Citat:
Ursprungligen postat av
Snuttegrisarna
Det är väl värt att testa?
OBS: Man får överjävliga biverkningar första veckan, men det går över rätt snabbt om man har tålamod. Sen börjar det roliga

Citat:
Ursprungligen postat av
Golgi
Är kvinna och åt Cipralex 5 mg (lägsta dosen) i 1,5 år mot oro och ångest.
Sexlusten försvann gradvis från lagom mycket till _ingenting_ och förmågan att få orgasm försvann, kunde innan tabletterna få multipla orgasmer ganska lätt. Att blir smekt kändes till slut som att klia sig på foten typ, jättekonstigt! Intresset för sex bara försvann, kunde inte ens onanera! Pallade inte äta medicinen längre pga av detta då det minst sagt störde min relation.

När jag trappade ner tabletterna kom lusten och orgasmerna tillbaka, waah så underbart!

Jättestort tack för er respons!
Voxran är ett mycket bra tips, men tyvärr är den för svag för mig, gissningsvis pga ADHDn. Har provat att äta delvis bara den, och delvis den samtidigt som jag ätit Adderall XR. Det senare experimentet gav utslag över hela kroppen och fick omgående avbrytas. Bortsett från utslagen och att jag lättare fick kramp, så påverkade det mig inget. Hade hoppats på lite mer lugn i sinnet, men icke.
Att prata med läkaren är också ett bra tips, åtminstone i teorin. Jag funderar på om jag kanske borde byta till privat psykiatriker. Min nuvarande har i princip aldrig tid att följa upp behandling, och då som mest per telefon i stressiga 5 min-samtal. Han är mer att se som ett receptblock. Att han och min kontaktsjuksköterska frågar mig om behandlingsråd angående andra patienter, eftersom de anser att min kunskap om psykofarmaka vida överstiger deras (wtf!?) - under min telefontid - gör inte att mitt förtroende ökar heller.
Fråga:
Är det någon som läser detta som provat någon form av ångestdämpande eller SSRI som inte långsiktigt sabbat sexlust och orgasmer? Tänker Lyrica, Zoloft m fl. Det jag vill uppnå är att störas "lagom" mycket av ljud, som alla "vanliga". Så jag kan vara
i stunden och njuta, oavsett om det är sex, umgås med folk eller besök på en restaurang, och inte snabbt urholkas på energi pga av ventilationsljud, att flera pratar samtidigt, sorl eller buller.
Cipralex löste precis detta, men med sexuell biverkan då.
Här är en lista över de mediciner jag hittills provat:
- Concerta/Ritalin/Medikinet (metylfenidat): Ökade lusten och ökade nervositeten till allt.
- Strattera: Antingen hög eller bara lättirriterad. Bibehållen lust men omöjligt att få orgasm
- Voxra: Som att äta sockerpiller, men med utslag över hela kroppen.
- Modafinil: Världens underbaraste medicin på tråkiga möten. Det går inte bli trött :-)
- Adrafinil: Ungefär som Modafinil men verkade minska ångesten också. Tillverkas dock inte längre.
- Valdoxan: Har du problem att hålla 24 h dygnsrytm? Vill du sova effektivare? Prova denna! Verkar för övrigt öka effekten av både koffein och Cipralex.
- Cipralex: Även om jag bara provade 2 veckor sammanfattar Golgi det suveränt. Sexlusten försvinner och orgasmer blir ett minne blott.
- Metamina och Vyvanse: Lusten ökade rejält i början, för att sedan plana ut.
- Adderall XR: Opåverkad lust, men lyckas ignorera störande ljud mycket bättre.
De mediciner jag äter idag:
Metamina (vid behov, 1.25-2.5 mg per tillfälle), Adderall XR (10 mg, 2x per dag), Valdoxan (25 mg)