enbart fighten mot Mayweather. Jag tycker framförallt Canelo blev exponerad mot Trout där man såg prov på vad rörelse och aktivitet verkligen förvirrar honom. Men jag vet att vi har olika åsikter om vem som vann den fighten. Redan innan dess såg man en del dåliga tendenser men de var lätta att glömma då han ofta knockade sina motståndare. Mot Mayweather blev det bara helt självklart att han inte klarar lateral rörelse, nu finns den gameplanen ute mot framtida motståndare.

När det gäller Matthysse så är det klart att han visade svagheter innan fighten mot Garcia, sticker ut hakan mycket, vild i slagen, måste sätta ner fötterna som du skrev osv. men ingen hade riktigt lyckats med att kapitalisera på det ett övertygande sätt, beroende på hur man ser de något kontroversiella Alexander och Judah-fighterna. Men han var på ett långt segertåg med många KO:s och hade en haka utan dess like innan Garcia där han också blev droppad för första gången i sin karriär.

Jag har också varit något skeptisk mot GGG men har blivit mer och mer övertygad. För som du säger så har han verkligen slagkraft i varenda slag han slår men utöver det har han också en väldigt bra teknisk grund där hans enda nackdel är väl att han tar en del rena slag mot huvudet. Men han har också en haka som tillåter honom att göra det. Cuttar ringen på ett sjukt effektivt sätt. Den där rädslan du snackar om var ju inte bara något som man såg hos Macklin, det är en bra kvalité att ha. Vill inte göra några jämförelser med Tyson men just den här "intimidationen" (svengelska men hittar verkligen inget bättre ord) innan en fight är ganska lik. Ska bli intressant att se om Stevens visar någon rädsla, han har snackat mycket innan fighten så jag tror inte det.
Citera
2013-10-12, 20:32
Bannlyst
Vem vill vi att JMM möter om han vinner i natt? Samma frågetecken på bradley?

Tror att bradley tar det på decision men hoppas på JMM via KO.
Citera
2013-10-13, 12:26
Medlem
despondencys avatar
Godzilla3

Trout aktivitet och rörelse var inte förvirrande för Canelo som kontrande Trout hela fighten igenom och landade de hårdare, mer effektiva slagen. Ibland var han passiv men hans försvar var väldigt bra och han vann den fighten utan större problem. Jag har ärligt talat inte hört några större ramaskri över Canelos relativt stora poängvinst så jag har svårt att se förvirringen. Återigen, Trout slog många slag men slagen som räknades kom från Canelo. Jag hade samma åsikt som dig först men effektiv aggression och att slå mer slag är inte samma sak och efter att ha sett om matchen och haft kritierer som "cleaner, harder punches" så var det inte särskilt svårt att se att Canelo hade kontroll om den matchen även om han var lite väl defensiv ibland. Sen vet jag inte om jag håller med om att det var lateral rörelse som Canelo hade problem med. Det kan ha varit en del utav det men det primära var att Floyd är en oerhört mycket bättre boxare än Canelo (eller någon annan levande boxare) och kunde göra exakt vad han ville eftersom Canelo inte använde sig av de fördelar han hade, ålder och storlek. Han försökte boxas med Floyd och Floyd kunde ha vunnit enbart med sin jab, vilket förövrigt var det vapen som Canelo hade absout mest problem med, utöver timing. Floyd rör sig väldigt sällan så jag har inget minne av lateral rörelse faktiskt... Aldrig sett Floyd använde lateral rörelse heller om jag ska vara ärlig, minns du verkligen rätt? Lateral rörelse för mig är hur Stevenson och Hopkins slog Cloud. Inte hur Floyd slog Canelo.

Matthysse hade ett bra segertåg emot B-motstånd. Jag hade honom som vinnare mot Judah och speciellt Alexander men det märks att det inte krävts så mycket för att få Matthysse att se mänsklig ut. Matchen mot Judah var inget rån, det var en jämn match och Matthysses kroppslag tror jag faktiskt blev blockerade till mesta del, annars hade Judah varit mycket tröttare i slutet av matchen i och med att Mathysse har såpass mycket kraft och Judah såpass dålig kondition. Matthysse har haft en bra haka men han har inte fått tillräckligt med styrk för att verkligen få den testad. Visst, Judah hade en monstruös uppercut som Matthysse tog väldigt bra men det var en av väldigt få slag som hade full kraft bakom sig i den matchen. Men visst, Matthysse har en bra haka och jag tror faktiskt att han självmant tog ett knä för att han var ur position med ett skadat öga, intrasslad i repen. Jag tyckte aldrig han såg skakad ut, faktiskt.

Jag tror Stevens kommer gå in för fullt för knock och bli knockad ganska omgående. Han slår hårt men det är också allt. Han snackar mycket men det är ju en ganska normal, tråkig machojargong som amerikaner och mexikaner är duktiga på att använda sig av. Sen har nog Golovkin en bra haka men det återstår nog att se; han har ju inte klivit upp emot någon som verkligen kan testa den. Stevens slår förvisso hårt men jag tror inte att han kommer vara där tillräckligt länge för att Golovkins slagtålighet verkligen ska sättas på prov. Golovkin sväller däremot väldigt mycket för väldigt lite och det kommer vara ett problem när han möter boxare av hans egen kaliber. Vill minnas att han såg för jävlig ut emot Rosado, som är många nivåer under Golovkin och som dessutom inte landade särskilt mycket. Det han landade var dessutom kontringar på bakfoten och det är inte Rosado tillräckligt bra skolad för att göra med bra effektivt (ännu).

