2013-10-10, 21:31
Medlem
Är väl solklart att de som får avslag ska hem?
Vad är de ens att fundera över?

Hur vore de om de illegala flyktingarna skulle gömma sig med hjälp av svenska kyrkan och andra och på köpet få istort sett gratis tandvård/sjukvård och skolgång ?

Ja just ja...De var inte en mardröm...

Konstigt att vissa lagar kan man skita i
Citera
Medlem
Han har inget här att göra från första början. Sveriges ekonomi går åt helvete och välfärdssamhället håller på att upplösas. Arbetsbristen är större än någonsin. Vi har inte tid att vara humanitära.

Skicka hem honom med gått samvete. Han borde åka tillbaka och bygga upp sitt eget land.
Citera
Medlem
Flaskhalsats avatar
Fullständigt rätt. Negern skall ut, hur fan kom han in ifrån början? Negern hit som ensamkommande och nu är kriget över, då skall negern sparkas ut fortare än illa kvickt. Hotbilden i hans land är borta, dags för honom att åka tillbaka till verkligheten när han nu snyltat på våra bidrag.
Citera
2013-10-10, 22:36
Medlem
Ttoclaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erkan12
Men NEJ era jävla rasister, han har INTE begått något brott och han är ingen skådespelare.

På ett sett måste det vara riktigt synd om er, vad har ni haft för uppväxt med denna människosyn?

Ibbe är en av de skönaste och trevligaste personer jag känner och jag skäms fan över änskligheten när jag ser vissa av kommentarerna här

Om det är som du säger är det ju rätt illa. Finns många svenskfientliga invandrare som borde få förtur. Inte ens våldtäktsmän behöver åka hem(oftast).
Citera
2013-10-10, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erkan12
Men NEJ era jävla rasister, han har INTE begått något brott och han är ingen skådespelare.

På ett sett måste det vara riktigt synd om er, vad har ni haft för uppväxt med denna människosyn?

Ibbe är en av de skönaste och trevligaste personer jag känner och jag skäms fan över änskligheten när jag ser vissa av kommentarerna här

Om Abrahims föregångare, landsmän och brödrafolk hade föregått med bättre exempel så hade det funnits större sympatier och mer solidaritet. Nu har de istället valt att sätta en helt annan prägel på det svenska samhället, en som många verkligen inte uppskattar, vilket förstås går ut även över skötsamma och hyggliga individer. Detta är i sin tur förstås skilt från asylskäl, man får inte asyl för att man är en skön eller trevlig person, inte heller nekas man asyl för att man är ett praktarsle.

Vad gäller uppväxten så tror jag många har haft en bra uppväxt i ett relativt homogent Sverige med en sund och fin människosyn, men insikten om att våra/deras barns uppväxt allt mer präglas av "svennehora" och personrån av invandrargäng har en tendens att väga lite tyngre än sympatierna med okända afrikaner.

Inget ont om din vän, men araber och afrikaner har gjort sig själva till personae non gratae i Sverige genom egen försorg.
Citera
2013-10-10, 22:52
Medlem
Kolla vilket fint land han ska skickas till. http://www.youtube.com/watch?v=ZRuSS0iiFyo

Han kommer säkert ha jätte kul att skickas till den här skithålan som han endast har spenderat 6 månader i sitt liv av.
Citera
2013-10-10, 22:55
Medlem
helt underbart om han utvisas, blir verkligen att fira med bira då

självklart skulle han ha utvisats för längesen men bättre sent än aldrig som man säger i det här landet
Citera
2013-10-10, 23:00
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a-lusion
Såg precis ett klipp på SVT där en kille väntar på att bli utvisad. Själv tycker jag det är fel att han ska behöva åka "hem" då han ser ut som en bra grabb & kan prata flytande svenska. Sverige skickar tillbaka fel personer till sitt hemland.

Så flashback vad tycker ni? rätt/fel?

