Citat:
Ursprungligen postat av
kinesarsle
Du får nog ge lite mer info.
När och hur fick han tag på ditt kort? När spärrade du det? Hur länge sedan var allting? Hur kunde han använda ditt kort? Hade han koden?
Jag misstänker att det är en familjemedlem som gjort detta. Kortet försvann under min sömn. Han lade det tillbaks efter han kom hem. Då jag fortfarande sov. Alltså har jag inte spärrat kortet.
Jag märkte att jag förlorade pengarna efter jag gjorde kvittoutdrag. Under en helg. Den helgen som min familjemedlem skulle ut och ha kul. Jag själv går aldrig ut på krogar.
Exakt hur länge sen det var detta, har jag ingen stor koll på. Men skall se med banken om detta.
Jag tror inte han hade min kod. Det var inne i en krog. Där han köpte, köpte och återköpte dricka. (Eller annat)
Jag läste nyss i en tråd, där man inte behövde kod i en krog. Utan man behövde tydligen bara skriva sin namnteckning, eller behövde inte göra detta överhuvudtaget.
Precis som Mc'donalds system. Eller tja, de hade ett sådant system förut. Nu behöver man ju knappa in kod där.
Men antar att krogen hade sådant, och därför behövde han nog ingen kod, utan behövde bara visa upp mitt kort.