2013-10-11, 16:48
Medlem
arboratoruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arboratorus
Uppdatering:
SVT Värmlandsnytt: Polisen hämtade Nis
I morgon bitti ska familjen flygas från Göteborg tillbaka till Kosovo. Familjen ska utvisas eftersom det, enligt Migrationsverket, inte finns tillräckligt ömmande skäl för att familjen ska få stanna i Filipstad där de bott i fyra år.

Uppdatering:
Värmlands Folkblad: Nis fall uppmärksammat i Kosovo

Nis Beqiri och hans familj fick inte det mottagande de blivit lovade i Kosovo. På flygplatsen i Pristina vägrade läkaren att skriva på ankomstdokumenten och medier i Kosovo uppmärksammar nu Sveriges utvisning av den svårt sjuke tolvåringen.

Även hälsoministeriet i Kosovo konstaterar att det saknas förutsättningar för behandling av Nis Beqiri. Läkaren som mötte familjen på flygplatsen i Pristina i tisdags för att bedöma pojkens tillstånd valde av samma anledning att inte skriva under ankomstdokumentet.
Citera
2013-10-11, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Heja Ibbe, klart han ska få stanna. Verkar vara en riktig svärmorsdröm, och tjejerna vekar gilla Ibbe. Om han utvisas finns det nog många som vill gifta sig med Ibbe och då är frågan avgjord.

Men vad roligt att höra!
Då verkar det som att det finns goda chanser till lite halvt sinnesslö blandrasavkomma som kan fortsätta tynga ner landet även efter Ibbes frånfälle i framtiden.
Glädjande.
Citera
2013-10-11, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Densjukaste
Snälla dö.

Känns det bra nu? Känns det som att du tagit debatten?

Två ord och en smiley klarar du av att leverera.
Men visst, det Krackelerar skrev var ju så dumt så det behöver inte ens bemötas.
Att negrerna gott kan hålla sig till sin egna kontinent, och att de själva har/borde ha ansvar för att skapa fungerande samhällen och bygga upp ett välstånd.

Det är ju helt skruvat ju!!
Eller?
Jag tycker det låter väldigt vettigt jag.
Du kanske har lust att utveckla din kritik mot hans inlägg lite?
Citera
2013-10-11, 17:11
Medlem
user694057s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RisingSun
Känns det bra nu? Känns det som att du tagit debatten?

Två ord och en smiley klarar du av att leverera.
Men visst, det Krackelerar skrev var ju så dumt så det behöver inte ens bemötas.
Att negrerna gott kan hålla sig till sin egna kontinent, och att de själva har/borde ha ansvar för att skapa fungerande samhällen och bygga upp ett välstånd.

Det är ju helt skruvat ju!!
Eller?
Jag tycker det låter väldigt vettigt jag.
Du kanske har lust att utveckla din kritik mot hans inlägg lite?

Ett barn blir medtaget till Sverige utan egen vilja, sin farbror säger "det är mitt barn" för att det ska vara mer trovärdigt, för att fly undan ett krig. Barnet lämnas för att få uppfostran hos en riktig fosterfamilj som kan ta hand om barnet.

Barnet växer upp inom familjen, ser fosterfamiljen som sin riktiga familj. Har ingen kontakt med sin familj ifrån Afrika.

Bygger relationer, skapar vänner, kontakter, sköter skola, samhälle, allting.

När barnet fyller 18 måste det utlämnas till ett annat land, där den inte har något att relatera till. Inte ens språket.

Var ser du logiken i detta?
Nej just det, du är bara en utav alla nonchalerande pajsare som njuter av att få folk upprörda. Det blir en riktig njutning när ni får se att killen får stanna i Sverige.

Sug på den karamellen, kära lilla du .
Citera
2013-10-11, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fudge0wn
Må så vara, eller inte. Han har sitt liv i Sverige, ingen annanstans. Han är oerhört älskad av sina nära och kära. Han är långt ifrån den vanliga blatteungen i förorten när det gäller beteende och moral. Om du tänker dig in i hans situation så borde du förstå. Du och jag skulle också börja gråta om vi plötsligt fick beskedet att lämna vårt liv och flytta till en helt främmande plats i världen.
Han har sitt ursprung och sitt folk i Afrika, han är inte anpassad att leva här så det är, trots sorglig historia, helt i sin ordning att han återvänder till sitt naturliga habitat.
Citera
2013-10-11, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av user694057
Ett barn blir medtaget till Sverige utan egen vilja, sin farbror säger "det är mitt barn" för att det ska vara mer trovärdigt, för att fly undan ett krig. Barnet lämnas för att få uppfostran hos en riktig fosterfamilj som kan ta hand om barnet.

Barnet växer upp inom familjen, ser fosterfamiljen som sin riktiga familj. Har ingen kontakt med sin familj ifrån Afrika.

Bygger relationer, skapar vänner, kontakter, sköter skola, samhälle, allting.

