2013-10-11, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjosansa
Varför skulle det vara fantasier?
Jag skulle inte förkasta den idéen alls. Det är många arbetslösa därute idag som behöver komma ut i arbetslivet.
Och många tjänster har gamla stofiler som egentligen bara sitter ut dagarna.
Jag tror att 6 timmars dagar mycket väl kan vara något.. Kanske lite tidigt att göra det idag men en dag kommer det nog vara så.

Om du vill arbeta 30 timmar på en vecka så gör du det. Om du vill arbeta 100 timmar så kan du ordna det. Ditt eget jävla ansvar pojk. Skit i hur länge andra arbetar och fokusera på dig själv din förbannade bolsjevik.
Citera
2013-10-11, 20:03
Medlem
dunderdasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Jag är snart i 30 år fyllda. Snart klar med min utbildning och nu börjar allvaret. Under senare tid har jag haft praktik till 100% under perioder inför kommande yrke. Jag vet att jag måste vara vaken och klar på mina kommande arbetsplatser därför ställs det krav utanför mitt yrke på mig, hur jag lever.

Jag har i alla fall under dessa perioder ofta stigit upp klockan 06.00 på morgonen, trött som bara den. Jobbar på under dagen till 16:00. Kommer hem och däckar i soffan minst 1 timme, sedan är det dags för middag. Klockan blir 19.30 och läser lite mail och annat, tittar på tv till klockan 22. Sedan väntar sängen igen.

Jag börjar inse att det är ingen idè leva om allt ska gå ut på arbeta. Den enda avkoppling jag får är 2 timmars tv-tittande, och då har jag ingen familj. Jag vill tillbaka till mitt tidigare liv där jag kunde åka till Paris ett par dagar, spontant åka och fiska i ngn sjö, eller ta tåget till göteborg och till ngn ölbar på avenyn. Missförstå mig inte, jag älskar mitt jobb, men jag älskar livet också.

Hur orkar ni som enbart lever för jobbet och låter åren gå, vad är det då för mening om man inte vågar ha tid över?
Jag tycker att livet är roligt och jag jobbar heltid. Kanske för att jag inte knarkar tv två timmar om dagen utan gör något jag tycker är roligt istället?
Citera
2013-10-11, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smooth
Om du vill arbeta 30 timmar på en vecka så gör du det. Om du vill arbeta 100 timmar så kan du ordna det. Ditt eget jävla ansvar pojk. Skit i hur länge andra arbetar och fokusera på dig själv din förbannade bolsjevik.

Lugn i stormen.. Mycket ilska o irritation hos dig.
Onödigt att ge andra namn bara för att de inte har samma åsikt som dig.. Du tycker att alla ska tycka precis som du va.. Kommunism om något..
Citera
2013-10-11, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hebr
Fast du tror inte att många chefer har jobbat arslet av sig för att sen kunna chilla med en bra pension?
Känns som att 80% av er som kommenterat står på något lågavlönat jävla lagerjobb och klagar hela dagarna. Börja läsa på universitet eller vad som helst, avancera i eran karriär och satsa på att tjäna pengar.

Alla har ju inte turen att hitta en högavlönat jobb bara så där, men att sitta och häcka på något skitjobb och dessutom nöja sig med det är ju fan ett stort svek mot sig själv.
Inte alla nej. Visst de har vänt en del papper och ringt en del samtal, men ofta beror det på kontakter. Tro mig, de på golvet sliter så fan så mkt mer än dessa män i slips. De får många miljoner i div löner, bonusar osv osv när de får säga upp vanliga arbetare för att ekonomin är dålig. Är det verkligen rätt?

