Citat:
Ursprungligen postat av
erkan12
Men NEJ era jävla rasister, han har INTE begått något brott och han är ingen skådespelare.
På ett sett måste det vara riktigt synd om er, vad har ni haft för uppväxt med denna människosyn?
Ibbe är en av de skönaste och trevligaste personer jag känner och jag skäms fan över änskligheten när jag ser vissa av kommentarerna här
Om Abrahims föregångare, landsmän och brödrafolk hade föregått med bättre exempel så hade det funnits större sympatier och mer solidaritet. Nu har de istället valt att sätta en helt annan prägel på det svenska samhället, en som många verkligen inte uppskattar, vilket förstås går ut även över skötsamma och hyggliga individer. Detta är i sin tur förstås skilt från asylskäl, man får inte asyl för att man är en
skön eller
trevlig person, inte heller nekas man asyl för att man är ett praktarsle.
Vad gäller uppväxten så tror jag många har haft en bra uppväxt i ett relativt homogent Sverige med en sund och fin människosyn, men insikten om att våra/deras barns uppväxt allt mer präglas av "
svennehora" och personrån av invandrargäng har en tendens att väga lite tyngre än sympatierna med okända afrikaner.
Inget ont om din vän, men araber och afrikaner har gjort sig själva till
personae non gratae i Sverige genom egen försorg.