2014-09-29, 04:19
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NGC-5806
Tycker inte Ogadesian eller vad han nu hette ser ut som något vittne. Dansa och hoppa i teve är väl knappast någonting de är tillåtna att göra. Måste vara en vanlig vapenvägrare.

Jehovas är strikta i sin tolkning ja och tom dom lyckades göra vapenfri tjänst under en period.
Citera
2014-10-01, 15:02
Medlem
Citat:
Nu utvisas den homosexuella mannen till Libanon – trots att han riskerar fängelse där. ”Ska jag separeras från min sambo nu plötsligt efter nästan två år tillsammans.

Men på Migrationsverket ser man inte problemet på samma sätt. Beirut är samtidigt som ett Mellanösterns mecka för homosexuella.
http://www.metro.se/nyheter/21-aring-utvisas-riskerar-fangelse/EVHnja!X1ImE3D2T56Kk/
Citera
2014-10-02, 13:00
Medlem
Thunderaces avatar
Hungerstrejkar för gymkort! Lämnar sonen i hemlandet för att kunna träna och bli världsmästare i bodybuilding. Ska nu utvisas och tycker att Sverige saknar mänskliga rättigheter.
Ville väl bli försörjd så han kunde uppnå sin dröm?

Finns det snart sagt NÅGRA SOM HELST OMSTÄNDIGHETER som inte leder till uppehållstillstånd? Senast idag hörde jag om en efterlyst polismördare som inte kan skickas tillbaka till Ryssland för där riskerar han fängelse!

Jag frågar igen - finns det överhuvudtaget några som helst omständigheter som INTE bör rendera i livstidsförsörjning i Världens Socialkontor???

http://www.expressen.se/gt/hungerstrejkande-far-ett-gratis-gymkort/
Senast redigerad av Thunderace 2014-10-02 kl. 13:53.
Citera
2014-10-02, 13:09
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderace
Hungerstrejkar för gymkort! Lämnar sonen i hemlandet för att kunna träna och bli världsmästare i bodybuilding. Ska nu utvisas och tycker att Sverige saknar mänskliga rättigheter.

Finns det snart sagt NÅGRA SOM HELST OMSTÄNDIGHETER som inte leder till uppehållstillstånd? Senast idag hörde jag om en efterlyst polismördare som inte kan skickas tillbaka till Ryssland för där riskerar han fängelse!

Jag frågar igen - finns det överhuvudtaget några som helst omständigheter som INTE bör rendera i livstids försörning i Världens Socialkontor???

Är dom säkra på att han hungerstrejkar? Han kanske bara deffar?
Citera
2014-10-02, 15:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderace

Jag frågar igen - finns det överhuvudtaget några som helst omständigheter som INTE bör rendera i livstidsförsörjning i Världens Socialkontor???

Det här är så dumt att det knappt finns

"Under en 28 dagar lång hungerstrejk förlorade han 30 kilo och sin dröm om framtiden"

"Mitt livs största dröm är att bli världsmästare"

Har man genomgått denna transformation, kan man kyssa detta adjö. Men, ja kanske finns en annan forumdel för detta.
Citera
2014-10-03, 15:44
Medlem
Knullkungens avatar
http://www.expressen.se/kvallsposten/mal-3-riskerar-att-do-i-kosovo--utvisas-anda/

3-åring med svår CP-skada riskerar att dö i Kosovo hävdar föräldrarna och behandlande läkare. adekvat vår finns menar migrationsverket och utvisar. Komplett med bild på barnet i en sjukhussäg som ett vårdpaket.
Citera
2014-10-03, 16:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
http://www.expressen.se/kvallsposten/mal-3-riskerar-att-do-i-kosovo--utvisas-anda/

3-åring med svår CP-skada riskerar att dö i Kosovo hävdar föräldrarna och behandlande läkare. adekvat vår finns menar migrationsverket och utvisar. Komplett med bild på barnet i en sjukhussäg som ett vårdpaket.

Djungeltrumman trummade n.n.eee.j. till "apatiska", nu provar de något nytt. Så innovativa de är.
Citera
2014-10-03, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen

Kanske borde migrationsverket åka ner dit och titta på hur den statligt finansierade vården är innan de yttrar sig. Jag kan själv intyga att vården i huvudstaden är extremt dåligt, och för svårt sjuka är den rent av katastrofal.
Citera
2014-10-03, 16:22
Medlem
Jag har på sistone läst ett flertal artiklar om dömda brottslingar som enligt snyftisarna inte bör utvisas.
Citera
2014-10-03, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valspurten-SD
Djungeltrumman trummade n.n.eee.j. till "apatiska", nu provar de något nytt. Så innovativa de är.

Så du menar att familjen ''fejkat'' sonens CP-skada. Din kommentar är smaklös och dessutom är du helt okunnig. Barn opereras inte i Sverige på grund av ''fejkade'' CP-skador. Jag tror att det är precis så som familjen säger - att de kommit hit i hopp att det finns bot för sonen här, eller åtminstone vård som kan göra att han blir lite bättre och slipper dö. Jag vet inte hur migrationsöverdomstolen har resonerat men någon snyftartikel är det inte frågan om här. Jag hoppas att du får friska barn så att du aldrig behöver gripa efter halmstrån och söka vård för dem utomlands.
Citera
2014-10-03, 16:59
Medlem
Milo.Minderbenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Så du menar att familjen ''fejkat'' sonens CP-skada. Din kommentar är smaklös och dessutom är du helt okunnig. Barn opereras inte i Sverige på grund av ''fejkade'' CP-skador. Jag tror att det är precis så som familjen säger - att de kommit hit i hopp att det finns bot för sonen här, eller åtminstone vård som kan göra att han blir lite bättre och slipper dö. Jag vet inte hur migrationsöverdomstolen har resonerat men någon snyftartikel är det inte frågan om här. Jag hoppas att du får friska barn så att du aldrig behöver gripa efter halmstrån och söka vård för dem utomlands.

Det är en snyftartikel även om barnet har en CP-skada. Världen är full med CP-skadade, cancersjuka, ebolasjuka, HIV-sjuka och människor som rätt och slätt är döende av hög ålder. Alla dessa är det synd om, men likväl är alla artiklar om att deras dåliga hälsotillstånd skall ge bidragsförsörjning och uppehållstillstånd i Sverige helt enkelt - snyftartiklar.
Citera
2014-10-03, 17:07
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag tror inte att det är en fejkad CP-skada. Naturligtvis är det synd om ungen och det ligger i föräldrarnas natur att försöka få så bra vård och livssituation de kan.

Men:
Detta gäller ju hundratals miljoner på det här jordklotet. Om vi skulle ge asyl och uppehållstillstånd för sjukdom så öppnar det upp för hela världen att ta sig hit och söka på samma villkor.
Skulle vi även tillåta fattigdom så blir det miljarder av det.

Vi måste konstatera att det helt enkelt får dö en massa människor på jordklotet om alternativet är att vårt samhälle dras ner på grund av tredje världensinvasioner av sjuka och fattiga.

Det allmänna asylmissbruket är redan så utbrett som möjligt. Långt under fem procent av de som får uppehållstillstånd är flyktingar enligt den status som det var tänkt och inskrivit i internationella förordningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in