Nu har jag spelat runt 30h online sedan det släpptes på 360 och kul är det
Men har några oklarheter som jag hoppas någon kan svara på.
Jag får invites till diverse uppdrag när jag glider runt i freeroam, en del inbjudningar kommer från simeon och de andra AI-gubbarna i spelet och en del kommer från andra spelare i sessionen.
Om jag väljer att acceptera en av dessa inbjudningar och väljer JOIN så kommer jag in i lobbyn men 90% av gångerna så står jag helt ensam i lobbyn och som host istället. Även fast jag trycker Join på uppdraget så blir jag host.
Är det så att när jag får en invite av de AI-kontrollerade spelarna så är det bara en inbjudan till att jag själv kan bjuda in folk och spela?
I alla fall när jag sedan trycker "Auto-invite and start the game" så bjuder jag ju in alla spelare på servern till mitt uppdrag, men jag får fan aldrig med mig någon att spela med.
Detta resulterar i att alla race, missions osv får slutföras ensam av mig, vilket ibland kan vara lite trist.
Är det bara så att alla skiter i att gå med i uppdragen som det bjuds in till eller vad sker?
Har testat att byta session och har ju spelat med alla möjliga olika folk, men tycker generellt att det är förjävla svårt att få med sig team mates på missions
Vissa uppdrag måste man väl vara flera spelare på för att ö.h.t klara dem?