När barnet fyller 18 måste det utlämnas till ett annat land, där den inte har något att relatera till. Inte ens språket.

Nu orkar jag inte se om intervjun men vadå inte ens språket?
Menar du att genomsnittsnegern är så dum att den inte ens klarar av att lära sig två språk okej?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Liberia
Står nämligen att engelska är officiellt språk där och det läste man redan på min tid från och med fjärde klass, säkert börjar de redan i trean nu.

Nej du, försök inte, han kan engelska och han har dessutom mycket att relatera till i Liberia eller Ekvatorialguinea. Det är hans ursprungliga hem, där finns hans landsmän, människor som är avlägsna släktingar till honom.

Nog fan ska man väl kunna klara av att skaffa en del nya vänner? Vad tror du egentligen händer när folk blir vuxna och flyttar ifrån födelseorten?

Citat:
Var ser du logiken i detta?
Nej just det, du är bara en utav alla nonchalerande pajsare som njuter av att få folk upprörda. Det blir en riktig njutning när ni får se att killen får stanna i Sverige.

Sug på den karamellen, kära lilla du .

Logiken i vad? Att hans farbror tillsammans med andra släktingar försökte sig på att höja sin levnadsstandard och misslyckades?
Ja, det är väl inget konstigt.
Shit happens.

Trist för honom men det är ju inte mitt problem. Han säger dessutom i intervjun att han fick beslutet för något år sen, då har han haft gott om tid på sig att förbereda sig...
Men det verkar han ha struntat i!?

Jag skulle inte bli förvånad om han får stanna efter att folk engagerat sig, men samtidigt ser jag framför mig hur ett inte oansenligt antal landsförrädare kommer att deporteras till mörkaste Afrika i framtiden. Vi får se hur väl ni blir behandlade där. Skrattar bäst som skrattar sist.

Varför kunde du förresten inte svara på mitt tidigare inlägg till dig?
Skrev tre svar i rad på sidan 101, ingen av er dumdrönare har svarat.
https://www.flashback.org/t701674p101
Senast redigerad av RisingSun 2013-10-11 kl. 17:57.
Citera
2013-10-11, 18:33
Medlem
kezz89s avatar
Kan någon beskriva varför Ibbe ska utvisas?

Jobbar han? Har han jobbat någonting under dessa 6 år? Om inte, så bör han utvisas.
Citera
2013-10-11, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kezz89
Kan någon beskriva varför Ibbe ska utvisas?

Jobbar han? Har han jobbat någonting under dessa 6 år? Om inte, så bör han utvisas.

Hur många tonåringar arbetar? Okej, en del sommarjobbar men långtifrån alla som hittar något.

Förstår inte vad det spelar för roll faktiskt, Sverige har inget som helst behov av arbetande negrer.
Citera
2013-10-11, 18:51
Medlem
FidoDidos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskhalsat
Nej, båda personerna skall ut. Ibbe skall precis som alla andra kastas ut samma sekund som skyddsbehovet upphör i sitt land. Han hör inte hemma här.

Ibbe är en lika stor parasit och böld på allting som var svenskt.

Menar du att han är en böld på moder Sveas kropp?
Citera
2013-10-11, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RisingSun
Hur många tonåringar arbetar? Okej, en del sommarjobbar men långtifrån alla som hittar något.

Förstår inte vad det spelar för roll faktiskt, Sverige har inget som helst behov av arbetande negrer.

Nej, och ännu mindre av dem som inte arbetar.
Citera
2013-10-11, 20:05
Medlem
Flaskhalsats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FidoDido
Menar du att han är en böld på moder Sveas kropp?

Exakt. Negern Ibbe har varit i Sverige alldeles för länge och nu när det är dags för Negern att flyga hemåt skall det snyftas trots att han vetat att det här skall hända honom hela tiden.

Fast, det är väl enklare för Negern att fortsätta att snylta, våldta och råna i Sverige, att han blir utvisad är ju omöjligt. Utvisas gör han med all rätt, vad i helvete gör han här från början? Fast det är väl bara en slump att Negern tog sig ändå upp hit.
Citera
2013-10-11, 20:05
Medlem
Intrycks avatar
Är majoriteten av de som analyserar enskilda fall i den här tråden för en viss beskärd del av flyktinginvandring, eller är majoriteten emot all flyktinginvandring? Om svaret är det sistnämnda, så är det en nog en tråd där mycket mental omognad blandas med en del pennalistiskt semi-trolleri (vill inte förstöra tråden, men vill skriva extrema saker bara för att det går och man är anonym).

Klart att det finns lidande, och klart att det är bra att få information om lidande, för att lära sig om världen. Man kan fortfarande tycka att ett land ska välja den hårda vägen och säga nej till de lidande flyktingarna (eftersom flyktingmottagande inte kan vara en win-win för både flyktingarna och landet och för att landet är viktigare). Att per automatik vara emot alla "snyftartiklar", tyder snarare på att man har problem med sig själv, än på att man är politisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in