2013-08-27, 00:27
Medlem
Polyklorfenols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Femrik
Ooh, fy farao vilken "musik". Det verkligen skaver i musikörat...
Ja, vi satt halva släkten och ondgjorde oss åt oväsendet, eller snarare något tonsatt mumlande. Att Håkan Hellström lät honom få misshandla låten var konstigt. De är väl polare.

Jag kanske borde hitta något äldre alster, för att kunna bedöma hans forna storhet.
Citera
2013-08-27, 03:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polyklorfenol
Ja, vi satt halva släkten och ondgjorde oss åt oväsendet, eller snarare något tonsatt mumlande. Att Håkan Hellström lät honom få misshandla låten var konstigt. De är väl polare.

Jag kanske borde hitta något äldre alster, för att kunna bedöma hans forna storhet.
Faktum är att jag upptäckte nu att Wadling kan låta förbenat bra också, som här med Fläskkvartetten:
http://www.youtube.com/watch?v=Va5VC4j9BE0
Citera
2013-08-27, 04:54
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svengp
Tittar man på hitta eller Google earth ser det ut som han bor i ett brunt garage. Är inte något av de fina husen man tror först, titta noga så ser ni.
Han och frun bor i huset 30 m rakt in från det lilla garaget. Nej inte det stora gula, utan den brun-vita Norman Bates-huset bakom "skogen".

Han har ett stort bråck på magen sedan mycket länge. Står det nåt om det i Robert Lagerströms Freak?
Senast redigerad av Schlesien 2013-08-27 kl. 04:56.
Citera
2013-08-27, 06:12
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Hur mycket har karln knarkat? Eller är det sjukdomar som tär så oerhört på honom?

Är nog en kombination av sprit, knark och sjukdom.
Citera
2013-08-27, 19:28
Medlem
tryffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Tack för ett snabbt svar.
Det handlar alltså inte om några större summor.
Misstänker att Freddies konstnärsstöd föll bort, då han borde dra in mer på royalities och framträdanden.

Musikbranchen är dessutom den branch där det förekommer mest svarta pengar....så han har säkert någon krona till. Nej, han tjänar i princip inget på skivor utan lever på denna inkomstgaranti enligt honom själv.
Citera
2013-08-28, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polyklorfenol

Kolla in Cortex!
Citera
2013-08-28, 19:53
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knycken
Kolla in Cortex!

Och Blue for Two!
Citera
2013-08-28, 20:59
Medlem
Min brors kusins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Och Blue for Two!

hans version av "Blott en dag ett ögonblick i sänder" är också grym men nu har han tyvärr passerat bäst före datumet
Citera
2013-09-03, 11:25
Medlem
Doktordonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BV56
Jag kollade Freddies och hans frus adress på Ratsit. Slog den sedan på gatuvy på hitta.se. Ser inte ut att vara fattigmanskvarter precis.

De äger inte huset. De hyr det. Och det är nog inte jättebilligt att hyra.

Sedan så, Freddie är världens snällaste men usel på att hålla i pengarna. Känner lite folk som har turnerat med honom och berättat lite om hur han lyckats slarva bort pengarna på en spelning redan dagen efter. Det här är väl ett tag sedan, men ändå, en del av förklaringen på att han inte har några pengar. Lite sorgligt. Utan Bella så hade det nog varit ännu värre, hon har bättre ordning.
Citera
2013-09-06, 19:33
Medlem
GolgeJacobssons avatar
Sverige har en tendens att hylla medelmåttor som inte kan sjunga. Kommer nog från Sveriges kommunistiska proggbakgrund: Man får inte hylla någon som är bra eller kritisera någon som inte kan sjunga. Därav hyllningarna till Hellström, Wadling etc. Får fan ont i öronen av hans röst.
Citera
2013-09-07, 02:34
Medlem
sofungs avatar
Jag var på en visning av Känn ingen sorg-filmen häromveckan, där manusförfattaren, en av regissörerna och 2 skådespelare var närvarande och man fick ställa lite frågor efter visningen.
I filmen förekommer Freddie i typ 3 sekunder sittandes på en parkbänk. De som gjorde filmen ville gärna ha med honom, men Freddie ville bara vara med om han fick 30 000 kr enligt regissören (det kan ha varit 20 000 också, han mindes inte riktigt). Man förstår ju det pga de finansiella problem som Freddie gått ut med i pressen, men budgeten räckte ju inte riktigt till dom summorna... Men då gick Håkan Hellström in med pengarna så att de kunde få med Freddie i 3 sekunder. Ganska fint ändå tycker jag.
Citera
2013-09-07, 14:34
Medlem
Chinisibas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ercy
Tänk den synen ändå, Wadling med gamnacken sitter och stirrar ner i golvet samtidigt som hans sackboy irrar runt.

Freddie har tidigare nämnt i en äldre intervju att han fascineras av TV-spel, och om det inte vore för musiken/konsten hade han gärna sysslat med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in