2013-10-05, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miko_m
Har en fråga om tele2 mobilförsäkring: Har köpt en Iphone 5, den är på väg och tecknat ett abbonemang med försäkring till mobilen. Där står det om den bl.a går sönder eller blir stulen får jag mot en viss summa pengar en ny motsvarande telefon. Dvs troligtvis en Iphone 5.
Men nu har Iphone 5 utgått och det står att dom: "Inte väntar några fler leveranser av den modellen mer i framtiden". Betyder det att man får en Iphone 5s ifall något händer?

Dom är ju ganska ömtåliga och stöldbenägna, vill ju inte få något annat än en motsvarande ifall det händer något med mobilen..
Som cammen3 skrivit så är det Solid försäkringar du behöver prata med för att för att få exakta svar på dina frågor.

Men min gissning är att du kommer få en vanlig Iphone 5, en från högen med begagnade telefoner som varit inne på service och blivit lagade. Det är lika för alla som skickar in en 5:a på service, dom får den ju inte utbytt mot en 5S, utan dom får en ny lagad 5:a.
(För dom som inte vet så lagas inte Apple-telefoner och skickas ut till dig igen, utan de byts ut mot en ny "refurbished" telefon och skickas sen till dig. Därefter skickas din gamla för reparation och sen tillbaks som en utbytesenhet till någon annan)

Alternativt att du får ett papper, vars namn jag inte minns, som ger dig värdet av din Iphone tillgodo för att sen kunna köpa en annan telefon med.
Citera
2013-10-05, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForwardFlashback
Hej, tänkte fråga om det går att lyssna på sina meddelande i röstbrevlådan gratis? Känns lite skumt att behöva betala för det. Jag har fastpris, så det enda som förändras på fakturabeloppet är just "samtalen" till röstbrevlådan. På senare tid sitter jag med på en del möten som och kan inte svara på samtal då, så jag måste sitta och lyssna på massa röstmeddelande efteråt. (Fråga mig inte varför de skickar röstmeddelanden och inte sms/mail, har självt försökt få svar på det...)
Ifrån din egna telefon så rent krasst nej, det går inte.

Dock *kanske* det går att ta sig runt den kostnaden om man vill krångla till det. Ring ditt mobilnummer (förslagsvis från en telefon med fria samtal) men svara inte. Vänta tills du hör din hälsningsfras, därefter trycker du #pinkod#, pinkoden är den du har satt till telefonsvararen och den går att ändra inne på inställningar när du ringer telefonsvararen.

Samtalet kommer då att debiteras på det nummer du ringer istället, och har det fria samtal så kommer ingen debitering ske eftersom debitering för telefonsvararen bara kan ske på ditt egna nummer. Och i teorin så kommer ditt egna nummer inte debiteras något eftersom du ju inte ringt något samtal därifrån
Citera
2013-10-05, 13:07
Medlem
estatuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giorgione
Är abbonemanget "kompis student" som finns på mecenat ett bra abbonemang? 3gb surf. Jag ringer aldrig och om jag gör det så är det via viber

Det är det abonnemanget jag fixade och verkar väldigt bra hittils. Men om du inte ringer ofta är det helt onödigt med abonnemang. Jag brukade sitta på kontantkort 50kr/70kr per mån, så kör man upp 50kr/mån är det värt att skaffa sig kompis student, annars inte.
Citera
2013-10-05, 14:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av estatus
Det är det abonnemanget jag fixade och verkar väldigt bra hittils. Men om du inte ringer ofta är det helt onödigt med abonnemang. Jag brukade sitta på kontantkort 50kr/70kr per mån, så kör man upp 50kr/mån är det värt att skaffa sig kompis student, annars inte.

men jag vill ha surf
Citera
2013-10-05, 21:57
Medlem
estatuss avatar
Citat:
men jag vill ha surf

Finns alternativt surf till kontantkort med. https://www.comviq.se/kontantkort/mobilsurf
Citera
2013-10-05, 23:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av estatus
Finns alternativt surf till kontantkort med. https://www.comviq.se/kontantkort/mobilsurf

1gb är dock tok för lite
Citera
2013-10-06, 03:35
Medlem
Var kan jag ta reda på vad som krävs för att bli tele2 återförsäljare? Är seriös men passar inte in på de vanliga återförsäljarna man annars tänker på.

Jag vill främst sälja comviq fast pris refills, får man t.ex välja att endast erbjuda det då det är det som gäller för min målgrupp?
Citera
2013-10-06, 05:00
Medlem
Citat:
1gb är dock tok för lite
Finns med 3gb, räcker till allt utom konstant streamande av youtube filmer. Använder det själv.
Citera
2013-10-06, 10:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hustlerinc
Finns med 3gb, räcker till allt utom konstant streamande av youtube filmer. Använder det själv.

3gb kostar 95:-, 3gb hos tele2 kostar 69:- så det är billigare hos tele2
Citera
2013-10-06, 11:00
Medlem
Tele2 har jag arbetat för i 2 år och vill ni veta en hemlighet? De sänker medvetet surfhastigheten för mindre värda kunder, de som har Comviq främst, för att gynna överklassen och hamna i god lag i de finare områdena.
Citera
2013-10-06, 15:58
Medlem
Citat:
3gb kostar 95:-, 3gb hos tele2 kostar 69:- så det är billigare hos tele2
Jag använder tele2's kontantkort "fast pris" för 245:-, och det var det jag syftade på. Men jag nämnde varken operatör, billigaste eller pris överhuvudtaget i mitt inlägg så jag förstår inte vad ditt svar har med mitt inlägg att göra?

Om du följt konversationen jag citerade hade du dessutom märkt att det var just comviq/tele2 det syftades på.
Citera
2013-10-06, 16:42
Medlem
varför vill man köpa tele2 avtal när comviqs avtal är 54kr billigare?

tele2: 249kr - 1gb surf - fria samtal
comviq: 195kr - 1gb surf - fria samtal
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in