LÄNK: http://www.svt.se/wd?widgetId=23991&sectionId=562&articleId=1515347& type=embed&contextSectionId=562&autostart=false
Självklart borde han få stanna i Sverige
Citera
2013-10-10, 23:01
Medlem
beer-goggless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thuriaz
Egentligen inte, nej. Men i det här fallet är det en vinst att behålla honom då han kommer bidra till samhället genom att betala skatt framöver, för som jag nämnde innan, det blir inte färre invandrare i Sverige bara för att man kastar ut honom, han kommer bara ersättas av någon som faktiskt kostar pengar, som dessutom med allra största sannolikhet är muslim.

Vilket belopp måste man ligga över (i kronor) för att slippa utvisning?
Citera
2013-10-10, 23:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AkkA-IjD
Här är en ny snyfthistoria om artonåriga "Ibbe" som bott i Sverige i sex år och som nu ska utvisas till liberia.

http://www.expressen.se/nyheter/ibbe-18-utvisas--efter-sex-ar-i-sverige/

Här är även en intervju med killen: http://www.svt.se/nyheter/regionalt/smalandsnytt/utvisas-efter-sex-ar-i-hultsfred

Jag måste ändå säga att jag sympatiserar med killen.

Så vad tycker ni? Rätt eller fel?
Min första tanke när jag såg han var, vill vi ha in honom i våran genpol?
Här har han ingen direkt framtid, tror inte han lätt får jobb. Självklart är han rädd för det okända, men jag tror ändå det är bäst för han att komma hem till sin familj där han hör hemma. Sen är det väl bra för han och hans familj att han fått en utbildning här.
Citera
2013-10-10, 23:14
Medlem
user694057s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskhalsat
Fullständigt rätt. Negern skall ut, hur fan kom han in ifrån början? Negern hit som ensamkommande och nu är kriget över, då skall negern sparkas ut fortare än illa kvickt. Hotbilden i hans land är borta, dags för honom att åka tillbaka till verkligheten när han nu snyltat på våra bidrag.

Citat:
Ursprungligen postat av FreedomOfSpeech201
Om Abrahims föregångare, landsmän och brödrafolk hade föregått med bättre exempel så hade det funnits större sympatier och mer solidaritet. Nu har de istället valt att sätta en helt annan prägel på det svenska samhället, en som många verkligen inte uppskattar, vilket förstås går ut även över skötsamma och hyggliga individer. Detta är i sin tur förstås skilt från asylskäl, man får inte asyl för att man är en skön eller trevlig person, inte heller nekas man asyl för att man är ett praktarsle.

Vad gäller uppväxten så tror jag många har haft en bra uppväxt i ett relativt homogent Sverige med en sund och fin människosyn, men insikten om att våra/deras barns uppväxt allt mer präglas av "svennehora" och personrån av invandrargäng har en tendens att väga lite tyngre än sympatierna med okända afrikaner.

Inget ont om din vän, men araber och afrikaner har gjort sig själva till personae non gratae i Sverige genom egen försorg.

Citat:
Ursprungligen postat av whitebread
helt underbart om han utvisas, blir verkligen att fira med bira då

självklart skulle han ha utvisats för längesen men bättre sent än aldrig som man säger i det här landet

Sen sitter ni där med er "Norrlands Guld" och era jordnötter och skriker "JAAA!" när han är nya Zlatan.

Citera
2013-10-10, 23:16
Medlem
Ganska många troll här.

Tror inte riktigt att det finns någon som inte kan tycka synd om grabben. Oavsett vem han är som person så förtjänar ingen att bara bli fråntagen sitt liv sådär. Då skulle de slängt ut han bra mycket tidigare.

Kanske dags att ändra på något i systemet när det nästan dagligen dyker upp snyftisar om personer som har fått vänta x antal år för att sedan bli utslängd. Tycker det tyder på att myndigheterna helt enkelt inte har tillräckligt med resurser för att ta hand om alla de invandrarna som vi tar hit på ett humant sätt. Är inte insatt i ärendet med finns väl knappast någon ursäkt för att låta någon vänta i 6 år?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in