Alla passar inte för universitet och alla klarar inte heller av eller orkar gå mer i skolan, många tröttnar på skolan efter 12 år och orkar inte med att gå 3-5 år till i en väldigt avancerad utbildning, väldigt många VILL jobba med kroppen och pallar inte sitta på ett kontor framför en dator eller pärm hela dagarna. Alla är olika, man kan inte säga åt någon "men gå på universitetet då" om man klagar på sin låga lön när man sliter så otroligt mkt. Dessutom så är det ingen garanti för jobb fast man har en "fin" utbildning, långt ifrån.
Sedan så är det inte alltid läge att plötsligt bli student och vara beroende av CSN-bidrag på ca 6500:-/mån i 5 år när man är t.ex 35-45 år och har hus, bil, barn osv osv att betala för..
Senast redigerad av HmmVadSkaJagHeta 2013-10-11 kl. 20:15.
Citera
2013-10-11, 20:13
Medlem
Jag har turen att ha ett heltidsjobb som känns mer som semester när jag är där än när jag faktiskt har ledigt. Skaffa ett jobb som du trivs med! Eftersom man trots allt måste dra in kosingen kan man ju i alla fall ha roligt under tiden!
Citera
2013-10-11, 20:14
Medlem
utan.att.stannas avatar
Fast sen är ju sjukslöterskor kända för sitt eviga gnäll också...
Citera
2013-10-11, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
DU är dum i huvudet som inte fattar att du inte kan klaga på tiden när du prioriterar fel!

Håll käft din jävla nolla. Sitt inte och kalla folk dumma i huvudet. Av dygnets vakna timmar har han alltså 2 timmar av "fri" tid. Det är inget spektatulärt. Frågor på det?
Citera
2013-10-11, 21:03
Medlem
sp1rits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brainwhipper
Håll käft din jävla nolla. Sitt inte och kalla folk dumma i huvudet. ........

Did you just divide by zero?
Citera
2013-10-11, 21:09
Medlem
ganglere2s avatar
Ja, livet är kanske för roligt för att kunna arbeta öht. Fast är det roligt utan pengar?
Citera
2013-10-11, 21:32
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elefantpenis2002
haha vad är det för vits att dö rik?du kommer inte kunna ta med dej pengarna i graven.håller med ts njut av livet istället.

Talade aldrig om vitsen med att dö rik. Jag vill leva bra när jag är gammal och inte bli en desperat pensionär som TS kommer att bli. Jag lever efter Konfucius ord: "Jobbar man med något man älskar kan man inte kalla det jobb". Jag jobbar inte. Jag tjänar mycket pengar och har sällan ledigt, men har så mycket kul att jag inte skulle kunna tänka mig att leva på annat sätt. Jag njuter till fullo av livet, vardag som ledighet.
Citera
2013-10-11, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Talade aldrig om vitsen med att dö rik. Jag vill leva bra när jag är gammal och inte bli en desperat pensionär som TS kommer att bli. Jag lever efter Konfucius ord: "Jobbar man med något man älskar kan man inte kalla det jobb". Jag jobbar inte. Jag tjänar mycket pengar och har sällan ledigt, men har så mycket kul att jag inte skulle kunna tänka mig att leva på annat sätt. Jag njuter till fullo av livet, vardag som ledighet.

Lustigt sätt att se på livet.. Slit som ett djur hela dagarna så kan du njuta de sista 10 åren av ditt liv med en någorlunda ekonomi..
Den som känns desperat här är ju du.. Du lever hela livet i rädsla att vara lite fattig dina sista dagar.. de dagarna där du knappt har orken eller lusten att göra något kul.

Som jag sagt tidigare.. njut av livet.. Vi har bara ett liv.
Citera
2013-10-11, 21:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dunderdasen
Jag tycker att livet är roligt och jag jobbar heltid. Kanske för att jag inte knarkar tv två timmar om dagen utan gör något jag tycker är roligt istället?

Har jag sagt att livet är tråkigt. Det jag säger är att livet är för roligt och att det begränsas ngt oerhört av att jobba heltid.
Märks såväl när ngt knapp klarade grundskolan1
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in