2013-10-10, 13:08
Medlem
Fjandass avatar
En sak till: folk som inte torkar av maskinerna efter sig!
Är 2 killar på 16-18 år på mitt gym som ALDRIG torkar. Dom går därifrån och nästa som ska ha maskinen måste torka före. En regel på gymmet är att torka av.

Mongolidtjejen som alltid gör samma övningar oavsett och skakar sig genom passet:
Vägrar ge ifrån sig maskinen också.
2013-10-10, 15:41
Medlem
Signaturums avatar
Vill gärna dela ut en känga till personalen som jobbar på mitt gym...
Har lyckats glömma luren hemma två gånger denna veckan, detta har resulterat i att jag saknar musik i öronen. Har därför tvingats lyssna på den HEMSKA musiken som spelas på gymmet. Allt ifrån Justin Bieber till Leona Lewis och dylikt. Vem fan blir motiverad att lyfta skrot till sånt?

En annan person jag har börjat störa mig grovt på är killen som beter sig som om han har kissat på varenda hantel i gymmet, och därav äger dessa under tiden han gymmar.
Killen tittar snett på varenda person som kommer fram och plockar upp en hantel eller två, har även kunnat höra något konstigt läte ifrån honom som kan liknas morrande när någon är nära hans "revir".
2013-10-10, 15:50
Medlem
flashgrenades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjandas
En sak till: folk som inte torkar av maskinerna efter sig!
Är 2 killar på 16-18 år på mitt gym som ALDRIG torkar. Dom går därifrån och nästa som ska ha maskinen måste torka före. En regel på gymmet är att torka av.

Själv tycker jag det är en överdriven policy det här med att torka av allting efter sig på vissa gym. Visst om man kört kondition en halvtimme och skapat en stor svettpöl där man varit, då kan man ju göra snyggt efter sig. Men att hämta papper och spraya rent efter sig vartän man går känns bara så onödigt. Är det verkligen så jobbigt att sätta sig i en "otvättad" maskin, du är ju trots allt på ett gym och ska väl ändå duscha efteråt?
2013-10-10, 16:21
Medlem
dethalvabarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissRandomness
Typer som stör mig på gymmet? Hmm..

Jag stör mig inte direkt på någon för jag försöker att koncentrera mig på mitt men det kan kännas lite onödigt att se en person på löpbandet som GÅR i 30-40 min för att sedan gå hem. Det kan man väl göra utomhus? Men sen å andra sidan så vet jag heller inte deras bakgrund. De kanske är skadade men fortfarande har en bindande löpande betalning till gymmet och går dit bara för att.

Kan också tycka att det är lite irriterande med killar som illglor! Visst att man sneglar lite ibland men inte kul när någon verkligen spanar in en sådär creepy!

:/ känner mig lite träffad av båda punkter.

Gillar att glo på vissa avsnitt av vissa tv-serier och det är svårt att titta på tv samtidigt som man joggar/springer när man tränar kondition så jag brukar sätta löpbandet på heartrate + walk och låta det själv anpassa fart och lutning själv medans man glor på tv.

Sen när man tränar hårt ibland så försvinner tankekapaciteten ibland nästan helt och man kan i princip glo in i en vägg i några minuter utan att vara medveten om det. Är i princip ingen skillnad där med en vägg och en vacker vältränad tjej som är mer intressant att kolla på än väggen då man glömmer gärna bort allt möjligt(även vanligt hyfs) när man är trött.
2013-10-10, 17:13
Medlem
DisposableGarbage4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashgrenade
Själv tycker jag det är en överdriven policy det här med att torka av allting efter sig på vissa gym. Visst om man kört kondition en halvtimme och skapat en stor svettpöl där man varit, då kan man ju göra snyggt efter sig. Men att hämta papper och spraya rent efter sig vartän man går känns bara så onödigt. Är det verkligen så jobbigt att sätta sig i en "otvättad" maskin, du är ju trots allt på ett gym och ska väl ändå duscha efteråt?
Bedömningsfråga, lämnar man synligt svett efter sig så får man fan torka av det.