Blir kul att se Lomachenko i titelmatch i hans andra match någonsin. Han kan vara något speciellt men det återstår såklart att se. Rigondeaux - Lomachenko vore historiskt och väldigt, väldigt intressant. Make it happen. Rigondeaux får ändå inga matcher i lätt fjäder och Lomachenko är liten i viktklassen.
Citera
2013-10-13, 14:33
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Härlig vinst för Timmy i natt, JMM är ute och yrar när han säger att han blev robbed, hur löjlig får man vara? En solklar seger för Bradley som använde sin jab exemplariskt. Bradley är enligt mig nummer 2 p4p, han har segrar mot sjukt bra motstånd, Provodnikov, Devon Alexander, Pacman, Lamont Peterson, Juan Manuel Marquez.

Han är ingen RJJ men han är en VINNARE och det skall inte underskattas.
Citera
2013-10-13, 15:22
Medlem
Godzilla3s avatar
Despondency: Helt rätt det du säger att Canelos största misstag var att försöka boxa med Mayweather, man såg på hans ansikte hur förvirrad han var av att se sin överman framför sig. Men när det gäller den laterala rörelsen så håller jag med om att Hopkins-Cloud var ett praktexempel men tycker även i Mayweather-Canelo att det var det som gjorde att Canelo inte kunde cutta ner ringen och låsa fast Mayweather mot repen där han enligt många skulle ha mest framgång. Och jag tror den här oförmågan att skära ner ringen och Mays laterala rörelse intill repen höll fighten i mitten av ringen där han var helt chanslös. Exempel. Det här har inget med lateral rörelse att göra med men han är så sjukt snabb Mayweather. Bild.

Den där Judah-uppercutten var ju brutal som du sa, Judahs bästa slag som jag tror hade golvat de flesta. Utöver det så blev hans haka testad en del i fighten mot Soto. Men jo, han var nog aldrig riktigt skadad i Garciafighten men han hade aldrig varit så illa ute i sin karriär som i den fighten. Garcia landade några sjuka kombinationer som han tog väldigt bra.

När det gäller Trout-Canelo så ska jag leta upp ett gammalt citat från mig själv efter fighten som jag skrev här i forumet:
Citat:
Jag håller med dig, tycker inte heller att faktumet att Canelo vann är fel. Det var en jämn fight, kan fullt förstå om någon har Canelo med 1-3 ronder. På samma sätt kan jag förstå om någon har Trout i ledning med 1-3 ronder.

Hans huvudrörelser var grymma och han fick Trout att missa. Han gjorde det riktigt bra att försvara sig lutad mot repen också stundtals. Allt beror på hur man ser det, jag kände att Canelo inte kontrade tillräckligt för att vinna många av dessa jämna ronder. Canelo måste arbeta på sin kondis. Canelos slag var betydligt vassare när han väl slog, som man kunde se en gång när Canelos jabb landade riktigt hårt i slutet av en rond - hans slag hade bad intentions. Trouts hade inte samma sting, jabben var mest en "flicking" jabb.
Så egentligen tror jag att vi har en ganska lik åsikt angående fighten. Men jag landar i ledet där jag tyckte att Canelo gjorde något för lite för att vinna fighten övertygande och tog långa pauser där han inte gjorde mycket. Förstår dock helt vad du menar med effective aggression. Jag kommer säkert se om fighten tids nog så då ser jag framemot en mer djupgående diskussion
Citera
2013-10-13, 15:24
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
Härlig vinst för Timmy i natt, JMM är ute och yrar när han säger att han blev robbed, hur löjlig får man vara? En solklar seger för Bradley som använde sin jab exemplariskt. Bradley är enligt mig nummer 2 p4p, han har segrar mot sjukt bra motstånd, Provodnikov, Devon Alexander, Pacman, Lamont Peterson, Juan Manuel Marquez.

Han är ingen RJJ men han är en VINNARE och det skall inte underskattas.
Håller med helt, sett fighten två gånger nu. Båda gångerna hade jag Bradley som vinnare. 116-112 Bradley hade jag det senaste gången. Det var inget kontroversiellt med den här fighten. Marquez kunde inte timea Bradley som boxade smart. Bradley skadade Marquez fler gånger än tvärtom.
Citera
2013-10-13, 18:11
Medlem
nickoruts avatar
Solklar Bradley-vinst. Jag tycker Bradley gjorde det bra och har nu visat att han förutom sina fysiska och tekniska attribut även kan följa en gameplan. Bradley är absolut med i p4p-rankingen! Synd att han är "killen som rånade pacman" bara. Hade varit mycket bättre om han haft en hedersam förlust mot en Pacman på sin (nästan) peak.

Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3
Bild.

Underbar bild. Ser ju inte direkt ut som en gammal man.
Citera
2013-10-13, 18:42
Medlem
Lubrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3
Håller med helt, sett fighten två gånger nu. Båda gångerna hade jag Bradley som vinnare. 116-112 Bradley hade jag det senaste gången. Det var inget kontroversiellt med den här fighten. Marquez kunde inte timea Bradley som boxade smart. Bradley skadade Marquez fler gånger än tvärtom.
Det kanske är läge för Bradley att möta Floyd..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in