Citat:
Ursprungligen postat av
user694057
Ett barn blir medtaget till Sverige utan egen vilja, sin farbror säger "det är mitt barn" för att det ska vara mer trovärdigt, för att fly undan ett krig. Barnet lämnas för att få uppfostran hos en riktig fosterfamilj som kan ta hand om barnet.
Barnet växer upp inom familjen, ser fosterfamiljen som sin riktiga familj. Har ingen kontakt med sin familj ifrån Afrika.
Bygger relationer, skapar vänner, kontakter, sköter skola, samhälle, allting.
När barnet fyller 18 måste det utlämnas till ett annat land, där den inte har något att relatera till. Inte ens språket.
Nu orkar jag inte se om intervjun men vadå inte ens språket?
Menar du att genomsnittsnegern är så dum att den inte ens klarar av att lära sig två språk okej?
https://sv.wikipedia.org/wiki/Liberia
Står nämligen att engelska är officiellt språk där och det läste man redan på min tid från och med fjärde klass, säkert börjar de redan i trean nu.
Nej du, försök inte, han kan engelska och han har dessutom mycket att relatera till i Liberia eller Ekvatorialguinea. Det är hans ursprungliga hem, där finns hans landsmän, människor som är avlägsna släktingar till honom.
Nog fan ska man väl kunna klara av att skaffa en del nya vänner? Vad tror du egentligen händer när folk blir vuxna och flyttar ifrån födelseorten?
Citat:
Var ser du logiken i detta?
Nej just det, du är bara en utav alla nonchalerande pajsare som njuter av att få folk upprörda. Det blir en riktig njutning när ni får se att killen får stanna i Sverige.
Sug på den karamellen, kära lilla du

.
Logiken i vad? Att hans farbror tillsammans med andra släktingar försökte sig på att höja sin levnadsstandard och misslyckades?
Ja, det är väl inget konstigt.
Shit happens.
Trist för honom men det är ju inte mitt problem. Han säger dessutom i intervjun att han fick beslutet för något år sen, då har han haft gott om tid på sig att förbereda sig...
Men det verkar han ha struntat i!?
Jag skulle inte bli förvånad om han får stanna efter att folk engagerat sig, men samtidigt ser jag framför mig hur ett inte oansenligt antal landsförrädare kommer att deporteras till mörkaste Afrika i framtiden. Vi får se hur väl ni blir behandlade där.

Skrattar bäst som skrattar sist.
Varför kunde du förresten inte svara på mitt tidigare inlägg till dig?
Skrev tre svar i rad på sidan 101, ingen av er dumdrönare har svarat.
https://www.flashback.org/t701674p101