Citat:
Ursprungligen postat av
miko_m
Har en fråga om tele2 mobilförsäkring: Har köpt en Iphone 5, den är på väg och tecknat ett abbonemang med försäkring till mobilen. Där står det om den bl.a går sönder eller blir stulen får jag mot en viss summa pengar en ny motsvarande telefon. Dvs troligtvis en Iphone 5.
Men nu har Iphone 5 utgått och det står att dom: "Inte väntar några fler leveranser av den modellen mer i framtiden". Betyder det att man får en Iphone 5s ifall något händer?
Dom är ju ganska ömtåliga och stöldbenägna, vill ju inte få något annat än en motsvarande ifall det händer något med mobilen..
Som cammen3 skrivit så är det Solid försäkringar du behöver prata med för att för att få exakta svar på dina frågor.
Men min gissning är att du kommer få en vanlig Iphone 5, en från högen med begagnade telefoner som varit inne på service och blivit lagade. Det är lika för alla som skickar in en 5:a på service, dom får den ju inte utbytt mot en 5S, utan dom får en ny lagad 5:a.
(För dom som inte vet så lagas inte Apple-telefoner och skickas ut till dig igen, utan de byts ut mot en ny "refurbished" telefon och skickas sen till dig. Därefter skickas din gamla för reparation och sen tillbaks som en utbytesenhet till någon annan)
Alternativt att du får ett papper, vars namn jag inte minns, som ger dig värdet av din Iphone tillgodo för att sen kunna köpa en annan telefon med.