Satte mig i en scottcurl häromdagen efter en gubbe varit där och armarna klibbade fast i hans gubbsvett. Det var rätt vidrigt.
2013-10-10, 17:26
Medlem
elopis avatar
Citat:

Jag stör mig inte direkt på någon för jag försöker att koncentrera mig på mitt men det kan kännas lite onödigt att se en person på löpbandet som GÅR i 30-40 min för att sedan gå hem. Det kan man väl göra utomhus? Men sen å andra sidan så vet jag heller inte deras bakgrund. De kanske är skadade men fortfarande har en bindande löpande betalning till gymmet och går dit bara för att.

Kan också tycka att det är lite irriterande med killar som illglor! Visst att man sneglar lite ibland men inte kul när någon verkligen spanar in en sådär creepy!

Finns flera fördelar med att gå på ett löpband. Mest uppenbara är väl att du kan reglera lutning och hastighet. Utöver det slipper du vind, regn, pollen och solsken (om man är känslig, fan vet jag). Det är varken för kallt eller för varmt utan vanlig inomhustemp. Man behöver inte bestämma var man ska gå och man kan kliva av när man känner att man har gått klart. Det är alltid nära till vatten och toalett och du riskerar inte att trampa i hundbajs och/eller vattenpölar. Dessutom behöver du inte vara uppmärksam på omgivningen, du kan försvinna iväg i dina tankar eller spana in valfritt utan att snubbla eller krocka. Att dessutom kunna göra någonting så tråkigt som att gå framför en tv som visar något underhållande är ju royal. Heja teknik.

Inte för att jag brukar gå på löpband, men jag kände att... Vafan.
2013-10-11, 20:57
Medlem
Mr.Riddims avatar
............................VAD SOM STÖR MIG!?

FOLK SOM TRÄNAR PÅ GYMET FÖRKYLDA! DE SOM ÄR HALV SJUKA ELLER HOSTAR HELA TIDEN BORDE FAN SKJUTAS I HUVUDET! VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ DOM EGENTLIGEN!? TRÄNA FAN INTE OCH SMITTA NED OSS ANDRA NÄR NI ÄR SJUKA. ÄCKLIGA JÄVLA MÄNNISKOR!
2013-10-11, 21:59
Medlem
Idag hade en idiot ställt en bänk i squatracket och körde hantelpress. Jag som skulle träna benen undrade om inte jag kunde ta squatracket om han ändå inte använde det. Fick som svar tillbaka att han bara hade ett set kvar. Ville inte göra någon grej av det om han bara hade ett set kvar så jag knöt näven i fickan och väntade snällt.
2013-10-11, 22:09
Medlem
Atrocitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Riddim
............................VAD SOM STÖR MIG!?

FOLK SOM TRÄNAR PÅ GYMET FÖRKYLDA! DE SOM ÄR HALV SJUKA ELLER HOSTAR HELA TIDEN BORDE FAN SKJUTAS I HUVUDET! VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ DOM EGENTLIGEN!? TRÄNA FAN INTE OCH SMITTA NED OSS ANDRA NÄR NI ÄR SJUKA. ÄCKLIGA JÄVLA MÄNNISKOR!

Sålänge du inte slickar på gymstängerna är gymmet ingen större smittorisk än jobbet, skolan, matbutken eller skoaffären. Folk bär på smitta/är sjuka överallt.
2013-10-12, 02:23
Medlem
Citat:

Just om löpbandet är bland annat reumatiker rätt känsliga för att exempelvis kyla ned sig samt att en intensiv smärta kan komma istort sett när som helst. Vet detta då jag själv varit reumatiker sen jag var sex år. Är faktiskt delvis därför som jag tränar fem dagar i veckan för att hålla sjukdomen stången.
2013-10-12, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashgrenade

Håller med. Svettas jag som en gris brukar jag torka efter mig. Ibland har man inte hunnit börja svettas alternativt så går inte svetten genom kläder, och då struntar jag i det. Blir maskinen lite fuktig, som dunstar bort efter någon minut, så torkar jag inte heller.

Saker jag stör mig på:

-Killen som kör 30 set i valfri övning, för att sedan vara klar med passet.
-Folk som kör ostrickt
-Folk som bara sitter i en kvart
-Tjejer som inte ens tränar, utan bara leker med de lättaste vikterna o tror att de ska bli fit
Senast redigerad av erej13 2013-10-12 kl. 02:36.
2013-10-12, 02:50
Medlem
Hatar formhippies, inget magiskt kommer hända för att man använder perfekt form.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in